fbpx

Demenca – tiha epidemija sodobnega časa

Pošta Slovenije in Združenje Spominčica skupaj v mesecu ozaveščanja

Foto: Envato
Zadnjič posodobljeno: :

Mesec september je na pobudo Alzheimer's Disease International že vse od leta 2011 svetovni mesec Alzheimerjeve bolezni. V tem času po vsem svetu potekajo dejavnosti ozaveščanja javnosti o demenci, ki je tiha epidemija sodobnega časa. Letošnja tema je pravočasna diagnoza, saj ravno pravočasno prepoznavanje znakov demence, diagnoza, ustrezno zdravljenje in način življenja pripomorejo k večji kakovosti življenja bolnikov in njihovih svojcev.

Demenca je ena hujših bolezni sodobne družbe, ki v evropskem in svetovnem merilu dosega razsežnost pandemije. Zaradi strmega naraščanja števila bolnikov z demenco je bolezen prepoznana kot ena izmed največjih zdravstvenih izzivov 21. stoletja. Bolezen v povprečju traja od 10 do 15 let, zdravila zanjo pa še ni. V Sloveniji živi več kot 34.000 oseb z demenco, za vsako pa v povprečju skrbijo še trije ljudje. Do leta 2040 naj bi se število oseb z demenco podvojilo, kar pomeni, da bo pri nas skoraj 70.000 obolelih in več kot 200.000 ljudi, ki bodo skrbeli zanje ali povedano drugače: z boleznijo bo tako ali drugače obremenjenih skoraj 300.000 ljudi.

Tudi Pošta Slovenije se letos pridružuje skrbi za eno najbolj ranljivih družbenih skupin. V sodelovanju z Združenjem Spominčica – Alzheimer Slovenija bo izvedla vrsto aktivnosti, katerih namen je ozaveščanje slovenske javnosti o demenci in zmanjševanje stigme demence, ki je v naši družbi še vedno zelo prisotna. Poleg tega bo Pošta Slovenije skupaj s Spominčico preko različnih gradiv informirala zaposlene Pošte o tej težki in pogosto prezrti bolezni.

V teh dneh so gospodinjstva v Ljubljani, Mariboru, Kopru, Celju in Murski Soboti prejela informativne letake o prvih znakih demence, značilnostih bolezni, ustreznem pristopu do oseb z demenco in kontaktih Združenja Spominčica, kjer lahko bolni in njihovi svojci dobijo informacije, nasvete in pomoč. V prvem koraku tega družbeno odgovornega projekta se je Pošta Slovenije odločili za večja urbana središča, ker so tam starejši od 65 let zaradi šibkejših socialnih vezi še posebej ranljivi, poleg tega jih kar tretjina živi samih.

Združenje Spominčica je te dni pozvalo novinarje, ki opravljajo izjemno pomembno vlogo pri ozaveščanju javnosti o družbeno pomembnih temah, da si ta dan pripnejo vijolično pentljo, ki so jo prejeli po pošti, Pošta Slovenije pa bo preko letakov in plakatov pozvala prebivalce Slovenije, naj donirajo Združenju Spominčica preko SMS številke 1919 s ključno besedo SPOMIN5. Združenje Spominčica že skoraj 25 let skrbi za podporo osebam z demenco in njihovim svojcem, pri čemer postaja njihovo delo z leti vse bolj zahtevo, saj dobiva demenca tudi pri nas razsežnost epidemije.

Gre za prvo tako široko zastavljeno akcijo ozaveščanja o demenci pri nas, Pošta Slovenije pa bo z Združenjem Spominčico sodelovala tudi po zaključku septembrske kampanje.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!