fbpx

Google uvaja Google AI iskanje ter povezane AI oglase: ali bo to konec klasičnih lifestyle medijev?

Google bo vaš novi dnevni časopis - odgovor na vsako vprašanje

Google AI
Foto: Fernando H ernandez / unsplash
Zadnjič posodobljeno:

Google uvaja Google AI iskalne rezultate z odgovori na vaša vprašanja. Hkrati pa v teh odgovorih že prikazuje AI povzetke iskalnih rezultatov ter oglase. Ta sprememba bi lahko vplivala na položaj lifestyle medijev v iskalnih rezultatih, ki ne bo već na prvih straneh, temveč se bo premaknil na drugo stran. Ali je to začetek konca za klasične medije? Ti imajo vedno več težav s preživetjem.

Tehnološki svet se vrti vedno hitreje in Google ni nobena izjema. Z novo nadgradnjo, ki vključuje oglase v AI povzetke iskalnih rezultatov (trenutno stroitev dosegljiva na ameriškem trgu), se poraja vprašanje: Kaj to pomeni za prihodnost klasičnih lifestyle medijev? Ali bodo uporabniki kmalu iskalne rezultate prejemali zgolj od Google AI, brez tradicionalnih medijev na vidiku? Poglejmo, kako bi ta poteza lahko preoblikovala naš način iskanja in konzumiranja informacij.

Foto: unsplash / visuals

Kaj se dogaja?! In zakaj je to nevarno za klasične digitalne medije?!

Google je pravkar napovedal, da bodo v ZDA začeli testirati oglase v svojih AI povzetkih iskalnih rezultatov. Ta novost vključuje oglase v razdelku “Sponsored”, ki bo prikazoval relevantne izdelke glede na uporabnikovo poizvedbo. Na primer, če iščete, kako odstraniti gube iz oblačil, boste poleg AI generiranih nasvetov videli tudi oglase za spreje proti gubam iz trgovin kot so Walmart in Instacart. Rezultati medijev pa bodo zakopani daleč v drugih iskalnih poizvedbah. S tem na nek način Google search postaja alternativen medij.

AI Povzetki in AI oglasi

Google trdi, da bodo oglasi prikazani le, ko bodo relevantni za uporabnikovo poizvedbo in informacije v AI povzetku. Oglasi se bodo samodejno prikazovali oglaševalcem, ki že uporabljajo določene kampanje preko Googla. Google obljublja, da bo nadaljeval s testiranjem in pridobivanjem povratnih informacij od oglaševalcev in industrije, da bi izboljšal nove formate oglasov.

Foto: Google / Se google spreminja v medij?!

Kaj to pomeni za lifestyle medije?

V trenutnem stanju bi lahko AI povzetki z oglasi resno vplivali na položaj klasičnih lifestyle medijev v iskalnih rezultatih. Z AI povzetki, ki odgovarjajo na vprašanja uporabnikov, obstaja velika verjetnost, da bodo mediji kot so revije in blogi potisnjeni nižje v rezultatih iskanja. To bi lahko zmanjšalo njihovo vidnost in posledično tudi obisk. Hkrati pa bo pričelo zmanjševati njihovo tradicionalno vrednost.

Primer iz prakse in nevarnosti za tradicionalne medije

Predstavljajte si, da iščete nasvet o najnovejših trendih v modi. Namesto da bi kliknili na članek iz vašega najljubšega modnega bloga, vas AI povzetek neposredno popelje do relevantnih informacij, morda celo z dodatkom oglasov za oblačila iz popularnih trgovin. Klasični mediji, ki so do sedaj dominirali na prvih straneh rezultatov iskanja, bi lahko izgubili pomemben del svojega občinstva. namreč ti mediji poleg oglaševalskih prihodkov služijo tudi na način affiliate maketinga, posredovanja kupcev. To vlogo Google prevzema že v turističnim segmentu s kartami in ponudbami nastanitev. Širitev tega na druge segmente pa bo pomenilo absolutno oblast nad infromacijo.

Google je z uvedbo AI generirane vsebine naredil velik korak v smeri preoblikovanja svojega iskalnika. Namesto da bi uporabnikom ponujal zgolj povezave do zunanjih spletnih strani, zdaj ponuja celovite odgovore neposredno v iskalniku. To vključuje vse od navodil za uporabo gospodinjskih aparatov do povzetkov najpomembnejših dnevnih novic. Ena izmed ključnih sprememb je, da Google AI povzetki pogosto ne navajajo tradicionalnih virov. Informacije so povzete in predstavljene kot del Googlove lastne vsebine, kar zmanjšuje potrebo po obiskovanju zunanjih spletnih strani. To bi lahko imelo velik vpliv na tradicionalne medije, saj bi izgubili pomemben del prometa, ki ga trenutno pridobivajo preko iskalnikov.


Googlova strategija je jasna: želijo, da uporabniki preživijo čim več časa na njihovi platformi. Z AI generirano vsebino, ki je prilagojena uporabnikovim potrebam, Google postaja več kot le iskalnik. Postaja orodje, ki ponuja personalizirane informacije, priporočila izdelkov prek affiliate programov in celo interaktivne izkušnje.

Čeprav je Google že dolgo več kot le iskalnik, z AI generirano vsebino prevzema vlogo celovitega medijskega središča. Uporabniki lahko dobijo odgovore na svoja vprašanja, preberejo novice, pridobijo navodila za uporabo in celo kupijo izdelke – vse na enem mestu. To nas pripelje do vprašanja: ali je Google na poti, da postane aplikacija za vse?

Strokovnjaki so glede tega razvoja deljenih mnenj. Nekateri opozarjajo na potencialne težave:

  • Koncentracija Moči: Google postaja še bolj monopolističen, saj centralizira vedno več informacij in storitev na eni platformi.
  • Učinek na Medije: Tradicionalni mediji in spletna mesta, ki se zanašajo na promet iz iskalnikov, bodo morda utrpeli velike izgube.
  • Uporabniška Izkušnja: Nekateri uporabniki so navdušeni nad enostavnostjo in hitrostjo pridobivanja informacij, medtem ko drugi izražajo skrb glede zasebnosti in vpliva na kakovost informacij.

Lahko le čakamo: prihodnost za digitalne medije vse slabša

Google AI iskalni rezultati z oglasi prinašajo novo dobo iskanja informacij. Čeprav se zdi, da ta tehnologija omogoča hitrejše in bolj prilagojene odgovore, bi lahko tudi drastično spremenila ekosistem spletnega novinarstva. Klasični lifestyle mediji se bodo morali prilagoditi ali tvegati, da postanejo žrtev novega tehnološkega vala.

Ali bomo torej v prihodnosti še vedno brali članke iz naših najljubših revij ali pa bodo AI povzetki z oglasi prevzeli vso pozornost? Odgovor na to vprašanje bomo kmalu dobili.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.