fbpx

Hoja ali tek: prednosti in slabosti obeh aktivnosti

Foto: envato

Vsi vemo, da je telovadba dobra za telo in duha. Redna vadba s seboj prinaša celo vrsto koristi, od izgradnje mišic do preprečevanja bolezni srca. Pomembno je le, da izberete obliko vadbe, ki ustreza vašim potrebam in željam, najenostavnejši in najbolj priljubljeni obliki vadbe pa sta hoja in tek. Če niste prepričani, katero dejavnost bi izbrali, vam lahko pomagajo prednosti in slabosti obeh, ki jih predstavljamo spodaj.

Hoja

Prednosti hoje

Je zelo preprosta in ne stane veliko. Hoja je odlična vadba ne glede na vašo trenutno telesno pripravljenost. Poleg tega vam ni treba kupovati drage opreme in raznih dodatkov, čeprav ne bi bilo slabo investirati v dobre čevlje, da bo hoja udobna in varna. Hoja je vadba z majhnim učinkom. To pomeni, da je sklepom prijazna vadba in da je idealna izbira tudi za tiste, ki šele začenjajo bolj zdravo življenje.

Hoja je pdlična je tudi za vse, ki želijo izgubiti odvečne kilograme in ostati v odlični formi.
Foto. Kevin Wolf/ Unsplash

Redna hoja omogoča doseganje različnih zdravstvenih in fitnes ciljev. Med drugim pomaga uravnavati krvni tlak in je primeren, če okrevate po telesni poškodbi. Odlična je tudi za vse, ki želijo izgubiti odvečne kilograme in ostati v odlični formi. Ugodno vpliva tudi na zmanjševanje stresa.

Slabosti hoje

Nekaterih naprednejših ciljev morda ne boste mogli doseči s hojo. Če ste vajeni intenzivnejših oblik vadbe, kot so tek, plavanje, boks …, boste morda ugotovili, da hoja ni dovolj intenzivna aktivnost za doseganje vaših ciljev. Možno je, da ne boste porabili želenega števila kalorij. Hoja ni tako intenzivna kot tek, zato očitno s hojo v enakem času ne boste porabili enakega števila kalorij kot s tekom.

Tek

Prednosti teka

Tek vam omogoča, da v istem časovnem obdobju porabite več kalorij kot hoja. Če na primer nameravate v kratkem času izgubiti odvečne kilograme, je tek tista oblika vadbe, za katero se morate odločiti. Zaradi svoje intenzivnosti lahko porabite želeno število kalorij v veliko krajšem času. Zato je tek med drugim dober za zaposlene posameznike, ki nimajo veliko prostega časa za daljšo vadbo. Tek je prav tako poceni kot hoja. Za opremo vam res ni treba odšteti veliko denarja, a tudi tukaj predlagamo naložbo v kakovostne superge.

Pri teku lahko porabite želeno število kalorij v krajšem času.
Foto: Andrea Piacquadio /Pexels

Slabosti teka

Tek ni idealen za nekoga, ki se je šele odločil za redno vadbo, še posebej za nekoga, ki že dolgo časa sedi. Dobro je, da se najprej odločite za manj intenzivno vadbo. Čez čas, ko postanete bolj pripravljeni, se lahko odločite za bolj intenzivno obliko vadbe, kot je tek. Pri teku obstaja tveganje za poškodbe. Ker gre za visoko intenzivno vadbo, obstaja večja možnost za nateg, zvin ali katerokoli drugo poškodbo.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!