V roku 1978 debutoval prvý model BMW M, legendárne BMW M1. Zároveň to bol aj prvý automobil BMW, ktorý mal motor uložený v strede. O viac ako 40 rokov neskôr uzrel svetlo sveta len druhý model M (bez čísla), koncept BMW XM.
Čeprav sta si konceptni BMW XM in legendarni BMW M1 v sorodu, si ne moreta biti bolj različna. Konceptni XM se vozi precej višje nad tlemi, poganja pa ga V8-valjni pripojiteľné Hybrid, ktorý má práve 750 koní a 1 000 Nm navora. Produkcijska različica bo debitirala že v letu 2022, s polno baterijo, pa bo zgolj z električno energijo prevozila skoraj 50 kilometrov dolgo pot. BMW v tem trenutku žal ne navaja kaj več tehničnih podatkov, lahko pa si predstavljamo, da se bo pospeševanje od 0 do 100 km/h odvijalo presneto hitro, zagotovo pa v manj kot 4 sekundah.
Koncept oblikovno težko primerjamo s katerim modelom BMW, ki smo jim bili priča do zdaj. Na novincu ne moremo spregledati ogromnih ʺledvičkʺ, ki nam postajajo vedno bolj všeč. Le te so med največjimi, ki smo jih kadar koli videli pri znamki BMW. Velika 23-palcový platišča s 14 naperami, so prav tako ena izmed največjih, ki smo jih zasledili na konceptnih modelih BMW. Zadek poudarjajo impresivne luči LED, ki se zaključujejo šele na zadnjih blatnikih koncepta. Na zadnjem steklu je v kotih moč opaziti logotip BMW, ki nas spominja na oznake, ki jih je nosil BMW M1.
Notranjost BMW XM je nenavadna ravno toliko, kot nenavadna njegova zunanjost. Voznikov del združuje retro rjavo oblazinjenje z vstavki iz bakra in vstavki iz ogljikovih vlaken. Velik ukrivljen monitor se lahko pohvali z najnovejšim sistemom iDrive8. Sedežna vrsta za voznikom cilja na udobje in ima dovolj prostora za dva potnika, ki se izgubita v udobja zeleno-modrega žameta. Notranjo osvetlitev LED opazimo tudi na stropu, zaradi česar deluje notranjost še bolj futuristična. BMW XM je v tem trenutku zgolj koncepcie, njegovo produkcijsko različico pa si lahko obetamo kaj kmalu. Pričakujemo lahko več tehničnih specifikacij, predvsem pa pričakujemo ceno, ki se bo zagovor gibala nad 150.000 evri.