Ska flygplatsens landningsbanor vara runda? Detta skulle göra dem mer ekologiska, göra mindre buller och göra landningen säkrare.
Bodo letališke steze i framtiden okrogle? V prid ‘neskončne’ in rahlo nagnjene vzletno-pristajalne steze, ki obkroža letališče, govori kar nekaj stvari, meni avtor ideje, nizozemski strokovnjak za letalstvo Henk Hesselink, ki je zaposlen pri letalskem centru Netherlands Aerospace Centre. Letala bi v tem primeru lahko vzletala in pristajala na različnih točkah kroga, s čimer bi se znebila nevarnosti bočnega vetra, ki ničkolikokrat povzroča težave pilotom pri pristajanju letala in lahko letalo nevarno premetava.
LÄS MER: ARK: New Yorks JFK-flygplats rikare för djurterminal
Za potnike to ne pomeni bistvenih razlik, saj bo nagib ob pristanku podoben kot pri rahlem zavijanju letala v zraku, zaradi centrifugalnih sil pa bo šlo letalo ob pristajanju avtomatično počasneje in proti središču kroga. Potniki se torej ne bodo počutili, kot da so na vlakcu smrti. Takšna pista – njen premer znaša 3,5 kilometra, kar pomeni, da se letališče lahko nahaja kar znotraj kroga – je enaka dolžini treh klasičnih ravnih pist in omogoča vzletanje trem oz. celo štirim letalom hkrati. Poleg tega omogočajo letalom, da pokurijo manj goriva, in bolj smotrno razporeditev hrupa, saj lahko letala pristajajo iz želene smeri.
Mer information:
nlr.org