Årets bilmässa in Frankfurt – IAA 2019 gjorde klart för alla att el är det "något" som kommer att skrivas med versaler 2020. Tvekan är över och det verkar som att det blivit oemotståndligt inskrivet i alla biltillverkares strategier. Också på grund av utsläppsbegränsningen och böter som tillverkarna kommer att få betala redan 2021 för för "smutsigt" försäljningsutbud. Volkswagen presenterade därmed Volkswagen ID.3, en bil som många tror kommer att bli den första elbilen på massmarknaden och kan ersätta den legendariska Golfen. Opel skickar ut den elektriska Opel Corsa till marknaden, Land Rover Defender har blivit en mild hybrid... och du kommer bara att kunna köpa city Smart med eldrift. 2020 är verkligen runt hörnet och det ser helt elektrifierat ut. Låt oss titta på några av de viktigaste "människor"-innovationerna och bilarna som du kan börja tänka på om du ska köpa en bil 2020.
Pripravili smo posrečen miks prihodnosti, ki bo nanaših cestah že v letu 2020 ter nekaj zanimivih konceptov, s katerimi nam proizvajalci prikazujejo ne več tako zelo oddaljeno prihodnost. Poglejmo avtomobile, ki jih bomo lahko vozili že leta 2020 in tiste, ki gledajo še malček naprej.
Gremo na Luno?
AUDI AI – TRAIL QUATTRO
Audi AI: Trail Quattro Concept združuje v sebi napredne terenske zmogljivosti in funkcije avtonomne vožnje. Koncept nas spominja na ‘buggya-a’ in je primeren za preganjanje po sipinah. Vozi se na 22-tums fälgar, na katere so nataknili terenske pnevmatike, v velikosti 33,5-palcev. Oddaljenost od tal zanaša 34 centimetrov, zaradi česar bi lahko Trail Quattro Concept ‘prebrodil’ tudi do pol metra globoko vodo. Moč kar štirih elektromotorjev znaša 320 kW oz. 435 KM, slednji pa poskrbijo za kar 1.000 Nm navora. Zaradi uporabe lahkih materialov tehta zgolj 1.750 kilogramov, kar je malo, za električno vozilo.. Baterija bo imela dovolj energije za doseg med 400 in 500 kilometri avtonomnosti. Ob težjih pogojih in zgolj terenski vožnji pa za le okoli 250 kilometer. Na javnih cestah premore koncept avtonomijo četrte stopnje, na zahtevnejših cestah pa zagotavlja zgolj avtonomijo tretje stopnje. Audi AI: Trail Quattro Concept si lahko na poti pomaga celo z droni, s katerimi voznik lažje preveri pot pred seboj ali pa si jo z njihovo pomočjo preprosto osvetli. Tako si predstavljajo “terensko” prihodnost pri Audi! In nam je všeč!Vražja eleganca
AUDI RS7 Sportback
Nekoč je veljal za najhitrejšo limuzino na svetu. A tokrat svojo moč išče na vseh področjih. Tako eleganci, kot ultimativni športnosti. Njegova moč izhaja iz turbo 8-valjnika s hibridnim pogonom, ki novega RS7 Sportback požene do 100 kilometrov na uro v 3,6 sekundah. Medtem ko je pri “standardnem” RS7 Sportback končna hitrost omejena na 250 km/h, pa lahko le to s paketom dynamic povečate na 280 km/h ali pa z še bolj vražjim paketom dynamic plus na 304 km/h. Novega RS7 Sportback ne bo težko ločiti od navadnega A7, saj je ima precej RS lepotnih dodatkov, hkrati pa je kar 40 milimetrov širši in sedi 20 milimetrov bližje k cesti. Športna tema pa se seveda nadaljuje tudi v notranjosti. Na voljo bo 13 različnih barv, od tega 2 ki sta na voljo samo pri RS modelih (Nardo siva in Sebring črna). RS7 se tako pridružuje z odličnostjo najbližjima tekmecema; BMW M8 Gran Coupe och Mercedes-AMG GT 4-door. Je potrebno priznati, da gre za gre tokrat za izjemno seksi nemško trojico.
Skok v prihodnost
BMW Concept 4
Kljub temu da je gre za zgolj koncept pa naj se ne bi veliko razlikoval od produkcijske verzije. Najbolj opazen del koncepta serije 4 je dokaj očiten. Sprednja maska je v podobnem slogu kot smo ga že videli na X7 och seriji 7, kot kaže pa se bo ta počasi preselila tudi na preostalo BMW floto. V kolikor lahko sklepamo po konceptu, pa bo serija 4 dosti bolj pogumna od obstoječe in zna odstopat od BMW-jevega povprečja v zadnjih letih. Namreč pri tem znamki smo pogrešali nekaj več drznosti in karakterja, ki ga kame prinesti prav serie 4, ki v kolikor ostane zelo podobna konceptu – zopet zna vzbuditi tista prava čustva ljubiteljev znamke BMW. Te v zadnjih letih pogrešajo tisto nekaj! Organsko obliko in drznost. Saj je “veselje do vožnje” imaginaren slogan, ki ga zagotavljajo prav vsi proizvajalci. Eni bolj – drugi mogoče nekoliko manj.Preporod največje uspešnice
Novi Renault Captur
Renault razkril prenovljenega Renault Capturja. Slednji je bil zadnjih sedem let najbolje prodajan avtomobil v svojem segmentu, zdaj pa popolnoma prenovljen ponuja še več. Po dolžini se je Captur podaljšal za celih 11cm – kar je v avtomobilskem svetu vesolje in dobil nekaj novih premijskih dodatnih opcij, kot so 18 tum platišča, polne LED luči (sprednje in zadnje), 11 zunanjih barv in 4 kontrastne strešne barve (90 možnih barvnih shem) in pa strešne letve ter panoramsko streho. Njegov prirast se pozna v tudi notranjosti ter tudi prtljažnem prostoru, ki je med največjimi v segmentu. Seveda nova generacija prinaša tudi vse asistenčne sisteme za voznika, kot vse varnostne dodatke. Notranjost Capturja je večja evolucija predhodnika. Na armaturni plošči prevladuje velik navpični zaslon, tik pod njim pa gumbi, ki nadzorujejo različne funkcije. Območje, na katerem je nameščena prestavna ročica, je dvignjeno za izboljšano ergonomijo kar sprosti nekaj prostora za shranjevanje in možnost brezžičnega polnilca za telefon. Kupci pa bodo lahko zvočni sistem nadgradili s sistemom Bose. Slednji bo zadovoljil tudi audiofile. Seveda so na voljo tudi prenovljeni pogonski agregati z znižanimi emisijami ter boljšo tehnologijo.Večni kralj brezpotji
Land Rover Defender
Prvič po desetletjih je na trg prišel popolnoma prenovljen Land Rover Defender på Land Rover so ga posodobili za 21. stoletje, hkrati pa so obdržali ikonično silhueto. Ne pustite se zavesti mehkejšim linijam, ki ga ne delajo nič manj sposobnega za ekspedicijske avanture. Dobiti ga bo moč dobiti v dveh klasičnih karoserijskih izvedbah z oznako 90 – trivratna različica ter 110 – kot petvratni. Slednji bo imel možnost razporeditve sedežev 5+2. Torej prostora za kar 7 duš. Svoje vozilo boste lahko prilagodili na več načinov kot kateri koli prejšnji Land Rover s štirimi paketi dodatne opreme, ki vsakemu Defenderju dajo značaj in podpis. Poleg omenjenih paketov je na voljo tudi izbira številnih posameznih dodatkov kot so električen vitel z upravljanjem na daljavo, strešni šotor, tenda, strešni nosilci s katerimi lahko Försvarare spremenite v pravo pustolovsko vozilo. Za tiste res avanturistične je na voljo tudi “wrap” – oziroma folija – v izbrani barvi karoserije, ki bo vozilo zaščitil pred površinskimi praskami. Na servisu pa bodo poškodovane “nalepke” le zamenjali z novimi. Defender bo na voljo z dvema dizelskima motorjema, turbo štirivaljnikom in šestvalnjikom z “blagim” hibridnim sistemom. Oba motorja spremlja osemstopenjski avtomatski menjalnik. Pri Land Rover pričakujejo, da bo plug-in hibridni Försvarare na voljo že leta 2020.