fbpx

VW ID.7 Pro: najboljši evropski električni avto 2024

Pravi tekmec kitajskim avtomobilom.

VW ID.7 Pro
Foto: Volkswagen

VW ID.7 Pro predstavlja najnovejši dosežek v VW-jevem razvoju električnih vozil. S popolnoma novim elektromotorjem, izboljšano aerodinamiko in naprednimi funkcijami, postavlja nove standarde v svojem razredu.

Volkswagen (VW) se je s svojo linijo ID odločil korenito preoblikovati svet elektromobilnosti. Tokrat je poslušal in se v zadnjih letih res naučil kaj je prav in kaj je narobe. Najnovejši predstavnik te linije, VW ID.7 Pro, je vrhunec teh prizadevanj. Gre za četrto stopnjo v razvoju električnih vozil VW, kjer se prepletajo izkušnje iz prejšnjih modelov z napredno tehnologijo in inovacijami. Prva stopnja je vključevala elektrifikacijo obstoječih modelov, kot je legendarni Golf, ki je kljub manjšemu akumulatorju presenetil z dobrimi voznimi lastnostmi. Druga stopnja je bila bolj usmerjena v trajnost, vendar ni vedno upoštevala potreb kupcev, kar se je pokazalo v zahtevni programski opremi in kompleksni uporabi. Tretja stopnja je prinesla izboljšave teh vidikov z facelift modeli. Sedaj smo priča četrti stopnji, kjer ID.7 Pro združuje najboljše iz prejšnjih faz in prinaša popolnoma nov koncept z mnogimi naprednimi funkcijami.

Foto: Volkswagen

Napredni elektromotor in energetska učinkovitost

Srce VW ID.7 Pro je popolnoma nov elektromotor, imenovan APP 350, ki temelji na tehnologiji trajnega magnetnega sinhronskega motorja. Ta motor dosega vrhunsko učinkovitost preko 96 %, kar je rezultat obsežnega inženirskega dela. VW je pri razvoju motorja poskrbel za povečanje moči, hkrati pa so uporabili segmentirane magnete in zelo tanke elektro pločevine, kar zmanjšuje izgube zaradi vrtinčnih tokov. Tudi zobniki v menjalniku so posebej polirani, da se zmanjšajo izgube, in optimizirana je bila tudi hlajenje. Z vsemi temi ukrepi je motor dosegel izjemno visoko učinkovitost, kar je izjemno pomembno, saj se pri elektromotorjih približujemo teoretični meji 100 % učinkovitosti.

Foto: Volkswagen

ID.7 Pro ima kapaciteto baterije 77 kWh, kar zagotavlja dovolj energije za dolge vožnje. Kljub temu, da vozilo tehta 2186 kg, sistem rekuperacije omogoča, da se kinetična energija, ki jo vozilo ustvari med vožnjo, povrne nazaj v baterijo. Ta funkcionalnost omogoča, da se približno 50-60 % energije povrne nazaj, kar pomembno prispeva k skupni energetski učinkovitosti vozila.

Aerodinamika in zmogljivost

VW ID.7 Pro izstopa tudi po svoji aerodinamični zasnovi, s koeficientom zračnega upora (cw) 0,23, kar je izjemno dosežek v tem razredu vozil. To je bilo doseženo z uporabo različnih tehnik, vključno z dolgim karoserijskim dizajnom, ki omogoča nemoten pretok zraka vzdolž vozila, ter optimizacijo zadnjega dela vozila za čistejši pretok zraka. Spodnji del vozila je raven, kar zmanjšuje zračni upor, in celo oblikovanje koles in pnevmatik prispeva k izboljšani aerodinamiki. Na primer, negativno vtisnjeni napisi na pnevmatikah zmanjšujejo učinek lopatice, kar prav tako zmanjšuje zračni upor.

Foto: Volkswagen

Poleg aerodinamičnih izboljšav, VW ID.7 Pro vključuje športne 20-palčne Bridgestone pnevmatike, ki prispevajo k boljši stabilnosti in krajšim zavornih razdaljam. Uradna poraba energije po WLTP standardu se giblje med 14 in 16,3 kWh/100 km, kar je glede na zmogljivost vozila izjemno dober rezultat.

Foto: Volkswagen

Dejanska poraba in doseg

VW ID.7 Pro je zasnovan za optimalno porabo energije, kar se odraža v njegovih rezultatih na različnih testnih progah. Pri zelo varčni vožnji, s povprečno hitrostjo nekaj več kot 50 km/h, je poraba znašala le 13,5 kWh/100 km, kar je pod uradno WLTP porabo. Na avtocesti, pri povprečni hitrosti okoli 100 km/h, je poraba znašala 17,3 kWh/100 km, kar je sicer nekoliko več, a še vedno konkurenčno glede na velikost in težo vozila.

Ko gre za doseg, ID.7 Pro s svojo 77 kWh baterijo omogoča realni doseg okoli 565 km pri varčni vožnji, kar je nad pričakovano WLTP vrednostjo. Na avtocesti pri višjih hitrostih, na primer pri konstantni hitrosti 130 km/h, je doseg približno 350 km, kar je še vedno zelo dober rezultat za tako velik in zmogljiv električni avtomobil.

Pospeški in zaviranje

VW ID.7 Pro je opremljen z elektromotorjem, ki razvije 210 kW (286 KM) in omogoča pospeševanje od 0 do 100 km/h v 6,5 sekundah, kar je povsem primerljivo s športnimi vozili v tem razredu. Zaviranje je prav tako impresivno, saj vozilo iz 100 km/h ustavi v 34,4 metrih, kar je zelo blizu vrhunskim vrednostim v industriji. Kljub zadnjim bobnastim zavoram, ki so postale vse bolj priljubljene pri električnih vozilih zaradi manjše obrabe, VW ID.7 Pro dosega odlične zavorne rezultate.

Foto: Volkswagen

Napredna uporabniška izkušnja

VW ID.7 Pro prinaša prelomno uporabniško izkušnjo z velikim 15-palčnim zaslonom in intuitivnimi meniji. Veliki in jasno označeni gumbi omogočajo enostavno upravljanje med vožnjo, kar je ključnega pomena za varnost in udobje. Poudariti je treba tudi napredno glasovno upravljanje, ki uporablja tehnologijo ChatGPT, kar omogoča bolj naravno in tekočo komunikacijo z vozilom.

Kljub temu so nekateri elementi na dotik, kot so upravljanje klimatske naprave in glasnosti, še vedno manj intuitivni in zahtevajo nekaj prilagajanja. VW je sicer izboljšal osvetlitev teh polj, vendar bi bila vrnitev k fizičnim gumbom morda boljša rešitev za uporabnike. Na splošno je uporabniška izkušnja zelo dobra, vendar bi lahko izboljšave na področju občutljivih polj, oziroma haptičnih tipk še dodatno izboljšale skupno oceno.

Elektroavtomobilske funkcije in asistenčni sistemi

VW ID.7 Pro je opremljen z najnovejšimi elektroavtomobilskimi funkcijami in asistenčnimi sistemi, ki omogočajo optimalno uporabo in varnost. Ena izmed ključnih funkcij je toplotna črpalka, ki izboljša učinkovitost ogrevanja in hlajenja ter s tem prispeva k večjemu dosegu vozila. Poleg tega ima ID.7 Pro možnost predkondicioniranja baterije, kar pomeni, da se baterija segreje ali ohladi na optimalno temperaturo pred polnjenjem, kar omogoča hitrejše polnjenje.

Foto: Volkswagen

Vozilo omogoča tudi bidirekcionalno polnjenje, kar pomeni, da lahko energijo iz baterije oddaja nazaj v omrežje ali napaja druge naprave. Ta funkcionalnost je sicer še v razvojni fazi in bo popolnoma podprta z ustreznimi polnilnimi postajami v prihodnosti.

VW ID.7 Pro vključuje tudi napreden sistem za načrtovanje polnjenja, ki omogoča, da uporabniki enostavno nastavijo polnilne cilje in časovne okvire, kar prispeva k boljši uporabi in življenjski dobi baterije. Sistem za asistenco pri vožnji vključuje številne funkcije, kot so prilagodljiv tempomat, sistem za ohranjanje voznega pasu, stranski nadzor in številne druge, ki zagotavljajo varnost in udobje med vožnjo.

Udobje in vožnja

VW ID.7 Pro je zasnovan za maksimalno udobje, kar se odraža v naprednem vzmetenju in dvojnem sistemu blaženja. Vozilo uporablja McPhersonovo vzmetenje spredaj in kompleksno petčlensko zadnjo os, kar omogoča stabilno in udobno vožnjo tudi po slabših cestah. Adaptivni blažilniki se prilagajajo vozni situaciji, kar zagotavlja optimalno udobje in vožnjo.

Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen

Ena izmed ključnih prednosti ID.7 Pro je tudi njegova prostornost. Kljub športni zasnovi in velikim 20-palčnim platiščem, vozilo ohranja visoko raven udobja na dolgih poteh. Notranjost je prostorna in ponuja veliko prostora za potnike tako spredaj kot zadaj, kar je še posebej pomembno za dolge vožnje.

Zaključek:VW ID.7 Pro – res dober

VW ID.7 Pro je izjemno zmogljiv in udoben električni avtomobil, ki postavlja nove standarde v svojem razredu. Z napredno tehnologijo, izboljšano aerodinamiko in vrhunsko uporabniško izkušnjo, ID.7 Pro dokazuje, da je VW zavezal k nenehnemu izboljševanju in inovacijam v svetu elektromobilnosti. Je vozilo, ki združuje najboljše iz prejšnjih faz razvoja in prinaša popolnoma nov koncept, ki bo zagotovo navdušil tako obstoječe kot tudi nove uporabnike električnih vozil.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.