Zdi se, da bo leto 2024 prelomno leto, ko bodo evropski, kitajski in drugi proizvajalci končno začeli predstavljati električna vozila, zgrajena primarno na platformah za električna vozila, ki v celoti izkoriščajo prednosti električnih pogonov in jim dajejo prednost pred motorji z notranjim izgorevanjem (ICE). Sestavili smo seznam zanimivih vozil, ki bi se lahko znašla v vaši garaži, če ste pragmatični in še malo počakate na električna vozila leta 2024, ki šele prihajajo.
V uredništvu smo sestavili seznam vozil – najboljši električni avtomobili 2024, za katera smo prepričani, da bodo še letos zapeljala na ceste in so po svoji arhitekturi zgolj električna vozila, saj ne ponujajo motorjev z notranjim izgorevanjem. Ti avtomobili predstavljajo prvo generacijo pravih električnih vozil večjih proizvajalcev, ki sprejemajo elektrifikacijo kot novo realnost prihodnosti.
1. Kia EV3
Kia EV3 se kot biser tehnološke inovacije in trajnostnega razvoja pripravlja, da zavzame evropski trg električnih vozil z viharjem, postavljajoč se ob bok modelom kot je Kia EV9. Z obetajočima baterijama kapacitet 58 kWh in 77 kWh, EV3 napoveduje doseg, ki presega 482 kilometrov, kar obljublja brezskrbna potovanja po stari celini brez strahu pred iskanjem polnilnic . S podporo hitremu polnjenju do 150 kW, EV3 ne bo le prvak dolgih razdalj, ampak bo tudi pionir učinkovitosti in hitrosti polnjenja med malimi avtomobili, saj bo njegovo baterijo mogoče hitro napolniti in tako zmanjšati čakalni čas na poti. Direktno bo kunkuriral Volvo EX30 ter seveda Smart 1.
Kia je zasnovala EV3 kot simbol sodobnega dizajna, ki spoštuje okolje, z uporabo recikliranih materialov v notranjosti, in izkoriščanjem naprednih tehnologij, kot so bidirekcijsko polnjenje in toplotne črpalke, kar dokazuje zavezanost znamke k trajnosti in inovacijam. Začetna cena, pričakovana nekje v razponu od 30.000 do 35.000 €, bo EV3 postavila kot dostopno možnost za evropske kupce, željne prestopa v svet električne mobilnosti brez kompromisov na področju zmogljivosti ali stila.
2. Hyundai Ioniq 5N
Hyundai Ioniq 5N, ki vstopa na trg kot prvi visokozmogljivi električni športni SAV (sports activity vheicle) znamke Hyundai, obeta preoblikovati percepcijo električnih vozil z dinamično vožnjo in vrhunsko zmogljivostjo. Z inovativnimi lastnostmi, kot so napredni sistemi za upravljanje z navorom in regenerativno zaviranje, ki omogoča do 90% upravljanja zaviranja preko elektromotorja v mestni vožnji, do večstopenjskih invertorjev za optimalno hlajenje baterije in motorja, Ioniq 5N izstopa. Pravzaprav gre za hothatch nove generacije, ko preveiš te podatke. Twin motor setup zagotavlja moč do 448kW z možnostjo N Grin Boost do 478kW – 650 konjev, kar nudi super avtomobilom primerljivo zmogljivost, vse skupaj pa podprto z vsestransko uporabnostjo za vsakodnevno vožnjo. Za dodatno zabavo pri vožnji poskrbijo tudi trije različni proizvedeni zvočni učinki, vključno z imitacijo zvoka štirivaljnega motorja ali celo reaktivnega letala, ki dodajajo vozilu značaj in naredijo vožnjo še bolj vznemirljivo .
Cenovno je postavljen kot visokozmogljivo vozilo z začetno ceno okoli 76.000 EUR, kar ga uvršča med privlačne možnosti za ljubitelje hitrih avtomobilov, ki iščejo električno alternativo z bogatim naborom funkcij in visoko stopnjo praktičnosti. Ioniq 5N ni le zgolj hitro vozilo, ampak z bogato notranjostjo, številnimi možnostmi prilagajanja in zmogljivo baterijo ponuja tudi udobje in doseg, ki zadovolji tudi najzahtevnejše uporabnike. Pri Hyundai so se s tem modelom resnično presegli.
3. Hyundai Ioniq 7
Hyundai Ioniq 7, pričakovani električni SUV, napoveduje prihod v letu 2024 kot navdih iz koncepta SEVEN. S svojo zasnovo, ki deli podvozje z modelom Ioniq 5, in napovedano avtonomno tehnologijo vožnje, ta model obljublja doseg do relanih 500 kilometrov. Notranjost vozila bo zelo futuristična in minimalistična, z dvojnim prikazovalnikom za instrumentno ploščo in informacijsko-zabavni sistem, obsežno uporabo svetlih barv ter poudarkom na trajnostnih materialih, kar dodaja občutku čistosti, razkošja in prihodnosti .
Sodoben dizajn zunanjosti Ioniq 7 bo vključeval sodobne ‘pixel’ luči in LED svetlobno vrstico, ki dajejo vozilu sodoben videz. Kot alternativa vozilom, kot sta BMW iX in Mercedes EQE SUV, bo Ioniq 7 ponujal svež pristop k električnim SUV-jem s poudarkom na prostornosti in napredni tehnologiji, obljubljajoč vozilo, ki se ne bo samo izkazalo na cesti, temveč bo tudi predstavljalo pomemben korak naprej v električni mobilnosti.
4. Range Rover Electric
Range Rover Electric, prihajajoči luksuzni električni SUV, se pripravlja na tržno izdajo leta 2024, z obljubo, da bo prinesel novo dobo v zgodovino znamke Range Rover. Načrtovan je na platformi MLA-Flex, kar omogoča, da bo Range Rover prvič na voljo kot popolnoma električno vozilo. Ta platforma omogoča visoko stopnjo togosti karoserije, boljšo razporeditev teže in potencial za večjo notranjo prostornost. Zasnova vozila obljublja vrhunsko udobje in zmogljivost, značilni za Range Rover, zdaj pa še z dodatkom tihe in gladke vožnje, ki jo omogoča električni pogon.
Pričakuje se, da bo električni Range Rover ponujal izjemne zmogljivosti v vseh pogojih, z možnostjo boljšega terenskega delovanja zaradi prednosti električnega pogona, kot so boljša razporeditev teže, večji navor in odzivnost. Zasnovan in izdelan v Združenem kraljestvu, Range Rover Electric ponuja brezhibno luksuzno izkušnjo z skoraj neslišnim električnim pogonom in dostopom do najhitrejših javnih polnilnih omrežij, uporabljajoč vozilovo 800-voltno električno arhitekturo. Ta SUV bo omogočal vožnjo skozi vodo globoko do 850 mm, kar postavlja nov standard za luksuzna električna terenska vozila.
Notranjost bo verjetno sledila futurističnemu in minimalističnemu dizajnu, z dvojnim zaslonom za instrumentno ploščo in informacijsko-zabavni sistem, ki ponuja haptične povratne informacije ob dotiku in pritisku, kar zmanjšuje motečo uporabo med vožnjo. Za prvo je Range Rover na voljo tudi v sedemsedežni različici, kar pomeni, da lahko velike družine zdaj izbirajo tudi model Range Rover.
5. Ford Explorer EV
Ford Explorer EV, ki prihaja na evropske ceste v poletju 2024, predstavlja zanimiv dodatek k električnim vozilom. Ta model bo zgrajen v Fordovem obratu v Kölnu in je prvi električni potniški avtomobil, proizveden v tem centru. Ford je svojo proizvodnjo odložil, da bi zagotovil skladnost z novimi varnostnimi predpisi za baterije po standardu OZN, kar poudarja njihovo zavezanost k zagotavljanju varnih in kakovostnih vozil .
Razvit v tehničnem sodelovanju z Volkswagenom, Explorer deli mnogo z VW ID.4, vendar obljublja edinstven dizajn z bolj kockastim videzom. Na voljo bo v treh različicah moči: osnovni model z 168 KM, srednji razred z 282 KM in vrhunski model z 335 KM, ki ponuja štirikolesni pogon. Različice z večjo baterijo lahko ponudijo doseg do 310 milj (približno 500 km), kar je primerljivo z nekaterimi obstoječimi električnimi SUV-ji.
Notranjost vozila obljublja napredne tehnologije, vključno z nastavljivim 15-palčnim zaslonom na dotik, ki teče na Fordovem programu SYNCMove. Ta sistem omogoča dostop do vseh običajnih možnosti povezljivosti pametnih telefonov in polnozaslonsko kartografijo. Ford se je osredotočil na kakovost in udobje, trdijo, da “vsaka točka dotika vključuje materiale, prijetne na otip”, vključno z vrhovi vrat .
Poleg tega Ford Explorer EV prinaša številne ključne tehnologije, kot je 14,6-palčni premični zaslon na dotik SYNC Move, ki podpira brezžično ogledalo za telefon in povezano navigacijo. Explorer ponuja tudi inovativne notranje značilnosti, kot so možnost zaklepanja za “My Private Locker” za shranjevanje osebnih predmetov in MegaConsole s 17-litrsko kapaciteto shranjevanja.
Ford Explorer EV tako obljublja edinstveno mešanico dizajna, praktičnosti in napredne tehnologije, ki bo pritegnila evropske kupce v iskanju električnega SUV-ja z odličnim dosegom in hitrim polnjenjem.
6. Xiaomi SU7
Xiaomi SU7, prvi električni avtomobil kitajske tehnološke velikanke Xiaomi, predstavlja pomemben korak podjetja v avtomobilski industriji. Avto, razvit v sodelovanju z državno podprtim kitajskim proizvajalcem BAIC, se ponaša s sodobnim dizajnom in napredno tehnologijo, ki kaže Xiaomi-jevo predanost inovacijam na področju električnih vozil.
SU7 je bil predstavljen kot visokozmogljiv “eko-tehnološki sedan” polne velikosti, ki preizkuša meje zmogljivosti, ekosistemske integracije in mobilnega pametnega prostora. Xiaomi je za ta avto razvil pet ključnih tehnologij EV: E-Motor, integrirano baterijo CTB, Xiaomi Die-Casting, Xiaomi Pilot Autonomous Driving in pametno kabino, kar priča o njihovi močni zavezanosti raziskavam in razvoju na področju električnih vozil.
Z dvema začetnima možnostma baterijskih paketov – 73,6kWh LFP baterijo od BYD in integriranim 101kWh visoko nikljevim paketom od CATL – SU7 obljublja doseg do 800 km na eno polnjenje po kitajskem ciklu CLTC, kar pomeni visoko avtonomijo. Vozilo bo na voljo v različicah z zadnjim pogonom (RWD) in štirikolesnim pogonom (AWD), s posameznimi motorji, ki proizvedejo 220kW (295 KM) oziroma dvojnimi motorji s skupno močjo 495kW (664 KM), kar omogoča impresivne pospeške in hitrost do 265 km/h.
Glede na obsežno vlaganje Xiaomi-ja v razvoj lastne EV arhitekture, imenovane Modena, ki vključuje sodoben 800V pogonski sklop in telo s celicami do paketa, ki vključuje baterijo v šasijo, se zdi, da SU7 ne bo le še en električni avto na trgu. Avto bo sestavljen v tovarnah BAC z metodo gigalitja, podobno Teslini, ki jo Xiaomi imenuje Hypercasting, kar dodaja še en sloj inovativnosti v njihov pristop.
Z vsemi modernimi pametnimi EV funkcijami, ki si jih lahko zamislimo, vključno z avtonomno vožnjo, podprto z visokoresolucijskimi kamerami, LiDARom, radarjem in celo ultrazvočnimi senzorji, ter vmesnikom pametne kabine, ki teče na Xiaomi-jevem Hyper OS, se Xiaomi SU7 oblikuje kot avtomobil, ki bo resnično zaznamoval prihodnost mobilnosti.
Čeprav je bila prvotna predstavitev vozila obdana s skrivnostnostjo, Xiaomi z obljubo o visoko zmogljivem modelu, lidarsko podprtimi funkcijami avtonomije in razvitim programska opremo v vozilu, nedvomno vzbudi zanimanje. Kljub temu, da je avto namenjen predvsem kitajskemu trgu, Xiaomi-jeva rast in inovacije na področju potrošniške elektronike puščajo možnost, da bi lahko SU7 našel pot tudi do globalnih trgov.
7. Porsche Macan EV
Porsche Macan EV, prvi popolnoma električni SUV znamke Porsche, prinaša kombinacijo športnih proporcev in kupejevskih linij, ki so značilne za Porschejevo oblikovalsko dediščino. Z večjo medosno razdaljo in kratkimi previsi, ta model poudarja dinamičen videz, kar ga postavlja kot športni avtomobil v svojem segmentu, celo v električni obliki. Njegova dinamična podoba je poudarjena z do 22-palčnimi platišči in dvodelnimi žarometi, ki poudarjajo širino vozila .
Za voznika in potnike je prostornost povečana zaradi elektrifikacije, z večjim prtljažnim prostorom in dodatnim prostorom za prtljago pod pokrovom motorja. V notranjosti je oprema Macana možna visoko prilagoditi z visokokakovostnimi in trajnostnimi materiali, Porsche pa ponuja sedeže brez usnja in uporablja reciklirane elemente notranjosti.
Za vozno izkušnjo Macan Turbo nudi do 639PS (470kW) moči in 1,130Nm (833lb ft) navora, kar omogoča pospešek do 100 km/h v samo 3,3 sekunde. Macan EV ponuja tudi napredno vzmetenje in sistem upravljanja, ki poudarja Porschejevo znano dinamiko in natančnost vožnje.
Začetna cena novega Macana 4 se začne od 81.666 €, medtem ko se cena za model Macan Turbo začne pri 111.150 €, z dobavami, ki se pričakujejo pred koncem leta 2024.
8. Audi Q6 e-tron
Audi Q6 e-tron se ponaša z vrhunsko tehnologijo in zmogljivostjo. S 800-voltnim sistemom, ki omogoča polnjenje z močjo do 270kW, lahko Q6 e-tron v samo 10 minutah napolnite za dodatnih 254 km dosega. Na voljo sta dva modela: osnovni model z baterijo kapacitete 83 kWh in model z večjo baterijo 100 kWh, ki obljublja doseg preko 644 km j (400 mil približno). Je daljni brat Porsche Macan EV, saj si z njim deli skupno platformo.
SQ6, visokozmogljiva različica, postavlja Audi med najhitrejše in najmočnejše modele, z do 517PS (380kW) moči ob aktivaciji kontrole za zagon, kar mu omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 4,3 sekunde. Audi napoveduje, da bo dinamika vožnje postavila nove standarde, saj Q6 vključuje razporeditev navora s poudarkom na zadnjih kolesih in širše zadnje pnevmatike za boljše obvladovanje.
Notranjost vozila prinaša napredno elektronsko arhitekturo E3 z bogato ponudbo kabinske elektronike, vključno z več zasloni, med drugim s 30,2-cm (11,9-palčnim) virtualnim kokpitom in 36,8-cm (14,5-palčnim) infotainment zaslonom. Dodan je še 27,7-cm (10,9-palčni) zaslon za sopotnika, ki skupaj tvorijo “digitalni oder”.
Dobave Audija Q6 e-tron se pričakuje že konec aprila 2024, s cenami, ki se začnejo od približno 68.975 € za model Quattro. Za model SQ6 se cene začnejo od 92.950 €, kar je znaten znesek.
9. Lotus Emeya
Lotus Emeya, prvi popolnoma električni Hyper-GT iz Lotus, združuje zmogljivost in natančnost z oblikovalsko prefinjenostjo. Dvojni motorji nudijo 905 KM in 985 Nm navora, kar zagotavlja vrhunsko razmerje med močjo in težo. Emeya ponuja edinstveno vozno izkušnjo, zasnovano na Lotusovi športni dediščini, zdaj v luksuznem štirivratnem paketu. Notranjost je prežeta z napredno tehnologijo in trajnostnimi materiali, vključno z luksuzno nitjo, pridobljeno iz odpadkov iz modne industrije, ter z uporabo Alcantare, Nappa usnja in Ultrafabrics PU .
Zasnovan je z mislijo na trajnost in vključuje napredne trajnostne materiale, ki so tudi trajnostno pridobljeni, kar zmanjšuje ogljični odtis vozila. Lotus Emeya prinaša revolucionaren avdio sistem, razvit v sodelovanju s KEF, ki zagotavlja izjemno zvočno izkušnjo, podprto z Dolby Atmos omogočenim 3D prostorskim zvokom. To ustvarja popolnoma potopitveno zvočno pokrajino v vozilu.
Emeya se ponaša tudi z inteligentnimi tehnološkimi funkcijami, ki povečujejo varnost in zagotavljajo vozniku potrebna orodja za maksimalno izkoriščanje vznemirjenja, ki ga ponuja Lotus. Vozniki lahko hitro dostopajo do ključnih informacij o zunanji okolici prek vodilnega 55-palčnega projiciranega AR head-up zaslona.
Lotus Emeya se pridružuje kot paradni model v Lotusovi liniji luksuznih življenjskih električnih vozil, del vizije podjetja, da do leta 2028 postane globalna znamka visokih zmogljivosti. Proizvodnja se pričakuje leta 2024.
10. Renault 5
Renault 5 se po skoraj četrt stoletja vrača kot električni avtomobil. Navdušuje z retro-futurističnim dizajnom in napredno tehnologijo, vključno z integracijo Google storitev in avatarnim sopotnikom Reno. Z obljubami o revoluciji v segmentu mestnih vozil, ponuja do 400 km avtonomije, moči do 150 KM, in maksimalno hitrost 150 km/h. Osnovna cena je postavljena pri 25.000 evrov, kar pa ne vključuje različice z največjo želeno opremo. Kljub omejenim polnilnim zmogljivostim in relativno visoki teži za svojo velikost, Renault 5 E-Tech Electric ostaja dostopen širšemu krogu kupcev, ki ceni