fbpx

6 načinov, kako doseči notranji mir in premagati stres

Foto: Abdrea Piacquadio / Pexels
Zadnjič posodobljeno: :

Občutki anksioznosti so nekaj, s čimer se srečujemo prav vsi. Sploh v zadnjih letih, ki jih je zaznamovala pandemija, vse več ljudi opaža, da stres obvladujejo težje kot v preteklosti. Zato je zelo pomembno, da smo se sposobni tudi v tistih najbolj stresnih trenutkih sprostiti, pomiriti in povezati s seboj. Za vas smo pripravili 6 načinov, kako doseči notranji mir v stresnem obdobju.

1. Napnite in sprostite mišice

Ko čutite, da napetost v vaših mislih narašča, je pomembno, da čimprej ukrepate. Predlagamo, da se takrat lotite ene od sprostitvenih vaj za mišice.
Najprej mišice postopoma napnite – začnite z mišicami rok, nadaljujte s trebušnimi mišicami, potem stisnite mišice nog itd… napetost držite približno 30 sekund in nato vse mišice naenkrat sprostite. Po mnenju strokovnjakov je ta vaja lahko učinkovita tudi, če čutite, da ste blizu napada tesnobe ali paničnega napada.

Z vadbo mišic lahko pomagate tudi svoji psihi Foto: Rocketmann / Pexels

2. Pomirite se s pesmijo, videom ali filmom

Morda ste že slišali izraz “comfort movie”. Ta besedna zveza opisuje enega vaših najljubših filmov, ki vas lahko pomiri in razveseli v tistih najtežjih trenutkih. Tolažbo naši možgani najdejo tudi v ponavljanju in občutku domačnosti, zato predlagamo, da si ob napadu živčnosti ogledate film, ki ste ga že nekajkrat videli.
Če za ogled filma nimate časa, si namesto tega zavrtite eno najljubših pomirjujočih pesmi ali si oglejte zabaven oz. sproščujoč video.

3. Sledite spremembam v svojem razpoloženju

Stres in anksioznost boste najlažje obvladali, če boste razumeli svoje razpoloženjske vzorce. Situacije, ki povzročijo največjo živčnost in tesnobo, se od posameznika do posameznika razlikujejo, zato svetujemo, da si po srečanju z negativnimi občutki vzamete nekaj časa zase in dobro premislite, kaj je taka čustva povzročilo in kako bi lahko tako situacijo v prihodnje preprečili.
Na ta boste bolj pomirjeni tudi zato, ker boste reakcije svojega telesa in uma vnaprej pričakovali.

Dnevnik razpoloženja je velik korak do obvladovanja stresa Foto: Ivan Samkov / Pexels

4. Vzemite si dan za svoje mentalno zdravje

V hitrem tempu sodobnega življenja se nam še prehitro zazdi, da je vsaka minuta, ki je ne preživimo ob delu, izgubljena. Vendar je to daleč od resnice: ne le, da uspeh ne pomeni prav veliko, če do njega pridemo popolnoma izgoreli, pač pa ga bomo ob tesnobi in stresu tudi dosegli veliko težje.
Zato je nujno, da si občasno vzamete dan za počitek in mentalno zdravje: takrat se poskusite čim bolj pomiriti in se lotiti tistih dejavnosti, ki vas najbolj osrečujejo.

5. Privoščite si rekreacijo in masažo

Nobena skrivnost ni, da ima rekreacija izjemno pozitiven vpliv na naše zdravje, pa naj gre za visoko intenzivno vadbo za moč, rekreativni pohod ali zabavne skupinske športe. Z vadbo pa ne boste poskrbeli le za svoje telo, pač pa boste pomagali tudi svojim možganom: dovolili jim boste namreč, da se za nekaj ur “odklopijo” in sprostijo.
Stresa se vam bo pomagalo znebiti tudi, če si po koncu vadbe privoščite masažo. Z njo se boste namreč še bližje popolnemu notranjemu miru.

6. Osrečite otroka v sebi

Psihologi znova in znova poudarjajo, kako zelo pomembno je, da prepoznamo in osrečimo otroka v sebi. Veliko odraslih v otroštvu ni bilo slišanih in posledice tega nosijo še danes.
Zato se ne počutite krive ali celo osramočene, če se lotite aktivnosti, ki ste jih kot otrok oboževali: pa naj gre za razvijanje kreativnosti, ples, različne igre… Zagotavljamo vam, da se boste po takih dejavnostih počutili lažje in bolj sproščene.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!