vrhnika
Utrip mesta · destinacija

Ne glede na to, ali se bomo na pot podali z dvo-, tro- ali štirikolesnikom, bo naš izlet posvečen raziskovanju vozil in avantur, ki jih le-ti ponujajo. Da bi o njih izvedeli čim več, začnimo najprej pri njihovi zgodovini.

Zapeljimo se po primorski avtocesti in po nekaj kilometrih zavijmo proti Vrhniki, kjer nas bodo smerokazi popeljali vse do gradu Bistra, v katerem ima – že od leta 1951 naprej – sedež Tehniški muzej Slovenije. Muzej je med tednom, razen ponedeljka, odprt od 8. do 16. ure, v soboto od 8. do 17. ure ter v nedeljo in na praznik od 10. do 18. ure. Največ občudovanja vzbuja prometni oddelek z nekaterimi redkimi primerki. Med njimi je tudi prvi tramvaj, ki je vozil po Ljubljani okrog leta 1901 in je najstarejše električno vozilo na Slovenskem. V vstopnino, za katero bomo odrasli odšteli 3,76 evra, študentje in dijaki pa 2,92 evra, je vključen tudi ogled lesarskega, lovskega in gozdarskega oddelka. Na idilični zelenici grajskega parka se lahko vsi tisti, ki boste zbrali pogum za resnejšo “življenjsko avanturo”, odločite tudi za poroko. Če pa zanjo še ni pravi čas, lahko svojo radovednost potešimo s spoznavanjem muzejske učne gozdne poti, ki se začne nad gradom. Pot je dolga 2300 m, povprečni obhod pa traja približno dve uri. Na poti so informacijske table z domiselnimi karikaturami in kratkim besedilom, njihov namen pa je obiskovalce na zabaven način poučiti o gozdu, gozdarstvu in gozdnem bontonu. Pred nami je še dolg dan, zato zopet prižgimo motorje in se zapeljimo nazaj do Vrhnike in po stari cesti do Brezovice, kjer nas že s ceste vabi mamljiv vonj ocvrtega piščanca, po katerem slovi gostilna Pr’Kopač. Za celega piščanca in slastne ugrize v belo hrustljavo meso bomo odšteli 15 evrov, si privoščili še sladico in se z zadovoljnim želodčkom odpravili novim kilometrom naproti.

Popoldanski ovinek
Zopet se “zapodimo” po avtocesti, a tokrat v nasprotno smer, proti Štajerski. V samem osrčju Slovenije, pri izvozu za Vransko, zavijemo v naselje, ki počiva v umirjeni zeleni dolini, in se že po enem kilometru pripeljemo na njegov trg. Legenda pravi, da je bilo nekoč na tem mestu jezero, kjer je živelo na tisoče vran. Po osušitvi jezera je na tem mestu zraslo naselje, ki so ga poimenovali po teh močvirskih prebivalkah. Vransko je poznano po številnih zgodovinskih in naravnih znamenitostih. A za nas je tokrat najbolj aktualen zasebni Muzej motociklov Vransko, ki se nahaja v samem središču kraja in je odprt vsak dan, razen ponedeljka, od 10. do 18. ure. Z dušo zgrajen muzej na 400 m2 pokrite površine prikazuje razvoj in zgodovino motociklizma za 4 evre. Njegovo zbirko sestavlja približno 140 motocikov iz vseh časovnih obdobij. Med njimi so tudi motorji z začetka stoletja, med katerimi so redki primerki svetovnega pomena. Med njimi blestijo motocikli Indian Scout in Ner-A-Car iz 20-ih let ter Ariel in, eden najredkejših in najdražjih motociklov, štirivaljni Indian iz 30-ih let. Prav tako so razstavljena tudi vojaška vozila iz druge svetovne vojne in številni dirkalniki. Ne manjka niti zbirka usnjenih in platnenih motorističnih oblačil, čelad in celo obsežna zbirka registrskih tablic. Najmlajši obiskovalci se bodo najbolj razveselili zbirke predvojnih pločevinastih motociklov – igrač. V muzejskem čokoladnem hramu bodo na svoj račun prišle tudi predstavnice nežnejšega spola, kjer lahko pobližje spoznamo prave sladkosti različnih motorističnih modelov. Po pestrem ogledu zavijemo še v muzejski pub “Pri gromski streli”, kjer nam bo lastnik, ob dišeči kavi ali osvežilnem pivu, z veseljem povedal še več na to temo in nam na našo željo zavrtel tudi star film o motociklizmu.

Večerno potovanje
Po stari cesti se zapeljemo nazaj proti domu in na njenih ovinkih preizkusimo naše “šoferske” spretnosti – seveda upoštevajoč cestna pravila in predpise. Ne pozabimo se ustaviti še na tradicionalnih trojanskih krofih, kjer pri naročilu šestih dobimo sedmega zastonj. In če nas ne premamijo že na poti, jih prihranimo za zvečer, ko se bomo prijetno utrujeni namestili na kavč in večer zaključili v stilu našega izleta. S krofom v roki si oglejmo še film Motoristov dnevnik ( Diarios de motocicleta) iz leta 2004. Film je nastal po popotniških zapiskih revolucionarnega Ernesta Che Guevare, ki se je tik pred zaključkom študija medicine s prijateljem biokemikom Albertom Granadom odpravil na motoristično popotovanje po Južni Ameriki. In mogoče je to namig za našo naslednjo avanturo.


strunjan Slovenska Istra – Morska preprostost tokio2 Tokio – Izgubljeno, in najdeno, s prevodom duino Devin – Pot za zaljubljene buenos aires Buenos Aires – Evropa na južni polobli · ·