fbpx

Dolžina ali kvaliteta spanca: kaj je bolj pomembno?

Foto: Andrea Piacquadio / Pexels

Strokovnjaki že dolgo poudarjajo, da je spanec za normalno delovanje telesa zelo pomemben in da bomo za delovne, neprespane noči na dolgi rok zelo drago plačali. Vendar pa veliko ljudi opaža, da so kljub osmim uram spanja še vedno konstantno utrujeni. Zato smo se pozanimali, kaj je tisto, kar je najbolj pomembno: dolžina ali kvaliteta spanja?

Ko govorimo o dobrem spancu, se po navadi osredotočimo na njegovo dolžino. Strokovnjaki poudarjajo, da večina ljudi za normalno funkcioniranje potrebuje približno 8 ur spanja, se pa to seveda od človeka do človeka razlikuje. Nekaterim bo povsem zadostovala tudi kakšna ura manj, medtem ko bodo drugi, če ne spijo vsaj 9 ur, popolnoma izmučeni.

Se kljub 8 uram spanja zbujate izmučeni? Foto: Monstera / Pexels

Zakaj je spanje tako pomembno?

Dovoljšen spanec igra pri splošnem zdravju in naših kognitivnih sposobnostih zelo pomembno vlogo. Tako je zato, ker da našemu telesu možnost, da se regenerira, našemu umu pa opcijo, da predela dogodke dneva in skrbi, s katerimi se soočamo. Hkrati nas pripravi na izzive prihodnjega dne in napolni z energijo, ki jo bomo za normalno funkcioniranje potrebovali.
Spanec pa deluje tudi pomlajevalno: ena od raziskav je pokazala, da so imeli tisti, ki so spali premalo, slabše kognitivne sposobnosti od devet let starejših ljudi, ki so vsako noč prejeli 8 ur spanca.

Kaj je kvaliteten spanec?

Raziskave tudi kažejo, da samo dovolj dolgo spanje za optimalno delovanje našega telesa ni dovolj. Zato strokovnjaki poudarjajo, da morate poleg tega, da na noč prejmete 8 ur spanca, poskrbeti tudi, da bo le-ta kvaliteten.
To pomeni, da spite globoko in brez prebujanja. Prav zaradi slabe kvalitete spanja konstantno utrujenost najbolj opažajo starši z majhnimi otroki in tisti, ki jim skrbi ne pustijo, da bi se v postelji zares sprostili.

Kvaliteten spanec pomeni globoko spanje brez prebujanja Foto: Milan Gaziev / Unsplash

Kako poskrbeti za kvaliteten spanec?

Za kvaliteten spanec boste najbolje poskrbeli tako, da zagotovite, da bo v prostoru, v katerem spite, vladala tišina in da bo čim bolj zatemnjen. Prav tako vam predlagamo, da si pred spanjem organizirate rutino, ki se je držite vsak večer. Na tak način boste skrbem preprečili, da bi vdirale v vaše sanje in vas sredi noči prebujale.
Optimalna rutina pred spanjem se od človeka do človeka razlikuje. Nekaterim pred spanjem pomaga skodelica toplega čaja, drugim pol ure branja ali pomirjujoče glasbe, tretjim topla kopel. Vsem pa strokovnjaki svetujejo, da se pred spanjem izogibajo uporabe mobilnih telefonov in drugih elektronskih naprav.
Prav tako je priporočljivo, da se spat vsak večer odpravite ob isti uri in se ob isti uri prav tako zbujate. Raziskave kažejo, da je najboljši čas, da se odpravite v posteljo med 21.30. in 22. uro ter da se zbujate med 6.30 in 7.00.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!