fbpx

Mislite, da imate pri metu kovanca 50:50 odstotkov možnosti? Motite se…

Sreča ali naključje

Foto: envato

Če mislite, da je met kovanca naključje, pomislite še enkrat.

Ljudje se že vse od antičnih časov pri sprejemanju odločitev zanašajo na met kovanca, a če ste vse doslej mislili, da gre pri tem za veliko naključje, se motite. Nova študija namreč dokazuje, da temu ni tako.

Vaše možnosti, da naletite na srečno štiriperesno deteljico, so približno 1:5076. Nasprotno pa smo vse doslej mislili, da imamo pri metu kovanca nekaj več možnosti, recimo 50:50. Znanstveniki so se namreč lotili temeljite raziskave, s katero so želeli ugotoviti, ali gre res za naključje ali pa kovanec večkrat pade na eno stran. Nova študija Univerze v Amsterdamu je namreč pokazala, da dobro pomislite, preden izberete ‘cifro’ ali ‘glavo’.

Foto: envato

Met kovanca – kakšne so možnosti?

Po mnenju skupine znanstvenikov, ki jo vodi doktorski kandidat Univerze v Amsterdamu František Bartoš, je v resnici bolj verjetno, da bo zgornja stran kovanca tista, ki bo tudi obrnjena navzgor, ko kovanec pristane. Študija, ki je še vedno v postopku strokovnega pregleda, je zbrala in analizirala rezultate 350.757 preverljivih metov kovancev v 46 različnih valutah in zabeležila, da so kovanci pristali na isti strani, na kateri so bili že v samem začetku in sicer v kar 51% primerov. Omenjena študija je potrdila hipotezo profesorja statistike na Univerzi Stanford Persija Diaconisa.

Foto: envato

Po mnenju Diaconisove ekipe, ljudje ob metu kovanca malce zanihamo, s čimer naj bi uvedli spremembo smeri osi vrtenja kovanca. Zaradi t.i. precesije kovanec po navadi ‘preživi’ več časa v zraku z začetno stranjo navzgor. In zaradi tega ima večjo možnost, da pristane na isti strani, kot je začel. Že leta 2007 je Diaconisova ekipa ocenila verjetnost “enakega izida” na približno 51 %. Skoraj desetletje in pol kasneje je Bartoš s svojo ekipo prišel do enakega rezultata. »Naši podatki močno podpirajo to natančno napoved: kovanci so pogosteje pristali na isti strani kot ne,« so zapisali raziskovalci v poročilu.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.