Nova MG CyberX je kot mini Land Cruiser z LED pasom in retro žarometi – in ja, povsem električen je! Presenečenje!
Kaj dobite, če križate Ferrari Testarossa, Toyoto Land Cruiser in… električno prihodnost – oziroma MG CyberX? Ne, to ni začetek šale, temveč predstavitev MG CyberX – SUV-ja, ki je tako retro, da ima pop-up žaromete, in tako futurističen, da del baterije tvori kar njegovo šasijo. Čas je, da spoznate električni crossover, ki v rokah oblikovalca Bugatti Veyrona postane nekaj več kot le še ena igrača za hipsterje iz mesta.
MG CyberX – električni samuraj med SUV-ji
MG, ki deluje pod okriljem kitajskega velikana SAIC, je na avtomobilskem salonu v Šanghaju razkril CyberX – koncept, ki v resnici ni več tako konceptualen. Gre za skoraj končni izdelek, ki bo sestavni del njihove nove “Cyber” serije, skupaj s športnim roadsterjem Cyberster.
Zasnovan na platformi SAIC E3, namenjeni izključno električnim vozilom, CyberX obljublja lahkotnost in togost zaradi t. i. “cell-to-body” tehnologije. To pomeni, da baterija ni zgolj škatla pod dnom, ampak nosilni del vozila – manj teže, več prostora in boljša stabilnost.
CyberX meri 4,3 metra v dolžino (169,3 palca), kar ga umešča v višji rang evropskega sub-kompaktnega SUV segmenta. Čeprav si dolžino deli z modeloma MG ZS in ES5, se s svojo škatlasto silhueto, kratkimi previsi in poudarjenimi blatniki ponaša z bolj pustolovskim karakterjem.
Retro pop-up žarometi in oblikovalec Bugattija
Za dizajn stoji nihče drug kot Jozef Kabaň, ki je poleg Bugatti Veyrona oblikoval tudi številne uspešnice znamk VW, Škoda in BMW. CyberX z masivnimi blatniki in “pop-up” žarometi jasno pokaže, da se v MG ne bojijo tvegati – predvsem pa, da se ne bojijo nostalgičnih navdihov. Luči so poklon legendarni Ferrari Testarossi, a so vgrajene nad sodoben LED trak, ki se razteza čez celoten prednji del vozila.
Kaj se (zaenkrat) dogaja znotraj?
Čeprav notranjost ostaja še vedno dobro varovana skrivnost, govorice pravijo, da MG sodeluje z Oppo – kitajskim tehnološkim gigantom – pri razvoju napredne digitalne armaturne plošče. Opremljena naj bi bila z novo generacijo infotainment sistema Zebra 3.0 in čipom Horizon Robotics J6, ki bo omogočal napredno glasovno upravljanje in osnovne avtonomne funkcije. Trenutni prototip na sejmu je bil bolj razstavni model kot funkcionalno vozilo, kar pomeni, da vse še prihaja.
Kdaj, kje in za koliko?
MG še ni objavil cene niti datuma prihoda, a viri iz Kitajske nakazujejo, da bo CyberX v serijski proizvodnji na voljo v naslednjih dveh letih. Evropa in Avstralija naj bi bili med prvimi trgi zunaj Azije, kjer bo SUV napadel trg.
Zaključek: med fantazijo in realnostjo
MG CyberX ni le še en električni SUV. Je nekakšen poklon 80. letom s tehničnim napadom prihodnosti. Z dizajnom, ki te ujame že na prvi pogled, in potencialno napredno arhitekturo, CyberX cilja na mlajše, mestne pustolovce z okusom za drugačnost. Vprašanje, ki ostaja, pa je: ali bo tudi cenovno dostopen kot njegovi MG predhodniki? Če MG ohrani svoj ugoden cenovni model, bo CyberX zagotovo zadel v polno. A najprej moramo videti, ali bo serijska različica zadržala tiste krasne pop-up luči – ker, bodimo iskreni, v resnici vsi hočemo mini Land Cruiserja, ki miga z lučmi.