Volvo EX90 debitiral kot novi vodilni SUV znamke Volvo in temelji na popolnoma novi arhitekturi, ki ima le električni pogonski sklop. Kar je danes pravzaprav normalno pri predstavitvi novih modelov vseh znamk.
Baterijski brat XC90 je prvi od mnogih novih električnih Volvov, ki prihajajo v naslednjih letih. Podjetje obljublja, da bo vsako leto lansiralo novo električno vozilo, do konca desetletja pa namerava po vsem svetu prodajati samo popolnoma električne avtomobile. A zaenkrat je EX90 nova zvezda Volvove modelne palete električno gnanih. In napoveduje resno elektrifikacijo.
Električni SUV, ki so ga predstavili v Stockholmu, je videti natanko tako, kot bi pričakovali od znamke – sodoben, drzen, prefinjen in nekoliko oster, saj Volvo še naprej sprejema oblikovno filozofijo: oblika sledi funkciji. Do neke mere je EX90 videti podoben današnjemu XC90, vendar je sedemsedežnik podprt s povsem novo platformo. Poudarek je na varnosti in proizvajalec avtomobilov pravi, da je to najvarnejši Volvo, ki je bil kdaj izdelan, ki lahko sčasoma postane pametnejši in varnejši zahvaljujoč posodobitvam.
Senzorika in avtonomna vožnja
Na strehi ima novinec integriran sistem radarjev, kamer in senzorjev. Volvo pravi, da se ti nikoli ne “utrudijo ali zmotijo” in jih poganja visoko zmogljivi jedrni računalniki s programsko opremo, razvito v pri Volvu. Celoten sistem zagotavlja stalen 360-stopinjski pogled na svet okoli avtomobila in lahko vidi majhne predmete na stotine metrov pred seboj. Voznika opozarja, tako, da ima voznik več časa, da se odzove in se jim izogne. SUV je tudi prvi Volvov model, ki bo tovarniško opremljen z vso potrebno strojno opremo za nenadzorovano vožnjo v prihodnosti. Torej veliko stopnjo avtonomnosti.
Volvo EX90 – predstavitveni video
Ogromna baterija
Ogromne dimenzije EX90 puščajo Volvu dovolj prostora za vgradnjo velikega 111-kWh baterijskega sklopa. Sprva bo na voljo dvomotorni električni pogonski sklop z dvema motorjema s trajnimi magneti, po eden za vsako os, ki proizvedeta skupno 402 KM (408 KM / 300 kilovatov). V najzmogljivejši različici družinskega SUV je največja moč sistema 517 KM / 380 kilovatov in 910 njutonmetrov trenutnega navora.
Volvo obljublja ocenjeni doseg do 600 kilometrov poi standardu WLTP y enim polnjenjem. Kar v realnem življenju pomeni do 400 avtocestnih kilometrov. Nujnost vsakega družinskega vatomobila. Podatkov o največji moči polnjenja trenutno ni na razpolago, vendar podjetje pravi, da napolnjenost baterije od 10 do 80 odstotkov traja približno 30 minut. Kar pomeni, da bo lahko vozilo v celoti izkoriščalo 350 KW polnilnice.
Vgrajene Googlove funkcije, vključno z Google Zemljevidi in drugimi aplikacijami iz Googla Play, lahko upravljate s 14,5-palčnega sredinskega zaslona. Standardna povezava 5G zagotavlja stalen pretok podatkov za vse aplikacije, ki se izvajajo na zaslonu, vključno s storitvami pretakanja glasbe. gre torej zares za avtomobil, ki je v stiku s časom in trenutkom.
Na začetku bodo avtomobili na razpolago le v najvišjih nivojih opreme, tako bodo prvi kupci morali za avtomobil odšteti več kot 100.000 eur za vstopno različico. Kasneje bodo sledile tudi različice z le enim motorjem. Podobno zgodbo poznamo tudi pri Tesli in verjamemo, da ji Volvo v tej strategiji sledi popolnoma.