Ko tehnologija napreduje, se postavlja vprašanje: ali naj ljudje v prihodnosti smejo voziti ali bo vožnjo prevzela umetna inteligenca? Bo mogoča le še avtonomna vožnja? Teslina programska oprema Full Self-Driving Beta (FSD) obljublja, da bo zagotovila varnejšo vozniško izkušnjo. Podjetje pa je pravkar objavilo svojo statistiko nesreč, ki podpira to trditev. Toda kaj te številke pomenijo in kakšna je prihodnost človeških voznikov?
Tesla je bila vedno v ospredju inovacij v avtomobilski industriji in njena programska oprema za avtonomno vožnjo – FSD Beta ni izjema. S tem ko omogoča avtomobilu, da pomaga vozniku pri mestni vožnji – oziroma na nek način vozi popolnoma sama, tehnologija zmanjšuje verjetnost in resnost prometnih nesreč. Po Teslinih statističnih podatkih o nesrečah so avtomobili z vklopljeno FSD Beta doživeli nesrečo, ki je povzročila sprožitev zračne blazine vsakih 3,2 milijona milj, medtem ko je povprečje ZDA, ki temelji na zadnjih statističnih podatkih policije, nesreča s sproženjem zračne blazine na vsakih 600.000 milj.
Če lahko verjamemo Teslinim statistikam, je FSD Beta trenutno približno petkrat varnejši od človeškega voznika brez tehnologije. Čeprav teh dveh morda nikoli ne bo mogoče primerjati s 100-odstotno natančnostjo, je jasno, da vožnja z umetno inteligenco potencialno zmanjša število nesreč in njihovo resnost. Poleg tega bi lahko z več ljudmi dostop do električnih vozil in naprednih sistemov za pomoč voznikom, kot je FSD Beta, zmanjšalo število prometnih nesreč in smrtnih žrtev, povezanih z vozili.
Enabling autonomy will increase the utilization rate of our vehicles, which means more people have access to EVs
FSD Beta has been released to nearly all customers in the US & Canada who bought FSD (approximately 400k)
— Tesla (@Tesla) March 1, 2023
Insurance Institute for Highway Safety spodbuja napredne sisteme za pomoč voznikom in podeljuje višje ocene vozilom, ki imajo določene varnostne tehnologije kot standard, pod pogojem, da delujejo, kot je oglaševano. Teslin model 3 in model Y sta oba dobitnika nagrade IIHS Top Safety Pick+, saj sta prejela najvišjo oceno »Superior« za svoje sisteme za preprečevanje in ublažitev nesreč. Testni avtomobili so uporabljali samo avtopilota, saj FSD Beta stane dodatno, kar nakazuje, da je tehnologija še naprednejša.
Vendar pa nekateri skeptiki trdijo, da so številke napačne, saj se milje z avtopilotom nabirajo na avtocesti, kjer se zgodi manj nesreč. Ni križišč, prometa ali ovir v enakem smislu kot na mestnih cestah. Potrebujemo več informacij, morda od tretje osebe, da bi bolje razumeli vpliv FSD Beta na splošno varnost.
Kakšna je prihodnost za človeške voznike? Elon Musk je pogosto ugotavljal, da če bi več avtomobilov imelo tehnologijo, kot sta avtopilot ali FSD Beta, bi bilo manj prometnih nesreč in smrtnih žrtev, povezanih z vozili. Ko postaja vožnja z umetno inteligenco vse bolj napredna, je možno, da bodo človeški vozniki postopoma opuščeni ali vsaj omejeni na posebne situacije. Vendar pa bo verjetno prišlo do odpora tistih, ki uživajo svobodo in neodvisnost vožnje sami.
People told me my Tesla would never be able to handle unprotected left turns like the one below. Now FSD Beta does it routinely, like it's nothing. @elonmusk pic.twitter.com/EonMX3T0vX
— Whole Mars Catalog (@WholeMarsBlog) February 27, 2023
Čeprav še vedno potekajo razprave in negotovosti glede prihodnosti vožnje, je jasno, da tehnologija vožnje z umetno inteligenco dela ceste varnejše. Statistični podatki o nesrečah Tesle FSD Beta so impresivni in kažejo, da tehnologija zmanjšuje število nesreč in njihovo resnost. Videti je treba, kako hitro in v kolikšni meri bo vožnja z umetno inteligenco nadomestila človeške voznike, vendar je to trend, vreden opazovanja.