fbpx

Prvi nakup rabljenega avtomobila: 10 stvari, na katere morate biti pozorni, ko kupujete rabljeni avtomobil

Foto: Envato
Zadnjič posodobljeno:

Nakup rabljenega avtomobila je zagotovo stresno opravilo, da pa bo le to občutno manj stresno, smo vam pripravili pregled 10 stvari, na katere morate biti pozorni, ko prvič kupujete rabljeni avtomobil.

Pri nakupu rabljenega avtomobila moramo biti pozorni na kar nekaj podrobnosti, saj lahko prav vsaka izmed njih vpliva na končno zadovoljstvo ob nakupu. Na ceno lahko vplivajo dejavniki kot so ponudba in povpraševanje, barva in celo lokacija avtomobila. V kolikor ste že kdaj kupovali rabljeni avtomobil, ste z dejstvi, katerih se bomo dotaknili v tokratnem članku, že dobro seznanjeni, če pa je to vaš ″prvič″ v svetu rabljenih avtomobilov, pa si le preberite, na kaj vse morate biti pri tem pozorni.

1. Izguba vrednosti

Foto: Sigmund, Unsplash

Izguba vrednosti je faktor, s katerim se sreča vsak kupec novega avtomobila. Že v trenutku, ko se novi avtomobil odpelje iz prodajnega salona, bo izgubil vsaj 10% svoje vrednosti. Po letu dni znaša ta odstotek že 20%, po petih letih uporabe, pa bo imel avtomobil v povprečju le še 40% svoje nakupne vrednosti.

2. Povpraševanje

Foto: Christian Lue, Unsplash

Krivulja ponudbe in povpraševanja ima, tako kot pri ostalih trgih, tudi na avtomobilskem trgu veliko vlogo. Na to vpliva priljubljenost določenega modela ali znamke, višjo ceno pa držijo tudi tisti avtomobili, ki imajo kupcem zanimive lastnosti, predstavljajo omejeno serijo, so težje dosegljivi, so redki ali kako drugače izstopajo iz množice avtomobilov.

3. Kilometri

Foto: Riccardo Pierri, Unsplash

Verjetno je to prvo vprašanje, ki si ga zastavi vsak kupec rabljenega avtomobila. Dejstvo, koliko kilometrov je avtomobil prevozil, zagotovo igra pomembno vlogo pri njegovi ceni. Manj prevoženih kilometrov seveda pomeni manj iztrošen avtomobil, kar poveča njegovo vrednost na tržišču. Po statističnih podatki, naj z avtomobilom ne bi prevozili več kot 16.000 kilometrov na leto, če ga želimo prodati dalje, po sprejemljivi ceni.

4. Stanje

Foto: Nima Sarram, Unspplash

Za kupca bo bolj zanimiv tisti avtomobil, ki je bolje ohranjen in vizualno privlačen, tako zunaj, kot znotraj. Čistoča je tudi eden izmed faktorjev, ki ga v tem primeru ne gre zanemarit. Lahko bi celo rekli, da je videz avtomobila (ohranjenost, čistoča) lahko pomembnejši od številke, ki je napisana pri vsoti prevoženih kilometrov. Po vsej verjetnosti se bo prej prodal ohranjen avtomobil z več prevoženimi kilometri, kot pa avtomobil z manj kilometri, ki je manj ohranjen ali ima celo kakšno manjšo tehnično okvaro ali vizualno napako.

5. Vzdrževanje

Foto: Christian Buehner, Unsplash

Še pomembneje kot je izgled avtomobila, je pomembno njegovo vzdrževanje. Na avtomobilu je kopica sestavnih delov, ki jih je potrebno redno vzdrževat. Marsikateri material v avtomobilu se lahko iztroši in je še kako pomembno, da le tega pravilno in pravočasno zamenjamo. Obrabljene zavorne ploščice, puščanje olja in obraba izpušnega sistema so le ene izmed stvari, na katere moramo biti pozorni. Pri tem lahko pri prodaji pripomore servisna zgodovina avtomobila, oziroma dokazila o vzdrževanju avtomobila.

6. Rja

Foto: Nick de Partee, Unsplash

Nihče si ne želi, da bi bila prva naloga, ko kupimo rabljeni avtomobil, zahtevno odstranjevanje rje. Za korenito in trajno odstranitev rje, je potrebno le to zatreti pri njenem nastanku, za kar pa bomo v večini primerov potrebovali pomoč mehanika ali storitve kleparske delavnice. Nastanek rje bomo najlažje preprečili z rednim čiščenjem avtomobila, še posebno če živimo na področju, kjer so ceste pogostokrat posipane s soljo. Pomembno je, da ukrepamo ob prvih znakih korozije, saj lahko le s tem preprečimo širjenje rje.

7. Barva avtomobila

Foto: Hans M, Unsplash

Verjeli ali ne, tudi barva laka je tista, ki lahko vpliva na ceno avtomobila ob prodaji. V tem primeru ne mislimo na kakovost, oziroma ohranjenost laka, vendar na samo barvo avtomobila. Znano je, da so nekatere barve med ljudmi bolj priljubljene kot druge, svoje pa lahko doda tudi redkost barve, oziroma barva, ki je tipična za katero znamko avtomobilov. Po raziskavah je še vedno bela barva tista, ki bo od prodaji rabljenega avtomobila najbolj zanimiva.

8. Priljubljenost znamke

Foto: Andrea De Santis, Unsplash

Nobena skrivnost ni, da so nekatere avtomobilske znamke bolj priljubljene kot druge ali pa so poznane kot bolj vzdržljive in zanesljive. Na svetovni ravni so Toyotini avtomobili tisti, ki veljajo za najbolj zanesljive in posledično najbolje ohranjajo svojo vrednost. Avtomobili, ki imajo med kupci slab renome, bodo kljub narejenim izboljšavam težko ohranili svojo vrednost.

9. Popust

Foto: Tamanna Rumee, Unsplash

Zgodi se, da prodajalec pri prodaji novega avtomobila, ponudi velik popust, le to pa lahko vpliva na prodajno ceno rabljenega avtomobila. V tem primeru bo naš avtomobil, če smo ga kupili z velikim popustom, vreden manj, ko bomo le tega prodajali. Znani so tudi primeri, ko je znamka na globalni ravni znižala svoje cene, s tem pa se je znižala tudi vrednost rabljenih avtomobilov te znamke.

10. Lokacija in vremenski vplivi

Foto: Jasper Geys, Unsplash

Tudi položaj, kje živimo, oziroma kje uporabljamo avtomobil ima lahko vpliv na njegovo vrednost. V kolikor živimo v pokrajini s pretežno mokrimi in snežnimi zimskimi razmerami, bo imel avtomobil s štirikolesnim pogonom večjo vrednost, kot če bi ta isti avtomobil prodajali v mestu z mediteranskimi podnebnimi razmerami, v katerem ni prav nobene potrebe po štirikolesnem pogonu. Obrnjeno situacijo bi imeli na primer v primeru športnega kabrioleta. Prav tako bodo imeli garažirani avtomobili večjo vrednost od tistih, ki so bili parkirani na prostem in izpostavljeni vplivom vremena.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.