fbpx

Anksioznost zaradi dogajanja v svetu: 6 načinov, kako se z njo soočiti

Foto: Marcelo Chagas / Pexels

Trenutno dogajanje v svetu je pri mnogih - sploh tistih, ki so že prej imeli težave z anksioznostjo - povzročilo povečanje živčnosti in strahu. Vendar pa ni potrebno, da trpite v tišini ali poskušate svoje občutke zakopati. Za vas smo pripravili 6 načinov, kako se soočiti z anksioznostjo zaradi dogajanja v svetu.

1. Za svoje občutke ne občutite krivde

Ker se vojna ne dogaja na naših tleh, se morda za svoj strah in bolečino počutite krive. Nič slabega se ne dogaja vam, torej sta brez smisla, kajne? No, temu nikakor ni tako.
Razumeti morate, da na svoje občutke nimate vpliva in da nikakor ne pomenijo, da ste sebični– raziskave celo kažejo, da imajo ljudje z anksioznimi motnjami bolj razvito empatijo in da njihova živčnost izhaja tudi iz tega, da se zavedajo bolečine drugih. Če se boste poleg anksioznosti borili še s krivdo, jo boste še poslabšali, zato je nujno, da si čutiti dovolite.

Ni treba, da se za svoja čustva počutite krive Foto: Masha Raymers / Pexels

2. O občutkih spregovorite

Situacijo boste poslabšali tudi, če svoje občutke zakopljete in trpite v tišini. Zato je nujno, da o njih spregovorite in svoje strahove delite z najbližjimi. Tako boste tudi spoznali, da niste edini, ki občutite strah.
Ljudje smo socialna bitja in povezovanje z ostalimi ne bo doseglo le, da je naša sreča še večja- pomagalo nam bo tudi v tistih najtežjih trenutkih.

3. Osredotočite se na trenutek tukaj in zdaj

Če ste nagnjeni k anksioznosti, morda opažate, da ob dogajanju v svetu pomislite na najslabšo možno situacijo, ki se lahko razvije. Take misli morate prepoznati in se osredotočiti na trenutek tukaj in zdaj.
Zapomnite si, da nas slabe situacije ne bodo bolele nič manj, če bomo v strahu pred njimi živeli že prej– nasprotno. Če si boste dovolili, da srečne trenutke začutite, vam bodo spomini nanje pomagali, da boste močni, če do neželenih situacij res pride.

Poskusite se osredotočiti na trenutek tukaj in zdaj Foto: Antoni Shkraba / Pexels

4. Poskrbite, da boste živeli zdravo

Psiha in telo sta tesno povezana. Če spite premalo in nekvalitetno, se prehranjujete nezdravo, ste zaradi dela izgoreli… bo to občutke anksioznosti povečalo.
Zato poskrbite, da bo vaš življenjski slog zdrav in uravnotežen. Na dan odrasla oseba potrebuje 8 ur spanca, 2 litra vode in dovolj hranilnih snovi. Prav tako predlagamo, da poskrbite, da poskrbite za redno telesno aktivnost.

5. Naj vas ne bo strah spregovoriti s strokovnjakom

Veliko ljudi še vedno živi v zmotnem prepričanju, da pogovor s psihologom pomeni, da je z njimi nekaj narobe. Vendar je to daleč od resnice- strokovnjaki so tu zato, da nam pomagajo in nas razbremenijo misli, ki nam onemogočajo normalno življenje in čustvovanje.
Zato naj vas ne bo strah ali sram, da si poiščete pomoč. Že en sam pogovor z osebo, ki je za delo z anksioznostjo in ostalimi psihičnimi motnjami usposobljena, lahko naredi zelo veliko.

Pogovor s strokovnjakom lahko za vašo psiho naredi zelo veliko Foto: Cottonbro / Pexels

6. Od novic si vzemite premor

Seveda je pomembno, da smo z dogajanjem v svetu vsaj približno na tekočem. Pa vendar: če opažate, da vas konstantno branje novic spravlja v strah in vas dela živčne, vam zagotavljamo, da si lahko premor vzamete popolnoma brez slabe vesti. Čas, ki bi ga preživeli ob branju, nato porabite za preživljanje lepih trenutkov z najbližjimi in svoje hobije.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!