volkswagen-golf-sportsvan-domaca-premiera (2)
Utrip mesta · mobilno

K nam je zapeljal naslednik golf plusa, ki po novem sliši na ime sportsvan. Kakor nakazuje ime, je od predhodnika občutno bolj športen tako po izgledu kot voznih lastnostih, obenem pa ponuja zelo prostorno notranjost, s čimer je še bolj družinsko uporaben kot model, ki ga zamenjuje. Z golfom si poleg zunanje podobe, deli tudi opremske in motorne različice.

Sportsvan kljub novemu imenu predstavlja logičnega naslednika uspešnega golf plusa, ki je bil po mnenju kupcev preveč podoben pravemu hišnemu srednjemu enoprostorcu touranu, za to so novo generacijo od tega odmaknili in približali golfu. Vsaj kar se tiče voznih lastnost, ne pa tudi glede prostornosti. Od golf plusa je tako 13 centimetrov daljši in 5 širši, obenem pa za 4 nižji, kljub bolj položno postavljenemu vetrobranskemu steklu pa v svoji notranjosti ponuja več prostora, kolikor ga je v golfu plus.

Sportsvan pa je tudi 8,3 centimetra daljši in 12,8 centimetra višji od golfa, medosna razdalja pa je daljša za 4,6 centimetra. Zaradi položnega vetrobranskega stekla, odsotnosti strešnih nosilcev in proti zadku hitro padajoče linije streha pa sportsvan deluje nižji kot je v resnici, pa čeprav v tem pogledu golfa prekaša za 12 centimetrov.

Prostornosti vprid dokaj ravno odsekan zadek v sebi skriva od 520 do 1.520 litrski prtljažnik, večji uporabnosti prtljažnega prostora vprid pa ima še naklonsko prilagodljiv naslon zadnje klopi, ki je deljiva v razmerju 40:20:40. Poleg tega je slednja tudi vzdolžno pomična za 18 cm, s čimer osnovni prtljažnik naraste na 590 litrov.

PREBERITE ŠE: Volkswagen cilja na pomanjšanega CC-ja

Paketi opreme so enaki tistim pri običajnem golfu, največ novosti v primerjavi z modelom, ki ga nadomešča pa je predvsem na področju napredne tehnike. Novost tako predstavlja sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu, ki obenem pri parkiranju skrbi, da z bokom vozila ne bi zadeli sosednjega vozila. Poleg tega pa ima sportsvan na voljo večino danes znanih asistenčnih sistemov, ki jih VW vgrajuje v druge hišne modele.

V notranjosti je največ oblikovnih vzporednic mogoče potegniti z sredinsko konzolo pri golfu. Za razliko višjega sedenja je tu voznikov delovni prostor na moč podoben. Se pa sportsvan kljub večji višini presenetljivo dobro pelje in je v tem pogledu prav tako bližje golfu kot modelu, ki ga nadomešča. S prvim si deli tudi paleto motorjev, kjer vsi ustrezajo normativom Euro 6. Na izbiro je pet znanih TDI in TSI motornih različic z močjo od 81- do 110 kW, vsi se ponašajo s tehnologijo blue motion, na željo kupca pa lahko pri vseh različicah ročni menjalnik zamenja DSG prestavna avtomatika.

Za sportsvana boste v primerjavi s primerljivim petvratnim golfom plačali med 900 in 1.600 evrov več, cene pa se tako pričnejo pri 18.099 EUR na bencinski strani, za vstopnega dizla pa boste morali dodati še dobra dva tisočaka več. Uvoznik pa za določen čas na navedene cene ponuja še dodatnih tisoč evrov popusta.

Odpri galerijo

Peugeot-208-GTi-30th-Anniversary-1[4] (1) Peugeot 208 GTi – najmočnejši 208 doslej huracan_017_2 Voznik drvel z lamborghini huracanom 329 km/h tushek_ TS600 Spektakularni debi Tushkovega TS600 na Red Bull ringu 2015-toyota-fcv-futuristic-production-design-revealed_3 Toyota FCV – avtomobili na gorivne celice postajajo realnost