fbpx

Denza Z: kitajski električni superšportnik, ki bi lahko premešal karte v segmentu super avtomobilov

Prvi resni izzivalec Evrope iz daljnega vzhoda

Denza Z
Foto: Denza

Denza Z je kot meteor, ki prihaja iz daljnega vzhoda, da zmoti mirne večere v Stuttgartu, Modeni in Zuffenhausnu. In verjemite, fantje v Porscheju so že zelo nervozni...

Denza Z, sveže predstavljeni električni superšportnik znamke BYD pod premium podznamko Denza, je več kot samo še en “šprinter” z azijskim poreklom. Je manifestacija kitajskega tehnološkega ponosa, ki ga ni več mogoče ignorirati.

Foto: Denza
Foto: Denza

Najprej malo o številkah, da postavimo stvari v perspektivo: Denza Z naj bi uporabljala tri elektromotorje, ki skupno razvijejo več kot 700 kW (kar je približno 950 konjskih moči). To zadošča za pospešek od 0 do 100 km/h v pičlih 3,4 sekunde in največjo hitrost okoli 240 km/h (149 mph).


A številke so šele začetek zgodbe. Platforma je BYD-jeva najnaprednejša konstrukcija, zasnovana ekskluzivno za superšportne električne avtomobile. Denza Z uporablja sistem DiSus-M – najbolj napreden aktivni sistem vzmetenja BYD-ja, ki z magnetoreološkimi blažilniki v 10 milisekundah prilagaja trdoto podvozja. V praksi to pomeni, da boste lahko z Denzo Z udobno prevažali svojo mamo na tržnico, še isto popoldne pa na pisti prehitevali Ferrarije.

 

Skok v prihodnost v notranjosti

Notranjost je prihodnost sama: velik ukrivljen zaslon pred voznikom, gigantski osrednji infotainment in – futuristični “party trick” – zložljiv volan, ki ga ob vklopu avtonomne vožnje preprosto pospravite pod armaturo. Ja, prav ste prebrali. In ja, Tesla Cybertruck zdaj izgleda kot amaterski projekt.

Foto: Denza
Foto: Denza

Poleg tega Denza Z uporablja steer-by-wire sistem, kar pomeni, da volan in kolesa niso fizično povezana – vse poteka elektronsko. Če to zveni strašljivo, naj vas pomirim: prednost je neverjetna natančnost in možnost popolne prilagoditve občutka na volanu glede na način vožnje.

Ogromna baterija, za veliko zabave

Kar se tiče baterije – konkretni podatki še niso uradno razkriti, a glede na BYD-jevo tehnologijo Blade in sedanji standard pričakujemo kapaciteto okoli 100 kWh, kar naj bi zagotavljalo doseg več kot 600 km (373 milj) po WLTP standardu. DC polnjenje? Brez panike – Denza Z bo podpirala ultra hitro polnjenje s hitrostjo prek 200 kW.

Foto: Denza

Tudi dizajn je vredno omeniti: nizek, širok, s športno zašiljenim nosom, ostrimi LED žarometi in tekočimi linijami, ki kar kričijo “hitrost”. In pozor – to ni le še en kitajski “copycat”. Denza Z ima svoj obraz. Morda celo bolj samozavesten kot kakšen aktualni Porsche…


Zaključek: se mora 911 bati konkurence

Če je bila doslej misel na kitajski superšportnik bolj tema za šale med avtomobilskimi novinarji, je zdaj situacija resna. Denza Z je polnokrvni športnik, ki ima vse, da konkurira najboljšim – brez slabih izgovorov, brez “ampakov”.


Kaj pa cena? Zaenkrat se špekulira o številki okrog 100.000 evrov. Če to drži, bo Denza Z najcenejši avto v segmentu s skoraj 1000 konji, ultra luksuzno kabino in tehnologijo, ki bi ji zavidali tudi proizvajalci v Stuttgartu.

Resnica? Denza Z ne bo samo alternativa – lahko postane “game changer”, avtomobil, zaradi katerega bodo morali tudi največji skeptiki priznati: prihodnost hitrosti ni več samo v Italiji in Nemčiji.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.