fbpx

Res nizka devalvacija električnega avtomobila: zakaj so avtomobili Tesla tako zelo zaželeni na trgu rabljenih vozil

Tesla piše nova pravila igre pri rabljenih vozilih

Tesla
Foto: Tesla

V času, ko cene novih električnih vozil letijo v nebo, Tesla znižuje cene – in s tem paradoksalno ohranja vrednost svojih rabljenih modelov. Kako jim to uspeva?

Ko večina avtomobilskih proizvajalcev jamra o nizkih maržah in viša cene, Tesla odvrže kravato in reče: »Mi bomo pa cene znižali.« Če se to sliši kot avtomobilski samomor, se udobno namestite – zgodba šele postaja zanimiva. Elon Musk in ekipa namreč počnejo nekaj, kar večina konkurence ne zmore niti sanjati – hkrati znižujejo cene novih vozil in povečujejo dobiček na posamezno enoto. V svetu, kjer šteje vsak evro, je to skorajda čarovnija… ali pa le briljantna strategija?

A to še ni vse – ta igra s cenami ima še en nepričakovan učinek: rabljene Tesle izgubljajo vrednost počasneje kot večina električne konkurence, čeprav cene novih modelov padajo. V nasprotju z osnovno logiko ekonomije – nižja cena novega pomeni nižjo vrednost rabljenega – pri Tesli očitno veljajo druga pravila.

Tesla podira konvencionalna pravila avtomobilskega trga

Od leta 2022 se trg električnih vozil hitro spreminja, a Tesla ostaja zanesljivo sidro v morju novosti. Medtem ko številni proizvajalci ostajajo odvisni od državnih subvencij – denimo romunska Rabla Plus z do 5.151 € pomoči, francoski programi, omejeni na vozila do 47.500 €, ali italijanski Ecobonus, ki velja do julija 2025 in nudi do 4.000 € podpore – je Tesla že pred tem znala prilagajati svojo cenovno politiko in tako ohranjati povpraševanje.

V Nemčiji, kjer je Gigafactory Berlin-Brandenburg v zadnjih letih serijsko izstavljala Model Y, je bilo med letoma 2022 in 2024 registriranih okoli 120.000 novih Tesel. Na Nizozemskem, kjer davčne ugodnosti za električna vozila počasi ugašajo, jih je bilo 58.200, na Švedskem 60.000, medtem ko Francija in Združeno kraljestvo sledita s približno 50.000 vozili.

Zanimivo: čeprav so v več državah subvencije padle ali povsem izginile (na primer v Nemčiji in na Švedskem), to Tesle ni zaustavilo. Cene se znižujejo, povpraševanje pa ostaja – predvsem zaradi zmogljivosti vozil, tehnološke prednosti in preudarne prodajne politike.

Foto: Tesla

Zakaj rabljene Tesle ohranjajo vrednost bolje kot konkurenca?

Na prvi pogled bi pričakovali, da bodo rabljene Tesle izgubljale vrednost, saj novi modeli postajajo cenovno dostopnejši. A podatki govorijo drugače. Kupci rabljenih Tesel ne gledajo zgolj na začetno ceno, temveč na celoten paket: dolgotrajne programske nadgradnje, stabilno zmogljivost baterij, Teslino mrežo superpolnilnic in legendarno poenostavljeno mehansko zasnovo.

Tesla deluje kot tehnološko podjetje. Redne OTA (over-the-air) posodobitve pomenijo, da tudi triletni Model 3 še vedno prejema nove funkcije – od naprednejšega avtopilota do izboljšanega uporabniškega vmesnika. Če to primerjamo s klasičnimi avtomobili, ki so po treh letih tehnološko zastareli, je jasno, zakaj Tesle ostajajo aktualne.

Podatki s trgov rabljenih vozil (denimo AutoScout24 ali Mobile.de) kažejo, da je devalvacija rabljenih Tesel med najnižjimi v segmentu električnih vozil – v nekaterih primerih celo boljša kot pri BMW-ju, Mercedesu ali Audiju. Čeprav novi Model Y stane okoli 44.990 €, lahko rabljeno vozilo iz leta 2022 z nizko kilometrino prodate za več kot 35.000 €, kar pomeni bistveno manjšo izgubo vrednosti kot pri konkurenci, kjer ta pogosto doseže 40–50 % v treh letih pri električnih vozilih.

Je Tesla res nedotakljiva ali le korak pred ostalimi?

Seveda, obstajajo tudi kritike. Od minimalistične notranjosti, do (včasih) površne izdelave in pomanjkanja klasične servisne mreže. A kljub vsem tem »slabim novicam« prodaja ne upada – nasprotno, vrednost rabljenih vozil raste.

Tesla ne ponuja popustov iz obupa. Ko znižajo ceno, to storijo strateško – da sprožijo val nakupov in potisnejo konkurenco v kot, kjer se ta duši v presežnih zalogah in padajočih maržah. Elon Musk torej ne igra šaha – igra 4D šah s 100 milijoni kupcev po svetu.

Sklep: Rabljene Tesle kot varna stava v negotovem EV-svetu?

Če danes razmišljate o nakupu električnega vozila in tehtate med novo Teslo ter konkurenčnim modelom z visokim popustom, obstaja velika verjetnost, da bo rabljena Tesla dolgoročno še vedno boljša investicija. Ne le zaradi zmogljivosti (Model Y pospeši od 0 do 100 km/h v 5,0 s), dosega (do 533 km po WLTP) ali hitrosti polnjenja (do 250 kW), temveč zato, ker ostaja tehnološko relevantna tudi več let po nakupu.


Na koncu dneva je Tesla morda edini avtomobilski proizvajalec, ki ne prodaja zgolj avtomobilov, temveč celoten ekosistem prihodnosti. In ta prihodnost je – roko na srce – precej svetla. Zato: če iščete električnega z minimalno izgubo vrednosti in maksimalnim tehnološkim izkoristkom, rabljena Tesla ni kompromis, temveč zmaga.

Cena morda ni več najnižja na trgu, a – glej ga zlomka – vrednost ostaja. In v letu 2025 je to morda najdragocenejša lastnost od vseh.

Dodatne Informacije

tesla.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.