fbpx

Svet križarjenj se močno spreminja: Teh stvari na križarki ne smete več početi!

križarjenje
Foto: envato

Svet se je spremenil, z njim pa tudi križarjenja…

Dandanes križarjenje izgleda nekoliko drugače kot ste vajeni. Tudi svet križarjenj se je namreč za dobro okolja moral podrediti nekaterim trajnostnim praksam.

Plastika za enkratno uporabo

Številne križarke so v zadnjih letih izločile plastične slamice iz svojih ponudb. Norveška družba za križarjenja Hurtigruten so prizadeva postati prva križarka brez plastike, temu zgledu pa sledi tudi priljubljena Royal Caribbean. Spletna platforma Muster Station je namreč izračunala, da povprečen gost na križarki porabi pet slamic na dan. S približno 420.000 ljudmi, ki v danem trenutku križarijo, to pomeni, da se na ladjah vsak dan uporabi več kot 2 milijona slamic. Torej 750 milijonov vsako leto! Kar 11 milijonov ton plastike vsakoletno konča v oceanih, zato je to majhen, a pomemben korak na poti do čistega okolja.

Foto: Unsplash/Jairph

Natisnjen dnevni napovednik

Po večerji ste se včasih vrnili v svojo kabino, kjer vas je na postelji pričakala živalica iz brisač, zraven pa natisnjen napovednik dogodkov naslednjega dne. Z lanskim letom pa so križarke prenehale s tiskanjem napovednikov in goste spodbudile, da do programa dostopajo preko mobilne aplikacije. Tovrstnega ukrepa sicer doslej še niso sprejele vse križarke, a zdi se, da bodo odslej napovedniki dosegljivi le še na spletu ali na informacijah za goste.

Križarjenje brez cilja

Nekatere križarke so gostom ponujale, da se vkrcajo na ladjo in potem nekaj dni plujejo po mednarodnih vodah, brez pristanišča in določenega cilja. Tako imenovana Križarjenja brez cilja so mnogim predstavljala kratek, a sproščujoč pobeg. Dandanes pa niso več v ponudbi številnih podjetij s križarkami kot so Carnival, Norwegian in Royal Caribbean.

Foto: Unsplash/Arun Sharma

Snemanje z dronom

Droni poskrbijo za nekaj neverjetnih posnetkov, a vse od lasnkegal eta so jih številne križarke prepovedale. Razlog? Varnost kapitana, ladje, posadke in drugih potnikov. »Bilo je nekaj primerov, ko so droni povzročali težave. Nedavno smo imeli tudi primer, ko je dron strmoglavil zelo blizu ladje v pristanišču,« je na Facebooku zapisal zastopnik znamke Carnival John Heald. Droni so tako prepovedani v številnih pristaniščih, kazen pa lahko znese do nekaj tisoč evrov (vključno z uničenjem drona).

Plastenke za enkratno uporabo

Norwegian je izločil plastenke za enkratno uporabo. Svoj čas je namreč omenjena družba letno naštela kar 6 milijonov uporabljenih plastenk. Namesto tega zdaj ponujajo vodo v papirnati embalaži, ki jo je mogoče v celoti reciklirati, s pokrovčkom iz sladkornega trsa. Družba za križarjenje si prav tako prizadeva z zamenjavo plastične embalaže šamponov in balzamov. Te poteze so del okoljskega programa podjetja Sail & Sustain, katerega namen je zmanjšati količino odpadkov in emisije ogljika.

Foto: Unsplash/Adam Gonzales

Prižgane luči v kabini

Tako kot večina evropskih hotelov tudi številne križarke zdaj uporabljajo sistem za upravljanje luči in električnih vtičnic v svojih kabinah. To pomeni, da ko vstopite v sobo, kartico namestite v posebno napravico, posledično pa se zažene električna napeljava v vaši sobi. Ko odidete in vzamete kartico, ki odklepa sobo, se ta zatemni, kar pomeni, da med odsotnostjo ne boste morali polniti svojih elektronskih napravic.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.