fbpx

Test: 3008 Hybrid4 – po vsej verjetnosti najbolj nedolgočasen hibrid na svetu

Hibridov se drži zlovešč prizven dolgočasnih avtomobilov, ki niso po meri avanturistov, hedonistov in oktanskih odvisnežev. Pri peugeot 3008 hybrid4 so ustvarjalci to zgodbo obrnili na glavo in nam ponudili izdelek avtomobilske industrije, ki to osnovno prepričanje obrača na glavo. 3008 je vse prej kot dolgočasen avtomobil, saj bo eko družinskega očeta do 100 km/h pognal v slabih 8.5 sekundah. Pri tem pa mu bo družbo delalo 200 konjičev električnega in dizelskega motorja. Ja prav ste slišali! Gre za prvega hibrida na svetu, ki ga poganja "plinsko olje".

In tu se ta odlična zgodba, drugačnosti šele prične. Peugeot 3008 hybrid4 se od svojega “navadnega” brata vizualno ne razlikuje. Gre za simpatičen crossover, ki so ga glede na svoje poslanstvo in image dodobra “popeglali” in bogato opremili. Testni je namreč bil po meri pravega francoskega gospoda. Le-ta pa je tisti, ki potrebuje vozilo s 1001 obrazom.

3008 Hybrid4 je posebnež s 1001 obrazom.
3008 Hybrid4 je posebnež s 1001 obrazom.

Takšnim, s katerim lahko svojo družino odpelje na dopust, ženo na večerno predstavo v opero, poslovnega partnerja pa navduši s svojo ekološko ozaveščenostjo. V trenutkih, ko se sam znajde za volanom, mu avto omogoča, da v sebi zopet najde tisto otroško predrznost. In to s hibridnim 4 kolesnim pogonom, ki mu manjši terenski izzivi nikakor ne povzročajo preglavic. Avtomobil resnično preseneča s tem, da ga nikakor ne moremo umestiti v neko togo kategorijo. Je to, kar od njega pričakuješ in to kar v njem iščeš.

Impuzanten zadek v katerem se skriva sicer povprečnih 432 litrov prtljažnega prostora.
Impuzanten zadek v katerem se skriva sicer povprečnih 432 litrov prtljažnega prostora.

Ja, peugeot 3008 hybrid4 je v marsičem posebnež in brez dvomov vozilo za katerim se obračajo glave. To pa ni nujno oblika in pojavnost, okusi so namreč različni. Do hitrosti 55 km/h se to vozilo pelje brezslišno, ker pri pešcih velikokrat povzroča presenečenje, zmedo in hkrati začudenje. Simpatična je situacija, ko se peljete mimo nekoga in pogledate v vzratno ogledalo. Verjamite, neslišnost tega vozila v mestni vožnji bo zagotovo opažena.

Režime vožnje voznik upravlja s priročnim gumbom, kjer izbira med ZEV (elekrtični pogon), 4WD, Sport in Auto (kombiniran hibridni pogon)
Režime vožnje voznik upravlja s priročnim gumbom, kjer izbira med ZEV (elekrtični pogon), 4WD, Sport in Auto (kombiniran hibridni pogon)

Drugače pa je peugeot 3008 pred kratkim doživel oblikovno prenovo, kjer so mu uspeli “polikati gubice” ter dodati nekaj sladkorčkov kot so led zadnje luči in prednja optika z led dodatkom. S tem so mu vdihnili lepo dozo zrele svežine.

Občutki v vožnji so za tovrstno vozilo odlični. Dinamika je presenetljiva!
Občutki v vožnji so za tovrstno vozilo odlični. Dinamika je presenetljiva!

Občutki v vožnji

V dolgočasne podrobnosti se ne bomo spuščali. Peugeot 3008 hybrid4 je tako zelo poseben, da ga lahko opišemo z nekaterimi sladkorčki. Avtomobil ne zaženete na klasičen način, temveč neslišno. Z mesta bo skoraj vedno spelje na elektriko, ko mu na pomoč priskoči dizelski motor pa boste imeli na voljo skoraj 200 konjičev hibridne moči. Obstajajo štirje režimi vožnje, od tega naj izpostavimo 4WD način, ki tale crossover spremeni v pravega terenca in električni način, ki omogoča vstrajanje pri vožnji z električnim motorjem, a le ob določenih pogojih. Zaradi varnosti je vselej na razploago motorni “backup”, ki se pridruži električnemu motorju, takoj ko potrebujete moč, oziroma pospešek.

Zanimiv obraz je pred kratkim doživel rahlo osvežitev.
Zanimiv obraz je pred kratkim doživel rahlo osvežitev.

Avtomobil ima dobro lego na cesti, kljub svoji višini ni pretiranega nagibanja karoserije. Nekoliko moteč se zdi le menjalnik, ki včasih ne sledi živemu karakterju tega hibrida in je prepočasen.  Osnovni tovarniški podatki o pospeševanju navajajo 8.5 sekunde do 100 km/h, kar je izvedljivo ko preklopite v “šport” program, ki avtomobilu v trenutku ukine “eko” noto in ga spremeni v urbanega divjaka. Ta uspe doseči hitrost 191 km/h, kar je za 1.8 tone težko “terensko” vozilo zelo spodoben podatek. Pri tem pa vozilo skoraj v nobenem primeru ne bo porabilo več kot 7 litrov dizelskega goriva. Ta številka načeloma ni pretirano nižja od nekaterih konkurentov. A toliko veselja, kot ga ponuja ta avtomobil in mere drugačnosti pri konkurenci ne boste dobili.

Vozilo lahko služi v več vlogah. Kot kočija vaše družine, poslovni avtomobil ali vsestranska večživka. Všeč nam je!
Vozilo lahko služi v več vlogah. Kot kočija vaše družine, poslovni avtomobil ali vsestranska večživka. Všeč nam je!

V avtomobilskem svetu je peugeot 3008 hybrid4 tako ali drugače zapisan v zgodovino. S svojo nenavadno kombinacijamo pogona in pojavnosti pa mu lahko opravičeno nadanemo naziv najbolj nedolgočasnega hibrida na svetu! Nekoliko visoka je le cena, ki pa, ko se ozremo po trgu niti ni tako pretirano visoka, za tehnologijo in osebni slog, ki ga z nakupom tega vozila dobite.

Dodatne Informacije

Cena testnega vozila: 38.700 evrov (od 36.000 evrov)

Več informacij: 
http://www.peugeot.si 

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!