fbpx

Test Ford Ranger Raptor 2023 – 3.0 V6: dnevi grmenja in neracionalnost v blatu in prahu

Foto: Jan Macarol
Zadnjič posodobljeno:

Ford Ranger Raptor 2023 je hripav in privlačen poltovornjak, ki vzbuja kakofonijo čustev. Pridruži se mi, ko z užitkom in strastjo seciram posebnosti tega "pošastnega" terenskega vozila, pri čemer se z mojo običajno taktnostjo in zadržanostjo lotim njegove zmogljivosti, vodljivosti, funkcij in terenskih zmogljivosti. Ter tudi kakšne velike napake. Torej test Ford Ranger Raptor 2023.

Pred kratkim sem se znašel v začasni posesti najnovejšega, dragega in ekstravagantnega pick-upa, ki vzbuja čustva in pritegne pogled vsakega mimoidočega. Naredil sem test Ford Ranger Raptor 2023.

Seveda sem se odločil odkriti, ali je ta avtomobilski “pav” vreden vsakega evra ali dolarja, ki ga zahteva. Torej, brez nadaljnjega odlašanja, tukaj je moj popolnoma neznanstveni test, ki temelji na skrajnih, seveda pozitivnih čustvih, ki jih gojim do znamke Ford. Torej test Ford Ranger Raptor 2023, skupaj z mojimi mislimi o njegovi zmogljivosti, vodljivosti, lastnostih in terenskih zmogljivostih.

Test Ford Ranger Raptor 2023

Zmogljivost: Dojenčkast mišičnjak

Ranger Raptor ima 3,0-litrski motor V6 EcoBoost, ki razvije 292 konjskih moči pri 5500 vrtljajih na minuto in navor 491 Nm (362 lb-ft) pri 2300 vrtljajih na minuto. Čeprav so te številke impresivne, so potrebne za premik znatne teže vozila, ki tehta 2475 kg (5456 lbs). In rezultat? Pickup, ki pospeši od 0-100 km/h (0-62 mph) v 7,9 sekunde in doseže največjo hitrost 180 km/h (112 mph). Kombinirana poraba goriva znaša 13,8 l/100 km, kar je za ta razred spodobno. Z malce več konjskih moči pa bi lahko bil Raptor pravi “mišičasti” tovornjak. Teh malce več konjev pomeni vsaj 100 konjev več. To bi avtomobilu omogočilo, da na ravnini izzove kakšnega elektrificiranega Volkswagen ID.3. Hecam se! 7,9 sekund je cela večnost. Celo v tako velikem avtomobilu, kot je Ford Ranger Raptor, kjer se zdi, da se masa premika hitreje kot pri običajnih avtomobilih.

test Ford Ranger Raptor 3.0 V6
Foto: Jan Macarol

Terenske zmogljivosti: Mojster vseh obrti, a vseeno ima raje “rally” – test Ford Ranger Raptor 2023

Ford Ranger Raptor je opremljen z naprednim sistemom stalnega štirikolesnega pogona, popolnoma novim elektronsko krmiljenim 10-stopenjskim menjalnikom ter zaporama prednjega in zadnjega diferenciala. Ponaša se s sedmimi izbirnimi načini vožnje, vključno z načinom Baja, osredotočenim na teren, ki optimizira elektronske sisteme vozila za hitro terensko vožnjo. In pri tem naj povem, da je to njegov glavni “setup” element. Torej hitra vožnja po makedamu, morebiti sipinah, ki pa jih na “kontinentalni” Evropi ni prav veliko. To načeloma ni avtomobil, ki bi ga založili z ogromno Overland opreme, ki ima svojo “težo” in se spravili osvajati kakšno resnejšo trail pot v Alpah. Za te stvari nima pravega podvozja, oziroma nosilnosti. A vseeno verjamem, da zmore tudi najtežje off road vzpone, ko ni dodobra naložen z opremo za preživetje v divjini.

Foto: Jan Macarol

A nazaj k osnovam. Sistem Trail Control™ deluje kot tempomat za vožnjo po brezpotjih. Vozniki lahko nastavijo hitrost pod 32 km/h (20 mph), vozilo pa bo upravljalo pospeševanje in zaviranje, tako da se bo voznik osredotočil na krmiljenje po zahrbtnem terenu. Super pogrutavščina, če avtomobil ne bi bil tako zelo “širok”. To se seveda pozna pri vsaki gozdni terenski poti in slabi terenski zmogljivosti, zaradi fizičnih omejitev.

Foto: Jan Macarol
Foto: Jan Macarol / Makedam je njegov naravni habitat

Izkušnja vožnje: terenski tobogan

Vodenje Ford Ranger Raptorja je tako temperamentno kot moje razpoloženje. Na asfaltu, tudi v športnem načinu, vozilo rado pretirava kot trmasta mula. Športni način le malo pomaga odpraviti to težavo, saj med normalnim in športnim načinom ne opazim pretirane razlike.  V klasičnem dvokolesnem pogonu na zadnji par pnevmatik vam bo hitro odneslo rit. To sicer počne kontrolirano, a vseeno na meji zdravega – še varnega razuma. Še posebej, če je podlaga spozka ali mokra. Kljub športni nastavitvi podvozja in tudi volana, pa mejo zdrsa avtomobil tudi zaradi prevmatik dosega relativno kmalu. Tudi na terenu je Raptor relativno bled v primerjavi z običajnim Fordom Rangerjem zaradi svoje širše lege in vzmetenja, prilagojenega za dirke Baja in ne za plazenje po skalah. Slednje povem z zadržkom, ker se resnega terena z vozilom nisem lotil. Doživel je le nekaj kilometrov ravninskega makedama, kar je tudi njegov osnovni habitat.  A predvidevam, da bi običajni Ford Ranger večino klasičnih terenskih situacij opravil enako dobro, ali celo boljše, v kolikor mu namenite terenske pnevmatike. Kljub temu njegove impresivne terenske zmogljivosti na papirju in programi nekoliko nadomestijo to pomanjkljivost. Kar zadeva menjalnik, je v ročnem načinu počasnejši kot polž, ki nosi nakovalo. Kar me je nekoliko presenetilo. Predvsem avtomobil sam sebe pretirano varuje pri prestavljanju navzdol, kar omogoči šele pri precej varni številki obratov. Hkrati pa je počasen tudi pri prestavljanju navzgor. To so moji občutki. Predvsem tudi zaradi tega, ker sem močno okužen z “električnimi” avtomobili za tovrstno ocenjevanje nisem primeren. Je pa vse skupaj precej predpotopno in daleč od pojma “performance”. To je moje videnje in izkušnja s testnim vozilom, kjer dopuščam možnost, da gre za napako testnega vozila.

Foto: Jan Macarol

Praktičnost: Zver z bremenom

Ford Ranger Raptor zamenja surovost za svojo zmogljivost, z manjšo nosilnostjo in vlečno zmogljivostjo kot standardni Ford Ranger. To je pomanjkljivost za tiste, ki potrebujejo svoj pol tovornjak za resno dvigovanje težkih tovorov (1000 kg manj vlečne teže in 400 kg manj nosilnosti v primerjavi s klasičnim Rangerjem). Na drugi strani ima Ranger Raptor dvojne točke za reševanje iz terenskih zagat spredaj in zadaj, kar omogoča prilagodljive možnosti izvleka med vožnjo po brezpotjih. Zasnova vam omogoča dostop do ene reševalne točke, če je druga zasuta, in uporabo izravnalnih trakov za vleko v globokem pesku ali gostem blatu. To so moji kolegi novinarji, ki so ga vozili pred mano, preizkusili na vse mogoče načine, kar dokazuje množica pokodb vozila. Je pa ta zadeva precej nepomembna, ker jo resni off road fani raje nadomeščajo z lastnimi rešitvami, kot so vitli in posebne specializirane vlečne točke, ki jih je moč odstraniti ali pospraviti.

Foto: Jan Macarol

Zvok: Rjoveča zver

Ena izmed najbolj privlačnih lastnosti Raptorja je njegov očarljiv zvok izpuha. Ta značilen in močan hrup je precej neobičajen za segment tovornjakov, po čemer se Raptor loči od dolgočasnih, navadnih konkurentov. To je praktično njegova najboljša točka in definitivno tisto nekaj zaradi česar sem se v vozilo popolnoma zaljubil. Preklopite v Baja način in se zapeljite po centru mesta. Učinek je več kot presenetljiv. Ima pa izpušni sistem zanimivo funkcijo tiho, ki je primerna za tiste trenutke, ko morate zapeljati v garažo bloka in ne želite zbuditi sosede.

Notranjost: Top Gun srečata tovornjak

V kabini Rangerja Raptorja so popolnoma novi športni sedeži, ki so se zgledovali po bojnih letalih in zagotavljajo večje udobje in podporo med hitrimi ovinki. Z oranžnimi, zame rdečimi, poudarki in ambientalno osvetlitvijo notranjost izžareva živahno terensko vzdušje.

Foto: Jan Macaroi

Infotainment sistem je sodoben in uporabniku prijazen, s pametnim prilagodljivim tempomatom, ki se prilagaja prometnim znakom, in asistenco za krmiljenje, ki deluje izjemno dobro. Nadgrajeni žarometi so izrazit napredek v primerjavi s prejšnjo generacijo in ponujajo pametno funkcionalnost. Vendar pa obstaja nekaj področij, kjer se Raptor spotakne, na primer počasno brezžično polnjenje telefonov, ki traja dlje kot čezatlantski let. Na splošno moram pohvaliti infomatični sistem, ki je enostaven za uporabo in tudi nekatere skrite funkcije, kot upravljanje z nastavitvami radarskega tempomata, hitro in brez težav dosegjive. Namreč avtomobilski novinar pred mano je izklopil funkcijo pametnega radarskega tempomata. Ter po svoje nastavil še nekaj stvari, ki niso bile povsem logične. A Ford je naredil uporabniku zares prijazno okolje, kjer se stvari in nastavitve avtomobila naklikajo brez težav. Odlična je tudi povezljivost z Apple Carplay in Google Android, ki dela tako, kot se to pričakuje. Še vedno pa ne omejuje osnovnih funkcij avtomobila.

En največjih napredkov v primerjavi s prejšnjo generacijo je zvočna izolacija kabine, ki je boljša od predhodnika in s tem vožna udobnejša. Je pa Ford ročico za odpiranje vrat premaknil iz klasične pozicije in ustvaril možnost, da vrata ob terenski vožnji pomotoma odprete, če se pridržite za vrata. Popolnoma nepotrebna sprememba, ki je po moji oceni celo nekoliko nevarna. Boljše je tudi zračenje kabine, ki je v novem Ford Ranger Raptor mogoče tudi za potnike na zadnji klopi. A še vedno se zdi, da avtomobil kabino pretirano ogreje takoj po zagonu in rabi nekaj časa, da ujame pravilno nastavitev in spusti temperatura na zaželeno.

Kakovost izdelave: Zgodba o neizpolnjenih obljubah

Ford Ranger Raptor je kot “globalno svetovno vozilo” enako na vseh trgih – kakovost izdelave ne dosega povsem evropskih standardov. Prav tako teh standardov ne dosegajo matriali v notranjosti, ki so trdi, a hkrati ranljivi. To lahko razočara tiste, ki pričakujejo višjo raven izdelave pri tej cenovni znamki. Novinarski testni avtomobil je imel le 4500 kilometrov, a je pokazal precejšnjo obrabo. Seveda je bil avto preizkušen na terenu, vendar to ne obeta nič dobrega glede njegove dolgoročne vzdržljivosti. Prej nakazuje na to, da so tako kot pri BMW, tudi pri Ford ugotovili, da vložek v kakovost materialov in izdelave ne vpliva pomembno na prodajne številke. Zato se zdi, da se določene ključne točke vozila niso močno “izboljšale” v primerjavi s prejšnjo generacijo. Kar močno grajam. Ford je bil nekoč pred davnimi časi znan kot odličnež prav na področju vzdržljivosti materialov.

Foto: Jan Macarol

Ni težava v trdih materialih. Ti so odlična izbira, če gre za materiale, ki nato prenesejo veliko obremenitev. V takšnih avtomobilih pa se počne veliko stvari, zato je izbor “plastike” in njene vzdržnosti pomemben. Ford Ranger pa je prav tako znan po določenih težavah z rjo podvozja, ki jo po moji skromni oceni ni v celoti saniral v novi generaciji voziil. A s tem imajo zadnje čase težave prav vsi proizvajalci, zato Ford pri tem ne odstopa pretirano.

Novo vs. staro: primerjava generacij

Ker sem osebno lastnik Ford Rangerja 2018 imam z vozilom veliko izkušenj. “Nova” generacija je v mojih očeh močno predelana prejšnja generacija. In prej “evolucija”, kot revolucija. Še vedno to ni povsem nov avtomobil. Kabinski potniški del avtomobila (potniška kletka) je praktično nespremenjena. Na avtomobilu pa opazim ogromno oblikovnih detajlov ter enakih “komponent” kot v prejšnji generaciji. Tudi določene oblikovne linije avtomobila. Upam trditi da so prednja in zadnja vrata identična prejšnji generaciji. Vsekakor pa hvalim napredek v notranjosti. Asistenčne sisteme. Ter vsekakor izboljšane luči, ki so bile ena ključnih slabosti prejšnje generacije, katerih luči so svetile slabše od povprečnega mopeda. Hkrati pa opažam problematične točke vozila, ki so še vedno iste. Na primer zaščita podvozja pred korozijo, ki se zdi, da ni naredila večjega koraka naprej, saj je bila pri testnem “sprana”, oziroma so bili že speskani določeni deli podvozja. Avtomobil je testen in zavedam se, da nihče ni pretirano pazil. A vseeno, slab obet za prihodnost.

Poraba: Žejna zver

Poraba goriva je izziv za Ford Ranger Raptor. Za najbolj previdne voznike bo kombinirana poraba znašala okoli 13 l/100 km (18,09 ameriških mpg, 21,73 britanskih mpg). Če pa nameravate potovati z običajno hitrostjo po avtocesti okoli 130–140 km/h (80–87 mph), se poraba poveča na približno 14,5 L/100 km (16,22 US mpg, 19,48 UK mpg). Skratka, ta zver je po tednu dni v puščavi žejna kot kamela. Njegov 80l tank pa vas bo olajšal za pribljižno 120 evrov. Pri tem boste za ta denar komaj premagali 500 kilometrov. To je realnost, ki ne more kljubovati osnovnim fizikalnim zakonom. Gre za ogromen in težak avtomobil, z velikim in težkim motorjem ter aerodinamiko zidaka. Tudi zato lahko porabo le “hvalim” in se mi ne zdi pretirana ob upoštevanju navedenega.

Zaključek: Čustven tobogan

Ford Ranger Raptor 2023 je neverjetno čustveno vozilo z visoko ceno 76.580 € (trg Evropa, Slovenija). Ponuja edinstveno vozniško izkušnjo in obilico terenskih zmogljivosti, ki ga ločujejo od drugih pickupov na evropskem trgu. Vendar ima nekaj očitnih pomanjkljivosti, kot so kakovost izdelave, poraba goriva in neprimernost predelave v “ekspedicijska” overland vozila. Končno bo odločitev o naložbi v tega terenskega velikana odvisna od vaših prednostnih nalog in preferenc. Če iščete izstopajoče vozilo, ki ponuja vznemirljivo izkušnjo vožnje predvsem z odlično zvočno podobo, je Ranger Raptor morda popolnoma prava izbira za vas. Toda če potrebujete zanesljivega delovnega konja za dvigovanje težkih bremen in Overlanding, boste morali razmisliti o drugih, bolj razumnih možnostih. Ter pričakati prihod običajnega Forda Rangerja. Tega namreč še čakamo na evropskih tleh.

Foto: Jan Macarol

Bi ga imel? Da in to izključno zaradi dejstva, da je tako “slab”, da je na koncu prav zaradi tega dober. Ker je tako drugačen, da je na koncu edinstven. In to so tiste lastnosti, ki neracionalne avtomobile delajo legendarne. Ford Ranger Raptor nima pretiranega smisla, običajen Ford Ranger ga v marsikateri nalogi brez težav premaga. A prvi vtis je pomemben. In to je glavna domena Ford Ranger Raptor. Če temu prvemu vtisu dodamo še grom in zvočno podobo, dobimo tudi odličen drugi vtis. S tem pa kombinacijo, ki nerazumno osvoji srce.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.