fbpx

5 korakov, kako meditirati, če imate težave s koncentracijo

Foto: envato

Vse več strokovnjakov poudarja, kako pomembna je meditacija- ne le, ko govorimo o našem psihičnem in fizičnem zdravju pač pa tudi, da se naučimo soočanja s stresom in premagovanja anksioznosti. Veliko ljudi pa kljub temu nad meditacijo obupava, za kar krivijo svoje težave s koncentracijo. Zato smo za vas pripravili 5 korakov, ki vam bodo pomagali, da meditacijo opravljate kljub problemom s fokusom in tako najdete notranji mir, ki si ga tako zelo zaslužite.

1. Do meditacije gojite pozitivno razmišljanje

To pravilo velja za prav vse izzive, ki se jih v življenju lotevate. Preden z dejavnostjo sploh začnete, bodite pozorni, kakšne misli vas prevzemajo, ko nanjo pomislite. Imate občutek, da je meditacija za vas pretežka, da je namenjena le jogijem, globoko povezanim z naravo, da vam ne bo uspelo, ker niste zmožni kontrolirati svojih misli, da zanjo tako ali tako nimate časa….
Pomembno je, da take misli prepoznate in se z njimi soočite. Že dolgo ne velja več, da se meditacije ne bi mogel lotiti prav vsak, še manj pa, da je časovna mrzlica dober izgovor– nekatere meditacije namreč trajajo le 10 minut. Prav tako boste imeli veliko večje možnosti za uspeh, če že pred začetkom sami sebe ne podcenjujete.

Meditacije se lotite s pozitivo Foto: Yan Krukov / Pexels

2. Z mislimi se ne borite, ampak jih sprejmite

Ste prižgali sproščujočo glasbo, zaprli oči in… začeli razmišljati o vseh opravkih, ki vas še čakajo? To nikakor ne pomeni, da se morate s temi mislimi boriti in biti nad seboj razočarani. Namesto tega si v mislih izrecite, da se jih zavedate in jih sprejemate.
Namesto, da jih odrivate od sebe in se z njimi borite, jih preprosto prepoznajte kot del vaše psihe in sami sebi ljubeče recite, da sedaj ni čas za nič drugega, kot vašo sprostitev.

3. Na meditacijo ne glejte kot na tekmo s pravilom “vse ali nič”

Če ste po naravi perfekcionist, se vam morda zdi nekaj minut naključnih misli, ki so zmotile vaš mir, popoln poraz. Vendar pa je to daleč od resnice. Najprej se morate zavedati, da meditacija ni tekma, v kateri lahko zmagate ali pa izgubite in obupate. Namesto tega morate nanjo gledati kot orodje do notranjega miru, ki vam bo pomagalo, da lažje opravljate življenjske izzive.
Povsem normalno je, da ob prvi meditaciji ne boste ves čas popolnoma mirni. Do tega stanja boste prišli, ko boste vajo opravili večkrat, pri čemer pa ne smete pozabiti, da prav vsak trud šteje in vam lahko izredno pomaga.

Meditacija ni tekma, ampak orodje do notranjega miru Foto: Kampus Production / Pexels

4. Osredotočite se na svoje dihanje

Meditacija, ki jo strokovnjaki priporočajo začetnikom, se osredotoča predvsem na dihanje. Z njo začnete tako, da si odštevalnik nastavite na 10-20 minut, se udobno usedete in počasi zaprete oči. Takrat se osredotočite na svoje dihanjezvok, ki ga le-to proizvaja in gibanje vašega trebuha in pljuč. Vsakič, ko se vam zdi, da so vaše misli odplavale, se k dihanju vrnite.
Namesto dihanja si v mislih lahko tudi mrmrate ritem, ki vas pomirja.

5. Preizkusite več vrst meditacije

Ker smo si ljudje različni, so različne tudi vrste meditacije, ki nam najbolj ustrezajo. Nekateri imajo najraje meditacijo, ki jo spremlja umirjena glasba, drugim jo je lažje izvajati v popolni tišini, spet tretji pa se najbolje sprostijo ob pomirjujočem glasu spiritualnega učitelja.
Vrst meditacije je ogromno in če se vam zdi, da prva, ki ste se je lotili, pač ni najboljša izbira za vas, ne obupajte. Namesto tega si z internetom in literaturo pomagajte, da najdete tisto, ki vam bo bolj ustrezala.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!