fbpx

Open.AI proti Microsoftu: Prva AI bitka je tu, a vojna še ni dobljena

Kaj vse je v ozadju zadnjih burnih dni na področju AI

Foto: midjourney

Zadnji vikend so se dogajali resnično vznemirljivi premiki na področju umetne inteligence. Kot da bi gledali najnovejšo epizodo "Silicijeve doline", ampak brez smešnih pričesk in z več resnimi pogledi. Kaj je v ozadju prve resne bitke AI? Prva AI bitka je tu, a kdo bo dibil vojno.

Najprej dejstva: Microsoft, ki ni nihče drug kot zgodovinski “težak” v tehnološki industriji, namerava vložiti kar 50 milijard dolarjev v AI računalniško infrastrukturo. To je številka, ob kateri se celo Jeff Bezos za trenutek ustavi pri štetju svojih milijard. In ja, prav ste slišali – 50 milijard, z “m” kot “Microsoft”. Ta investicija ni le kaplja v morje; je bolj kot cunami, ki se vali proti obali AI industrije. Gre namreč za investicije predvidene v letu 2024.

In kdo je na drugi strani? Open.AI, podjetje, ki je do nedavnega imelo za CEO-ja Sama Altmana, človeka, ki je “danes” presedlal na Microsoftov vlak – ali bolje rečeno, raketno ladjo. Tako je, Open.AI, ki je doslej plul na Microsoftovih AI strežnikih, je nenadoma izgubil svojega kapitana. In ne pozabimo, ko je Microsoft v igri, stvari običajno postanejo malce bolj zapletene.

Spomnimo se na čase, ko je bil “Windows” spor med Jobsom in Gatesom še vroča roba. Microsoft ni tujec agresivnim in brezkompromisnim taktikam, in zdaj se zdi, da se zgodovina ponavlja. Vendar tokrat ne gre za operacijske sisteme, ampak za nekaj bolj… umetnega.


Kaj je pravzaprav v ozadju?! Po lansiranju novih produktov na dogodku DevDay se je zgodilo več stvari, ki jih OpenAI sicer ni javno objavil. Tako imenovani Custom GPTs so postali neverjetno učinkoviti, ter hkrati z vedno manj “namernih” napak, oziroma celo v veliki meri brez njih. Mnogi poročajo o mnogo boljših rezultatih in velikem tehnološkem preskoku. Prav tako mnogi uporabniki poročajo, da je obdelovanje podatkov in delovanje dosti boljše takrat, ko je raba sistema s strani uporabnikov manjša – na primer v nočnih urah, kar nakazuje, da zaradi količine uporabnikov sistem deluje omejeno zaradi omejenih sistemskih resursov.

Jedro spora je predvsem kaj in kako se “objavlja” posodobitve in omogoča dostop do naprednejših “AI” sistemov. Pri tem je “Altman” za mnoge preveč progresiven in preveč zasleduje “dobiček”, oziroma nove produkte brez pretiranega “testiranja”.


Situacija je kot šahovska igra med AI giganti, kjer je vsak naslednji potez kritičnega pomena. Open.AI je sicer ostal brez svojega šahovskega kralja, a to ne pomeni, da je igre konec. Z Emmettom Shearjem, bivšim CEO-jem Twitcha, ki je prevzel vajeti, se zdi, da se pripravljajo na obrambni manever.


Medtem Microsoft gradi svoj “AI imperij”, z Altmanom kot vodjo svojih naprednih raziskav AI. Zdi se, da je njihov cilj jasen: postati šahovski velemojster AI industrije.


Zato ne bodimo presenečeni, če se bodo v prihodnjih letih na področju AI odvijale prave bitke za prevlado. Z 50 milijardami v žepu in Open.AI brez svojega prvotnega voditelja, se Microsoft morda pripravlja na “checkmate”.


A kot vemo iz zgodovine, se prava igra šele začenja. Open.AI ima še vedno nekaj asov v rokavu, in če kaj drži, je to, da v svetu tehnologije ni nič zagotovljeno. Lahko samo sedimo in čakamo, da vidimo, kako se bo ta AI opera odvila. Vedno skozi zgodovino so določena znanja v tovstrnih organizacijah na mizo prinašali ljudje iz ozadja, posamezniki, ki se ne kažejo. AI v trenutni obliki ni razvil kolektiv Open AI, skrivnosti recept je delo mikro tima.

V tem trenutku je ena stvar jasna: prva bitka AI vojne je tu, a končni zmagovalec še ni določen. Morda bo to Microsoft s svojo novo AI armado, ali pa bo Open.AI našel pot do zmage z novim strategom. Kot v dobri stari zgodovini, se vselej ponavlja – a v tehnološkem svetu, kjer so igralci tokrat opremljeni z umetno inteligenco, so ta presenečenja še toliko bolj spektakularna.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.