fbpx
Foto: Patagonia

Patagonia: planet Zemlja je naš edini delničar

Yvon Chouinard je podaril podjetje

Blagovna znamka Patagonia, ki je od ustanovitve leta 1973 zasebno podjetje, je objavila načrte, da bo ves dobiček, ki ne bo ponovno vložen nazaj v podjetje, namenila okolju in trajnostnim projektom.

S potezo, ki bi presenetila številne lastnike malih podjetij in navdušila druge, je Yvon Chouinard, ustanovitelj in večinski lastnik podjetja za oblačila za prosti čas Patagonia, pravkar odstopil planetu Zemlja svoje več milijard dolarjev vredno podjetje Patagonia. Kot mnogi lastniki podjetij, ko postanejo starejši, se je tudi 83-letni Chouinard znašel pred dilemo: kaj storiti s svojim podjetjem. Namesto da bi ga prodal, šel na borzo ali prenesel na svoje dediče, se je odločil, da bo celotno podjetje podaril dvema skladoma – enemu za vodenje podjetja in drugemu za prejemanje dobička – da bi na ta način zagotovil, da bo ves dobiček podjetja šel za projekte povezane z zaščito planeta Zemlja. S tem pa je ustvaril edinstven podjetniški koncept.

Patagonia je eno vodilnih podjetji na trgu oblačil za prosti čas, vendar je vedno imelo edinstven in drugačen pristop k poslu. Naprimer je eno redkih podjetji, ki za določene izdelke zagotavlja doživljenjske garancije. Oblačila pa so proizvedena z najvišjimi trajnostnimi normativi in certifikati. Prav tako je eno redkih podjetji, ki je pri spremembah svojih trajnostnih strategij precej radikalno. Tako so iz danes na jutri začeli uporabljati organski bombaž, tudi s tem, da so investirali v dobavno verigo in izboljšali samo proizvodnjo.

Lastnik podjetja Yvon Chouinard, navdušen alpinist, je leta 1957 začel izdelovati alpinistično opremo. Leta 1973 je ustanovil Patagonia in se razširil na oblačila za preživljanje časa na prostem. Ker je na svoja oblačila gledal kot na “opremo”, je bila kakovost vedno najpomembnejša in na prvem mestu. Skozi leta pa se je prav trajnost opreme začela povezovati tudi s trajnostnimi pristopi podjetja.

»Minilo je pol stoletja, odkar smo začeli eksperimentirati z odgovornim poslovanjem. Če imamo kakršno koli upanje na uspešen planet čez 50 let, to od nas zahteva, da storimo vse, kar lahko, z viri, ki jih imamo. Kot poslovni vodja, kakršen si nikoli nisem želel biti, opravljam svoj del. Namesto da bi iz narave črpali vrednost in jo spreminjali v bogastvo, uporabljamo bogastvo, ki ga ustvarja Patagonija, za zaščito vira. Zemlja bo postala naš edini delničar. Smrtno resen sem glede reševanja tega planeta.«

Dodatne Informacije

patagonia.com

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!