fbpx

2026 Toyota bZ: Japonski električni comeback, ki ga nismo pričakovali (a ga morda končno želimo)

Manj črk, več kilometrov. Končno.

Toyota bZ
Foto: Toyota

Toyota se je končno sprijaznila, da "bZ4X" zveni kot koda za dostop do Wi-Fija v Burger Kingu. Novi "Toyota bZ" ni le krajši po imenu, ampak končno deluje kot resen igralec med električnimi SUV-ji. In ja, ima doseg, ki ga lahko napišeš brez sramu.

Zgodba gre nekako takole: Toyota je lansirala bZ4X, ki je bil vizualno zanimiv, tehnološko spodoben, a… enostavno ni zagrabil. Ime? Čudno. Do seg? Meh. Polnjenje? Kompatibilno z letom 2018. Zato so za 2026 rekli: “Resetiraj.” In rezultat? Nova Toyota bZ. Brez nepotrebnih črk. Brez izgovorov.

Foto: Toyota

Toyota bZ – Tehnično gledano – konkretna nadgradnja

Z največjim dosegom 505 kilometrov (314 milj) z enim polnjenjem, novi bZ XLE FWD Plus drži obljubo. Kar je približno 25 % več kot njegov predhodnik. Kar ni več razlog za izgovore, zakaj se ponovno polniš v trgovski garaži.

Model Baterija Moč Doseg
bZ XLE FWD 57,7 kWh 168 KM (125 kW) 380 km
bZ XLE FWD Plus 74,4 kWh 221 KM (165 kW) 505 km
bZ XLE AWD 74,4 kWh 338 KM (252 kW) 463 km
bZ Limited FWD 74,4 kWh 221 KM (165 kW) 481 km
bZ Limited AWD 74,4 kWh 338 KM (252 kW) 447 km

AWD različica naredi do stotice v 4,9 sekundah. Kar je skoraj športno. FWD pa v bolj umirjenih 8 sekundah – ker ne potrebujemo vsi adrenalinske terapije vsak dan.


Zunanjost, ki se ne sramuje več parkirišča v nakupovalnem centru

Največja vizualna zmaga? Konec črnih plastičnih blatnikov, ki so prej izgledali kot dodatki za paintball turnir. Novi Toyota bZ je čist, gladek in samozavesten. Pa tudi barvno bolj odrasel – na voljo je osem barv, od tega šest v “premium” tonu. Ker zakaj ne?

Kolesa? 18 palcev pri osnovni različici, 20 pri bolj nabritih.

Foto: Toyota
Foto: Toyota

Notranjost: digitalno, udobno, skoraj premium

Nov 14-palčni zaslon, brezžično polnjenje (Qi, jasno), spodobna akustika (6 zvočnikov v osnovi, opcijsko 9 JBL). Stoli so tekstilni, a se da dobiti “SofTex” usnje. Barvna paleta notranjosti ostaja med sivo in črno – torej bolj zen kot Las Vegas.

Kaj pa prostor? Spredaj 1070 mm za noge, zadaj 897 mm. Prtljažnik? 770 litrov – kar je malce več kot Ioniq 5. Majhna zmaga.

Foto: Toyota
Foto: Toyota

Varnost in pamet: Toyota zna igrati na ziher

Toyota Safety Sense 3.0 je serijski. Ima vse: prilagodljivi tempomat, asistenco za vozni pas, samodejno zaviranje in še par sistemov, ki te bodo rešili pred lastno nepozornostjo.

In polnjenje? NACS standard – to pomeni, da se zdaj brez težav priklopiš tudi na Tesla Superchargerje. Časi iskanja “kompatibilnih” postaj so mimo.

Foto: Toyota
Foto: Toyota
Foto: Toyota

Zaključek: Končno električna Toyota, ki jo lahko priporočamo brez izgovorov

Novi Toyota bZ je točno to, kar bi moral biti že prvič: udoben, sodoben, z realnim dosegom in dizajnom, ki ne izgleda kot koncept iz leta 2049. Toyota je z novim modelom končno ujela tempo in po dolgem času vstopila v pogovor o resnih električnih SUV-jih.

Cena? Še ni znana. A če bosta ostala enaka trend in kakovost, lahko računamo na začetno ceno okoli 45.000 evrov. Kar ni malo, a glede na opremo in doseg ni pretirano.

Skeptiki bodo rekli, da je Toyota še vedno “prepozna”. A če sodimo po tem, kar je bZ 2026 pokazal – nikoli ni prepozno, če znaš poslušati trg.

Dodatne Informacije

pressroom.toyota.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.