BMW M Motorsport je pripravil nov vstopni model - BMW M2 Racing 2025 - v svet resnega dirkanja. In če mislite, da je to le še en “track toy” za bogate mulce – premislite še enkrat.
Pri BMW-ju očitno ne potrebujejo šestih valjev, da ustvarijo adrenalinsko pošast. Namesto tega so šli nazaj k osnovam – tako kot leta 1986, ko je svet prvič uzrl legendarni E30 M3. Nova generacija BMW M2 Racing 2025 za sezono 2026 izpušča cestni 3,0-litrski šestvaljnik in se odloči za bolj skromnega, a učinkovitega 2,0-litrskega štirivaljnika z 313 konjskimi močmi (230 kW) in 420 Nm navora. Ta poteza ni le pragmatična – je romantična.
Po predstavitvi na otvoritvi sezone DTM v Oscherslebnu je jasno: BMW M2 Racing ni zgolj cenejša alternativa M4 GT4 ali M2 CS Racing, ampak popolnoma resen stroj, ki cilja na zasebne ekipe, ljubitelje amaterskega dirkanja in vse, ki iščejo zmogljivost brez šestmestne številke na računu.
Motor in pogon – BMW M2 Racing 2025
Pod pokrovom ropota B48 – turbo štirivaljni motor, ki kljub manjšim dimenzijam udari z odločnostjo. Motor razvije 313 KM (230 kW) in približno 420 Nm navora, kar vozilu omogoča končno hitrost več kot 270 km/h (168 mph). Moč se prenaša prek 7-stopenjskega ZF avtomatskega menjalnika na zadnji kolesi, kjer jo ukroti mehanska zapora diferenciala z lastnim hladilnim sistemom.
In ja, ni ročnega menjalnika – ampak bodimo iskreni, večina današnjih dirkačev zna bolj vrteti volan kot prestavljati. Avtomatika pomeni hitrejše kroge in manj zgrešenih prestav.
Teža, šasija in vozna dinamika – BMW M2 Racing 2025
BMW M2 Racing 2025 je od svojega cestnega brata lažji za več kot 230 kilogramov in na tehtnici pokaže 1.498 kilogramov (3.302 lbs). To doseže z odstranitvijo nepotrebnih udobij in vključitvijo pravih dirkaških komponent. KW blažilniki, razviti v sodelovanju z GT3 programom, nastavljive prečne stabilizatorje in M Compound zavore z dirkalnimi ploščicami – vse je narejeno za maksimalno učinkovitost na stezi.
Ker dirkanje ni šala, ima M2 Racing polno FIA-homologirano varnostno kletko, dirkaški sedež Sabelt GT-AM (sopotniški sedež je opcijski), sistem za gašenje požara in še vedno – presenečenje – klimatsko napravo! Ja, tudi poleti v Monzi bo dirkač ostal hladen. Digitalni zasloni so prilagojeni za prikaz telemetrije, kar pomeni, da boste vedeli natančno, zakaj niste bili najhitrejši v ovinku št. 7.
Zunanjost in možnosti prilagajanja
Osnovna barva je klasična Alpine White – idealno platno za poslikave, številke in sponzorje. Za bolj ikoničen videz je na voljo tudi M Motorsport grafični paket z znanimi modro-rdečimi črtami. Na seznamu dodatne opreme so še zadnje krilce, sistem za dvig vozila (air jack), GT-Pro sedežni paket in nastavljiv izpušni sistem.
Cena in dobava – BMW M2 Racing 2025
BMW M2 Racing se bo začel prodajati junija 2025 pri izbranih BMW M Motorsport zastopnikih, z dobavami še pred začetkom sezone 2026. Cena? Zgolj 98.000 evrov (brez davka), kar je manj kot četrtina cene modela M4 GT3. V razredu “budget racerjev” je to prava mala revolucija.
Zaključek: BMW M2 Racing 2025
BMW M2 Racing je točno to, kar potrebuje sodobni ljubitelj hitrosti – učinkovit, zanesljiv in – za spremembo – cenovno dostopen dirkalnik. Njegova kombinacija kompaktne teže, klasičnega štirivaljnika in vrhunske opreme omogoča resen vstop v svet dirk, brez da bi takoj zašli v osebni stečaj.
BMW s tem modelom ne le vrača duh E30 M3, temveč tudi omogoča, da se naslednja generacija dirkačev preizkusi na stezi, brez da bi prodala ledvico. In če se vprašate, ali je to dovolj “M” – vprašajte Jens Klingmanna, ki je avto testiral: “To je pravi dirkalnik, le da se ga lahko privoščiš.” In res, M2 Racing je vstopnica za pravo, starošolsko BMW dirkaško veselje – brez trikov, brez prestiža – samo ti, avto in steza.