fbpx

Tik Tok trik: kako preprečiti, da bi se ponoči zbujali

Foto: envato
Zadnjič posodobljeno: :

Nočno zbujanje se uvršča med najbolj moteče elemente pri spalni rutini. Ne le, da zmanjša kvaliteto našega spanca, ampak nam tudi povzroča nepotreben stres- sploh, če sredi noči ne moremo več zaspati nazaj. Zato je marsikoga razveselilo, ko je družbeno omrežje Tik Tok prepravil trik, kako preprečiti, da bi se ponoči zbujali. Kako pa se te metode lotiti in ali sploh deluje?

Prebujanje sredi noči je nekaj, s čimer se sooča velik del populacije. Največ težav povzroča tistim, ki jim ne uspeva zaspati nazaj, pa tudi tistim, ki se zbudijo večkrat na noč. Zato so bili uporabniki Tik Toka navdušeni, ko je dr. Scott Beyer objavil trik, ki naj bi preprečil nočno zbujanje.
Dr. Beyer je v svojem videu razložil, da je nočno zbujanje posledica nepravilnega delovanja dveh hormonov: adrenalina in kortizola.

Se vam dogaja, da se zbudite prezgodaj? Foto: Miriam Alonso / Pexels

Trik, kako preprečiti nočno zbujanje

Po mnenju Beyerja rešitev najprej leži v regulaciji kortizola. Ta hormon uravnava krvni sladkor, v veliki meri pa se sprošča tudi, ko smo pod stresom. Ko spimo, bi raven kortizola morala naraščati in svoj vrhunec doseči šele zjutraj, torej ko se zbudimo. Ko pa smo pod stresom, ki je najpogostejši razlog za težave s spanjem, nivo kortizola ne narašča več. Tako se zgodi, da se namesto njega prične sproščati drug hormon: adrenalin. In prav adrenalin naj bi povzročil, da se sredi noči zbujamo.
Beyer zato predlaga nekonvencionalno metodo: nekaj tednov si večerjo ali prigrizek privoščite tik pred spanjem in takoj, ko se zbudite. Na tak način boste namreč spodbudili normalno delovanje kortizola in tako preprečili nočno zbujanje.

@drscottbeyer

#sleep #sleeptips #insomnia #functionalmedicine #adrenalfatigue #foodismedicine #sleepbetter #wakingup #circadianrhythm

♬ original sound – Dr. Scott Beyer

Kaj menijo drugi strokovnjaki?

Po mnenju drugih strokovnjakov se trik splača preizkusiti: ljudje se namreč med seboj namreč razlikujemo in prav mogoče je, da bi kdo na tak način našel olajšanje. Vendar pa splošno prepričanje ostaja: zdravniki večerje tik pred spanjem ne priporočajo: lahko namreč vodi do prebavnih težav.
Drugi razlog, da je po mnenju zdravnikov bolje jesti prej, leži v sami funkciji hrane. Ko jo zaužijemo, namreč svojemu telesu sporočimo, da se pripravljamo na nekaj, za kar bomo potrebovali energijo. Nobeno presenečenje ni, če se po večerji počutite bolj budne inčuječe.
Zato večina strokovnjakov predlaga, da jeste 3 ure pred spanjem in da je vaša večerja hitro prebavljiva in lahka.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.