seat
Utrip mesta · mobilno

Redko kateri model za znamko naredi toliko kolikor je za Seat naredila nova generacija leona. Res lahko govorimo o pravem preobratu znamke, kombilimuzinska različica, pa je pred kratkim dobila še karavansko izpeljanko, ki je leon pred tem ni poznal. S tem pa se je športnost še veliko tesneje prepletla z družinskostjo.

Seat Leon se je hitro usedel v srca kupcev športnih karavanov C-segmenta, tako zaradi oblike kot vsebine. Ponuja namreč več oblikovne in vozne dinamike kot sestrski golf, slednjemu sorodno prostornost in več opreme za manjšo ceno. Kljub temu pa leon ST na testu ni nabral samo pluse, našli smo tudi kakšen minus, ki zna kakšnega kupca tudi zmotiti.

Prvo kar pri leonu ST opaziš je, da je zelo soroden in nič kaj manj skladen kot petvratna različica tega modela, pod določenimi zornimi koti, pa oblikovno svojega manjšega bratca celo prekaša. Ostre in napete linije pri karoseriji se karavanu še bolje podajo, užitek pa je gledati z vseh zornih kotov, še posebej če gre za športno FR različico.

Pri opremskih paketih je tako, da style k mizi prinese vse kar potrebuješ in obenem še kakšno cvetko, kdo želi imeti še tisto piko na i pa mora vsekakor poseči po paketu FR, ki pomeni več športne zabele tako zunaj kot znotraj: 17-palčna platišča, športno podvozje, sistem prilagodljive vozne dinamike, športnejšo notranjostjo s FR-sedeži in volanom, zadnje LED-luči ter osvetlitev registrske tablice.

Testnik pa je premogel še full LED svetila, parkirna pomagala spredaj in zadaj, tovarniško navigacijo, radarski tempomat, ogrevana prednja sedeža, bluetooth in režo za USB, obilo napredne tehnike ter nenazadnje DSG prestavno avtomatiko, kar je ceno z 24.266, dvignilo na že kar zasoljenih 28.365 evrov.

Notranjost je pričakovano športna, razlik v primerjavi s petvratno različico pa praktično ni. Sredinska konzola je malenkost obrnjena k vozniku, njegov delovni prostor pa je športno zasnovan in takšnega izgleda. Izdelava, materiali in ergonomija so med najboljšimi v segmentu. Leon prinaša veliko tudi na področju napredne tehnike, kjer vam za znamko zmerno ceno ponujajo večino danes znanih asistenčnih ssitemov vse od: radarskega tepomata, sistema za nadzor prometa front assist, in funkcijo samodejnega zaviranja v sili, sistema lane assist in parkirne asistence.

Pri karavanskem leon ST-ju so nam namenili 2,0-litrskega dizla, ki se glede na dodatno dolžino in maso zdi kar tehtna izbira, v praksi pa se tako gnan leon ST izkaže za najboljši kompromis, med vsem kar naj bi avto ponujal. Obenem zmogljivo podvozje podprto s sistemom prilagodljive vozne dinamike ponuja odlične vozne lastnosti, svoje pa k odlični sliki dodata tudi informativen volanski obroč in prestavna avtomatika DSG. Slednjo še vedno čislamo, čeprav se ji še vedno ni uspelo znebiti tistega značilnega “cukanja” pri speljevanju.

PREBERITE ŠE: Seat leon cupra – Boj z Nürburgringa preselila tudi na naše ceste

S cenovnega stališča je treba izpostaviti, da dobite za dodatnih 700 evrov, kolikor znaša doplačilo za ST različico, za 200 litrov večji prtljažnik in s tem mnogo večjo uporabnost avtomobila, kar pomeni da je ST prava kupčija. Poleg tega pa leon ST izgleda vsaj tako dobro kot petvratna različica, če ne še bolje in to v segmentu športnih karavanov prav tako veliko šteje. Mi bi v garažo zapeljali prav takšnega, tistim, ki ne potrebujejo tolikšne moči in športnega izgleda, pa svetujemo da posežejo po šibkejši 1,6-litrski dizelski različici s paketom style, saj bo v tem primeru cena celo pod mejo 20 tisočakov, kar pa pomeni veliko vsebine glede na vloženo.

Odpri galerijo

2015-Mazda-MX-5-7 Mazda MX-5 – najbolj prodajani roadster vseh časov po desetletju dobil naslednika renault_ZOE_predstavitev_021 Renault ZOE – prava kombilimuzina C-segmenta Twizzy Renault Twizzy – električni štirikolesnik za mlade midual-type-1 Midual type1 motorcycle – retro izgled med najdražjimi motocikli na svetu · ·