fbpx

Je to najbolj zgrešen BMW vseh časov? BMW i5 M60 xDrive: ko električna fantazija trči v realnost

BMW je pozabil delati dobre avtomobile!

BMW i5 M60 xDrive
Foto: BMW

Na papirju BMW i5 M60 xDrive obeta svetlo prihodnost električne mobilnosti z dvojnim motorjem, štirikolesnim pogonom in impresivnimi 600 konjskimi močmi. Vendar, ko se gume dotaknejo asfalta, se romantična podoba začne drobiti kot piškot v mleku. To ni zgolj zgodba o moči in hitrosti, ampak tudi o teži, kompleksnosti in dilemah, ki jih prinaša sodobna tehnologija. Hkrati pa o tem, da je BMW pozabil izdelovati dobre avtomobile.

Predstavljajte si, da ste inženir pri BMW in nekega dne vas med gledanjem “Vojne zvezd” prešine: “Kaj, če bi naredili avto, ki bi bil kot vesoljska ladja?” In tako se je, dragi bralci, rodil BMW i5 M60 – avto, ki je očitno zasnovan v galaksiji daleč, daleč stran. Ko pa ga pripeljemo na običajno zemeljsko cesto, se začne zabava. Obljubljeni domet 590 km se skrči kot volnena majica v pralnem stroju, teža 2,4 tone pa vas bo prepričala, da ste morda po nesreči kupili tank. In cena? 105.000 € je le prva postaja na finančnem vlaku groze, ki vas bo peljal skozi dodatke, za katere niste vedeli, da jih potrebujete, dokler niso rekli, da jih lahko imate.

Foto: BMW

V resnici, ko pritisnete na plin, boste občutili silo, ki je resnično impresivna, a ko boste morali zaviti, boste želeli, da ste na tečaju za pilotiranje, ne pa za vožnjo avta. Torej, preden se poglobimo v vse, kar ta ‘ladijski kapitan’ od avtomobila ponuja (in tisto, česar ne), se pripravite na ironično potovanje skozi vesolje in nazaj, kjer se vsak kilometer šteje, vsak euro odšteva in vsaka funkcija sprašuje, ali res potrebujemo vse to, da pridemo od točke A do točke B.

Zunanji videz: ko se oblikovanje sreča z vprašanjem smiselnosti

BMW i5 M60 nedvomno pritegne poglede z agresivno estetiko, ki je značilna za moderna električna vozila. Prva stvar, ki jo opazimo, je futuristično zasnovana maska, ki se širi čez celoten prednji del vozila kot kakšen ščit iz vesoljske sage. Ta maska, ki je bolj za šov kot za funkcijo, je emblem električne ere, v kateri motorji ne potrebujejo zračenja kot njihovi bencinski predhodniki. Je zanimiv dizajnerski element, vendar me vodi do vprašanja: Ali ni to malce preveč? Ali avtomobil resnično potrebuje tako dramatičen “obraz”, ki bolj spominja na nekaj iz filma “Blade Runner” kot na praktično vozilo?

Foto: BMW

Poleg maske so tu še ‘lipstick‘ obrobe okoli maske, ki dodajo dodaten poudarek na že tako dramatično sprednjo stran. Te svetleče obrobe so kot agresiven poudarek, ki kriči za pozornost, a včasih se zdi, kot da dizajn kriči malce preveč glasno. BMW i5 M60 nosi to estetiko s ponosom, a ali ne bi bilo bolje, če bi dizajn govoril z nekoliko tišjim, a še vedno samozavestnim glasom?

Foto: BMW

Ko se sprehodimo okoli vozila, nas presenetijo široki, nizko postavljeni bočni paneli, ki dajejo avtomobilu nizek in športen profil. To daje BMW i5 M60 postavo, ki obljublja hitrost in zmogljivost, in v tem pogledu BMW ne razočara. Vendar, ko pogledamo širše – do 21-palčnih koles, obdanih z masivnimi pnevmatikami – se poraja vprašanje, ali vse te športne poteze resnično služijo praktičnemu namenu ali so le del estetskega paketa, namenjenega temu, da na cesti naredi vtis.

Zadnji del avtomobila zaključuje ta futuristični izlet z elegantnimi, a ostrimi zadnjimi lučmi, ki spominjajo na tehnološko dovršene oči. Podobno kot sprednji del, tudi zadnji del kriči z modernizmom in stilom, ki je na meji med praktičnim in pretirano. Spoiler na zadku dodaja še zadnji poudarek športnosti, ki pa se zopet zdi, kot da išče ravnotežje med formo in funkcionalnostjo.

Celoten dizajn BMW i5 M60 je brez dvoma impresiven in očarljiv, vendar ni brez svojih dilem. Medtem ko BMW stremi k prikazovanju moči in inovativnosti svojih električnih vozil, bi morda morali najti bolj uravnotežen pristop, ki združuje dramatične vizualne elemente z bolj subtilnimi, elegantnimi potezami, ki bi vozilu omogočale, da izstopa, ne da bi pri tem kričalo na vsakem koraku.

Foto: BMW

BMW i5 M60 xDrive je prinesel številne inovacije in tehnološke izboljšave v primerjavi s prejšnjimi generacijami BMW-jevih vozil, vendar pri aerodinamični učinkovitosti, merjeni s koeficientom zračnega upora (CV), prihaja do nekaterih vprašanj. Pri prejšnji generaciji, zlasti modelih serije 5, smo bili priča vozilom z bolj aerodinamično učinkovitimi oblikami, kjer so koeficienti zračnega upora običajno znašali okoli 0.22, kar je za sedanje standarde precej dobro.

Z novim i5 M60 xDrive pa se zdi, da je poudarek na agresivnejšem in bolj dramatičnem oblikovanju malenkost načel aerodinamično učinkovitost. Ta model ima koeficient zračnega upora, ki je bil na testiranjih ocenjen na približno 0.25, kar pomeni nekoliko slabšo aerodinamiko v primerjavi s prejšnjo generacijo. To poslabšanje CV vrednosti za približno 0.03 pomeni, da je i5 M60 manj učinkovit pri nižanju zračnega upora med vožnjo, kar lahko vpliva na porabo energije in s tem na domet vozila.

Foto: BMW

Takšno poslabšanje se morda na prvi pogled ne zdi veliko, a v svetu električnih vozil, kjer je vsak kilometer dosega pomemben, lahko ta dodatni zračni upor predstavlja pomembno razliko, zlasti pri visokih hitrostih na avtocestah. Vsekakor je to dejavnik, ki bi ga potencialni kupci morali upoštevati, ko razmišljajo o aerodinamični učinkovitosti in splošni energetski učinkovitosti svojega naslednjega električnega vozila.

Notranjost: digitalni kaos v kabini

Ko sedemo v BMW i5 M60, resnično se zdi, kot da smo vstopili v komandni center neke futuristične zvezdne ladje. Spredaj nas pričakajo digitalni prikazovalniki, ki obsegajo skoraj celotno širino armaturne plošče, obarvana osvetlitev kabine, ki lahko menja barve glede na izbrano razpoloženje, in inovativno oblikovani sedeži, ki se prilagajajo vašemu telesu in vsakemu vašemu gibu. Toda za vso to tehnološko bleščavo se skriva ena temeljna težava – preveč kompleksnosti.

Foto: BMW

Digitalni vmesniki so napolnjeni z meniji in podmeniji, ki zahtevajo več pozornosti, kot bi jo želeli nameniti, ko poskušate osredotočiti se na vožnjo. Iščete gumb za upravljanje klimatske naprave? Pripravite se na popotovanje skozi zapleten meni na dotik, kjer vsak klik odpre novo okno z dodatnimi možnostmi in nastavitvami. BMW, ali res potrebujemo avtomobil, v katerem je treba za izbiro želene temperature zraka v kabini uporabiti toliko klikov kot pri poletu na Mars?

Foto: BMW

Poleg tega je BMW v i5 M60 vključil sistem za personalizacijo vozne izkušnje, ki omogoča, da prilagodite skoraj vsak vidik delovanja vozila – od odzivnosti volana do dinamike vzmetenja in zvočnih efektov motorja. Sliši se impresivno, vendar v praksi to lahko hitro postane breme, saj se voznik lahko počuti bolj kot operater kompleksne naprave kot pa kot voznik.

Foto: BMW

Ne gre spregledati niti ambientalne osvetlitve, ki jo lahko prilagajate glede na svoje razpoloženje. Čeprav to dodaja čar in določen ‘vau’ faktor notranjosti, včasih deluje pretirano in moteče, še posebej v nočni vožnji, ko bi si želeli manj distrakcij.

Foto: BMW

V vsej tej tehnološki dovršenosti se pojavlja vprašanje, ali je BMW morda presegel mejo med inovativnostjo in praktičnostjo. Vozniki si želijo intuitivne, enostavne interakcije z vozilom, ki ne zahteva brskanja po nepreglednih digitalnih menijih ali uporabe večfunkcijskega vmesnika za izvajanje osnovnih funkcij, kot je nastavitev klimatske naprave ali izbira radijske postaje. Čeprav je tehnološki napredek nedvomno impresiven, se zdi, da bi BMW morda moral ponovno premisliti, kako te inovacije vplivajo na vsakdanjo uporabnost in užitek v vožnji.

Vožnja: teža, ki jo čutiš v vsakem zavoju

Ko sedemo za volan BMW i5 M60 in pritisnemo na plin, impresivna moč 600 konjskih moči takoj pokaže svoje zobe. Avtomobil poskoči naprej z eksplozivno hitrostjo, ki je za električno vozilo resnično impresivna. Ampak kmalu po tem prvem navdušenju pride realnost – in ta je težka. Do besede težka, saj i5 M60 tehta več kot 2,4 tone. Ta masa se začuti v vsakem zavoju, vsakem manevru, in nenadoma se znajdete v boju z inercijo, ki jo prinaša ta ogromna teža.

Foto: BMW

Ta občutek teže ni nekaj, kar bi pričakovali od vozila, ki nosi znamko BMW, še posebej ne od modela, ki spada v M serijo, znano po svoji agilnosti in športnosti. Ko vozite BMW i5 M60, se zdi, kot da manevrirate tank, ne športni avto. Hitrost je tam, brez dvoma, vendar agilnost in lahkotnost, ki ju pričakujemo od športnega avtomobila, sta žrtvovani na račun mase.

Poleg tega masa vpliva na celoten občutek vožnje. Pri hitrih zavojih lahko občutite, kako teža avtomobila vleče proti zunanji strani krivine, kar zahteva več korekcij s strani voznika. Občutek, da morate nenehno “boriti” z avtomobilom, ni nekaj, kar bi pričakovali od premium električnega sedan-a. In medtem ko ima BMW i5 M60 vse napredne sisteme za nadzor vožnje, kot so dinamični nadzor stabilnosti in xDrive štirikolesni pogon, ti sistemi včasih ne morejo popolnoma kompenzirati fizičnih omejitev, ki jih prinaša masa.

Še več, teža avtomobila vpliva tudi na obrabo komponent. Večja masa pomeni večji pritisk na zavore, pnevmatike in vzmetenje, kar lahko vodi do hitrejše obrabe in s tem povezanih dodatnih stroškov. Pri električnih vozilih, kjer je masa že tako povečana zaradi baterij, je to še posebej pomembno vprašanje.

Na koncu, kljub vsem tehnološkim čudom, ki jih i5 M60 prinaša, ta teža daje vožnji občutek naporu in kompromisu. BMW bi moral pri naslednjih modelih razmisliti, kako zmanjšati maso ali pa bolje uravnotežiti vozne lastnosti, da bi resnično izkoristili potencial, ki ga električni pogon lahko ponudi. Brez tega lahko visokotehnološka čudesa hitro postanejo več breme kot blagoslov na cesti.

Baterija in domet: ko električne sanje naletijo na realnost

BMW i5 M60, s svojo obljubo o 590 km dosega po WLTP, se zdi kot električni superheroj v svetu avtomobilizma. A ko pride čas, da teorijo preizkusimo na cesti, se ta superherojski plašč hitro spremeni v precej bolj zemeljsko ogrinjalo. V realnih pogojih, še posebej v zimskih mesecih, se obljubljeni domet kaj hitro skrči na približno 400 km​. Poraba pa na okoli 20 kw/h na 100 kilometrov. Seveda ne avtocestnih. Tam boste realno naredili nekje 350 kilometrov, če boste nekaj nad dovoljeno hitrostjo. Je pa res, da je avto presenetljivo učinkovit pri avtocestnih hitrostih, kjer se poraba ne dviguje preveč drastično.

Težava, ki vpliva na to zmanjšanje dosega, je kakopak njegova teža. BMW i5 M60 tehta več kot 2,4 tone, kar je za električno vozilo precej veliko in vpliva na porabo energije. Vsak dodaten kilogram namreč zahteva več energije za premikanje, kar pomeni, da večja masa avtomobila neposredno vpliva na zmanjšanje njegove energetske učinkovitosti in s tem dosega. Hkrati pa ima avtomobil precej široke 21 colske pnevmatike, ki so tu bolj za videz, kot za učinkovitost.

Polnjenje baterije prinese dodaten izziv. Zaradi izgub pri pretvorbi energije med polnjenjem, ki jih lahko primerjamo z nalivanjem vode v preluknjano vedro, je postopek polnjenja manj učinkovit, kot bi si želeli. Na hitrih polnilnicah sicer BMW i5 M60 obljublja hitro polnjenje od 10% do 80% v približno 30 minutah, a to je pod optimalnimi pogoji in ne upošteva dodatnih izgub energije​. Avtomobil ne ponuja 22 kW polnjenja na domači polnilnici, kar bi bilo zaželeno v tem cenovnem segmentu.

Realnost tega avtomobila je torej precej bolj kompleksna od marketinškega sijaja. Če iščete vozilo za dolge proge in želite zmanjšati vaš ogljični odtis brez kompromisov na področju uporabnosti, potem morda i5 M60 ni najboljša izbira. Domet, ki ga ponuja, skupaj z izgubami pri polnjenju in potrebo po rednem dostopu do hitrih polnilnic, postavlja pod vprašaj njegovo praktičnost za daljše vožnje.

Za urbano uporabo in krajše vožnje je BMW i5 M60 lahko še vedno privlačna izbira, a kot glavno vozilo za daljše relacije ali kot edini avtomobil v gospodinjstvu, pa njegove omejitve pri dometu in polnjenju zahtevajo dodatno premislek. Bolj kot impresivna tehnološka demonstracija, je BMW i5 M60 opomnik na izzive, s katerimi se industrija električnih vozil še vedno sooča. predvsem pa kaže nato, da je BMW popolen dinozaver na področju elektro mobilčnosti, pri tem pa je na tem področju včasih celo vodil.

Ko pogledamo cenovno oznako BMW i5 M60, ki se začne pri 105.000 €, hitro postane jasno, da BMW cilja na visok trg. Ta cena pa je šele začetek poti finančnih izdatkov. Če želite svoj i5 M60 opremiti z vso dodatno opremo, ki jo ponuja BMW, da bi iz njega naredili resnično luksuzno vozilo, se cena eksponentno dvigne. Od naprednih asistenčnih sistemov za vožnjo, vrhunskega zvočnega sistema, do ekskluzivnih notranjih oblog – vse ima svojo ceno.

Cena: prestiž ima svojo ceno, a zakaj je 50% predrag!

Pri BMW so očitno prepričani, da je na trgu dovolj kupcev, ki so pripravljeni plačati premijo za to, da lahko vozijo nekaj, kar je bolj podobno vesoljski ladji kot tradicionalnemu avtomobilu. Ta “vesoljska ladja” ne prinaša samo napredne tehnologije in udobja, ampak tudi statusni simbol, ki je v avtomobilskem svetu vedno imel svojo ceno.

Vendar pa ta visoka začetna cena in dodatni stroški za opremo postavljajo BMW i5 M60 v zelo specifičen segment trga. Razmislek o vrednosti je ključen, saj se morajo potencialni kupci vprašati, ali je resnična vrednost vozila enaka njegovi ceni. Kaj točno dobijo za svoj denar? Ali je izjemna zmogljivost, stil in ekskluzivnost opreme vredna visokega finančnega vložka?

Poleg samega nakupa vozila morajo lastniki upoštevati tudi dolgoročne stroške lastništva. Električna vozila sicer obljubljajo nižje stroške vzdrževanja v primerjavi z bencinskimi vozili, a visoka cena nadomestnih delov, zlasti baterije, in potencialno hitrejša amortizacija zaradi hitrega razvoja tehnologije lahko povečajo skupne stroške lastništva. Tako ni le vprašanje, koliko ste pripravljeni plačati na začetku, ampak tudi, koliko vas bo stalo skozi čas, ko boste to luksuzno vozilo dejansko uporabljali.

Cena BMW i5 M60 tako ni zgolj številka na ceniku, temveč odraz širše ekonomske logike v avtomobilski industriji, kjer inovacije in luksuz vedno prihajajo z visoko ceno. Kupci se morajo odločiti, ali so pripravljeni sprejeti ta finančni zalogaj za najnovejše, kar ponuja avtomobilska tehnologija, skupaj z vsemi svojimi prednostmi in slabostmi.

Zaključek: BMW i5 M60 xDrive – ko tehnološka čarovnija postane cestna komedija

BMW i5 M60 xDrive je, brez dvoma, tehnični biser, ki se sveti v salonu kot diamant v izložbi. A ko salon zamenjamo za realne ceste, se zdi, kot da se ta biser hitro spreminja v navaden kamenček. Ali je to res prihodnost avtomobilizma, ki smo jo sanjali? Avto, ki sliši na ime “prihodnost”, a se obnaša kot nekakšen zapleteni znanstveni eksperiment, ki je pobegnil iz laboratorija.


BMW i5 M60 nam obljublja, da bo kot Aladinova čarobna preproga, hitra in tiha, a v realnosti, ko pride čas za dolge vožnje, bi bili morda bolj srečni s starejšo različico preproge – tisto, ki ni tako seksi, a vas zanesljivo pripelje od točke A do točke B. Vozilo združuje zmogljivost, kjer je hitrost impresivna, vendar pa je pri praktičnosti in cenovni dostopnosti kot tisti sladoled, ki izgleda fantastično na Instagramu, vendar se stopi, še preden ga lahko dejansko okusite.

BMW i5 M60 xDrive je primer, kako lahko poskus združevanja dveh svetov — tradicionalnih motorjev z notranjim izgorevanjem in sodobne električne tehnologije — na eni platformi vodi v kompromise, ki morda niso v korist nobenega od njih. Ko proizvajalec avtomobilov, kot je BMW, uporablja isto platformo za razvoj tako običajnih kot električnih vozil, se pogosto zgodi, da nobeno od vozil ne izpolnjuje svojega maksimalnega potenciala.

Pri modelih, kot je i5 M60, lahko to pomeni, da kljub visoki tehnološki naprednosti in impresivnim specifikacijam, električni avtomobili ne dosežejo ravni, ki bi jo pričakovali od vozila, zgrajenega izključno z mislijo na električni pogon. Teža, razporeditev in celo aerodinamika vozila so pogosto kompromisi, ki se sklepajo na račun univerzalnosti platforme, kar lahko vodi do manjše učinkovitosti in slabšega delovanja.

Dokler BMW in podobni proizvajalci ne bodo razvili posebnih platform, ki so od temeljev zasnovane za električna vozila, bo težko pričakovati, da bodo njihovi električni modeli resnično izstopali ali postavljali nova merila v industriji. Za resničen napredek v električni mobilnosti je morda potreben bolj osredotočen pristop, kjer se električna vozila razvijajo neodvisno, s tehnologijami in oblikovalskimi filozofijami, ki najbolje izkoriščajo njihove edinstvene lastnosti in potrebe.




Za tiste, ki iščejo električno vozilo, ki združuje zmogljivost z realnimi dnevnimi potrebami, brez potrebe po prodaji ledvice za plačilo računa za elektriko, BMW i5 M60 morda res ni prava izbira. Ko glamur novosti izpuhti, ostanejo le vprašanja – ali je vredno plačati ceno vesoljske ladje za avto, ki se počuti bolj kot zakomplicirana kavarna na štirih kolesih? In je že danes načeloma v primerjavi s Kitajci tehnološki dinozaver.

Tako BMW i5 M60, kljub vsemu sijaju, ostaja zavit v tančico vprašanj, ki so bolj vredna filozofske debate kot resničnega avtomobilskega užitka. Morda je ta avto bolj poučen kot uporaben, več o obljubah prihodnosti, kot o rešitvah sedanjosti. Vsekakor gre za najbolj zgrešen avtomobil BMW zadnjega destletja.

Dodatne Informacije

Test je bil opravljen z vozilom končnega kupca.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.