fbpx

Od Pise do San Marina, popotovanje za romantične duše

Robeta
Zadnjič posodobljeno:

Začnimo z mislijo, da vsaka cesta skriva svojo zgodbo, vsaka vasica odstira pesem in vsak sončni zahod napoveduje novo jutro. Tako se je začel naš sedemdnevni roadtrip po Italiji s campervanom, ki ni predstavljalo zgolj prečkanje meja, ampak je bilo potovanje skozi čas, kulture in neokrnjeno naravo. Zdelo se je kot idealnih sedem dni za raziskovanje magične Toskane.

Naša družina poleti išče avanture z overland vozilom za terensko vožnjo, kjer je naš cilj odkrivanje oddaljenih in skritih grških plaž. Vendar v zimskih in zgodnjih pomladanskih mesecih potovanja s campervanom predstavljajo veliko bolj udoben in seveda topel način raziskovanja sveta, ki nas vedno bolj navdušuje.

Tokrat smo imeli priložnost preizkusiti Robeta Helios, odličen campervan za družine in tudi za zimske potepanja. Več o campervanu si lahko preberete na tej povezavi, na koncu tega zapisa pa so tudi informacije za najem vozila, če vas bo naša pot navdušila. In se odpravili proti Toskani, ki nikdar in ob nobenem letnem času ne razočara.

1. dan: Ljubljana – Pisa

Naš prvi dan je potekal v vožnji od Ljubljane do italijasnkega mesta Pisa (, AFI: /ˈpisa/ o /ˈpiza/), kjer nismo mogli mimo klasične fotografije z “držanjem” nagnjenega stolpa. A mesto Pisa je več kot le njene arhitekturne znamenitosti; je mesto s šarmom, ki te hitro očara.

Priporočamo, da se od Trga katedral s stolpom odpravite na raziskovanje mesta, ki je resnično zanimivo, še posebej ob reki. Sprehod ni dolg, mesto pissa pa v zimskih mesecih mirno mesto, čeprav turistov ni malo.

Obisk stolpa, ki stane 20 evrov na osebo, je posebno doživetje, saj se stolp resnično nagne – kar dojameš šele, ko si v njem.

Parkirali smo na lepo urejenem avtodomarskem postajališču (15 eur/24h), ki je bil v drugi polovici februarja že relativno poln, kar nas je presenetilo. Prihod v drugih mesecih zato načrtujte že v dopoldanskih urah. (naslov parkirišča: PZA Pissa – Via di Pratale, Pisa)

View this post on Instagram

A post shared by Jan Macarol (@janmacarol)

2. dan: Pissa – Levanto

Naslednje jutro smo se odpravili proti mestecu Levanto, vstopni točki v čarobni svet Cinque Terre. Pred tem smo jutro preživeli v simpatičnem kraju Marina Di Pisa, ki je oddaljen približno 17 kilometrov od samega mesta Pisa. Gre za tipično italijansko obmorsko mesto z dolgo prodnato plažo. Ker je bila nedelja in lep sončen dan, je bilo obiskovalcev veliko, mesto pa polno različnih sejmov in stojnic. Pri skoraj 20 °C smo se sončili do popoldneva, parkirali tik ob plaži in si pripravili kosilo.

V mestu Levanto smo izbrali avtokamp (Camping Acqua Dolce), kjer smo preživeli dve noči, predvsem zato, ker ogled petih krajev regije Cinque Terre resnično zahteva cel dan in nismo želeli nepotrebnih premikov po ogledih. Cena kampiranja za tri osebe in campervan je bila 50 evrov. Kamp moramo pohvaliti, saj je resnično urejen in prijazen.
Levanto je zanimiv in znova tipično italijanski kraj. Pozimi je precej prazen, poleti pa oživi. Kljub temu smo našli nekaj tipičnih restavracij ali barov, kjer smo si lahko privoščili dober aperol.

3. dan: Cinque Terre

Foto: envato

Barvite hišice, ki se vzpenjajo po strmih klifih, in valovi, ki nežno božajo obalo, so prizori, ki jih ne pozabiš. Tretji dan smo preživeli v raziskovanju vsake od petih vasi, ki sestavljajo Cinque Terre, pri čemer je vsaka naslednja presegla lepoto prejšnje. Iz kampa, kjer smo bili nastanjeni, nas je petminutni sprehod popeljal do železniške postaje, kjer pozimi približno na vsako uro vozi vlak, ki povezuje vseh pet krajev. Cena vozovnice za vlak je bila na osebo 14,80 evra za cel dan, vključno z nekaterimi drugimi možnostmi prevoza, kot je avtobus. Priporočamo, da se z vlakom peljete vse od kraja Riomaggiore, torej prve vasice, in nato pot nadaljujete proti severu. Naš načrt je bil, da se med vsaj dvema vasicama sprehodimo po panoramski poti ob morju, a je bila pot v tem letnem času zaprta. Priporočamo ogled vseh krajev, če pa se boste znašli v časovni stiski, je najmanj impresivna Corniglia, ki leži visoko nad morjem. Do tja vas pripelje brezplačni avtobus, a je kraj pozimi resnično zapuščen in prazen, večina lokalov pa zaprta. Vsekakor pa so nujni obiski krajev Riomaggiore, Manarola, Vernazza in Monterosso al Mare. Vsi so resnično slikoviti in vsak s svojim čarom.

@janmacarol

From dawn to dusk, we journey through the vibrant villages of the Cinque Terre region, embracing the coast of Italy. We discover hidden gems, from pastel houses clinging to the steep coast to crystal-clear waters inviting refreshment. Every step reveals a new story, each view is like a postcard. #cinqueterre #italy #travel

4. dan: Pot proti jugu do San Gimignana

Foto: Jan Macarol

Četrti dan smo najprej obiskali belo plažo Spiagga Biancha, ki se kopa v soncu in je znana kot surfersko in wave surfersko mesto – spot, ki pa se pozimi spremeni v prazen in odmaknjen prostor, kjer lahko kampervan parkirate relativno blizu obale in si pripravite piknik, sprehodite po plaži, namočite noge in začutite sol v zraku – vse znamenja, da bo kmalu poletje.

@janmacarol

So, what are you waiting for? Life’s waiting for you, and trust me, it’s too short to spend it all in one place. Buy that van, hit the road, and let the adventures begin. Because, honestly, if not now, when? #vanlife #travel #tuscany #robeta #robetahelios #italy #spagiabianca #van #vanlifestyle

♬ original sound – jan.macarol.vrabec

Po pikniku smo nadaljevali pot do San Gimignana, mesteca, ki se ponaša z nazivom “Srednjeveški Manhattan” zaradi svojih impozantnih stolpov. Obdan z vinogradi in oljčnimi nasadi, San Gimignano ponuja zgodbe, ki čakajo, da jih odkrijete. Ob obisku Toskane je pravi greh, če ga ne postavite na vrh seznama “must see”. Do mesta smo prispeli v mraku, zato smo izbrali odličen camper stop približno dva kilometra od centra mesta (Area di Sosta camper, S. Lucia), kjer je dnevno parkiranje 11 evrov. Pred kampom v bližini je mesto za izpust sive vode ter “obvezna” pipa za svežo vodo. Noč je bila izjemno prijetna, cesta poleg kampa pa prav nič prometna. Moramo priznati, da nas kampirna mesta resnično navdušujejo, saj so dobra, urejena in čista.

@janmacarol

hort one minute video of the vibe of San Gimignano – a must-see in Tuscany! 🇮🇹🏰 Stunning views, ancient towers, and oh—the gelato is out of this world! #tuscany #italy #sangimignano

5. dan: Do najbolj fascinantnih toplic na svetu – Saturnia

Foto: Jan Macarol

Ko se je sonce dvignilo nad Toskano, smo se z mestnim avtobusom, ki ima postajo v samem kampu, odpeljali na ogled mesta San Gimignano. Tam smo si kupili t. i. mestni prehod – 13 EUR, ki omogoča obisk najvišjega stolpa in mestnih muzejev ter določenih zaprtih znamenitosti. Kljub znesku se nam je obisk stolpa, iz katerega se odpre razgled na celotno mesto in je nepozabna fascinantna izkušnja, ki vseeno požene nekaj adrenalina po žilah, saj se na stolp v določenih delih celo malce plaziš, zdel vreden.

Po obisku stolpa si obvezno privoščite narezek v eni od tipičnih italijanskih bistrojev, kjer vam bodo postregli z odličnim vinom ter še boljšimi mesnimi in sirnimi izdelki. San Gimignano nam je bil tako všeč, da smo v eni od trgovin zapravili skoraj 100 EUR za lokalne delikatese. Seveda nismo pozabili na najbolj slaven in najboljši sladoled na svetu, ki ga lahko kupite na centralnem trgu tega mesteca.

V popoldanskih urah smo San Gimignano pustili za seboj in se podali proti Saturniji, mestu, znano po svojih termalnih vrelcih, kjer se čas zdi, da se je ustavil. Kopanje v naravnih bazenih, obdanih s toskanskimi hribi, je bilo kot potopitev v drug svet.

Potrebno je sicer poudariti, da pot od San Gimignano do Saturnie ni najbolj preprosta, saj ste soočeni z zelo slabimi cestami. Na poti pa so izjemno čarobni kraji, ki vabijo, da postojite za hip in si privoščite espresso.

Ob prihodu v Saturnio smo izbrali velik camperstop (Area sosta Camper Saturnia), ki je približno 15 minut počasne hoje oddaljen od slovitega “mlinčka”, kjer je svetovno znana atrakcija apnenčastih teras – Cascate del Mulino. Naravni slapovi, ki ustvarjajo serijo bazenov, kjer se voda zliva čez skalnate terase, so prizor, ki se zdi izvzet iz drugega sveta, kjer se lahko brezplačno kopate in uživate v čarobnosti trenutka.

Legenda pravi, da so termalne vode Saturnie nastale iz strel Jupitra, ko je bil v boju z Saturnom. Ne glede na izvor pa je eno gotovo: te tople, žveplove vode imajo zdravilne lastnosti, ki so jih poznali že Etruski in Rimljani. Danes so te vode dostopne vsem, ki iščejo uteho za telo in dušo.

@janmacarol

When Jupiter and Saturn start throwing lightning at each other, we end up with a dream spa day! 😄 At Terme di Saturnia, where the water hovers around a perfect 37.5 °C, I’ve discovered that missing the mark can sometimes be a bullseye. 🎯 #termesaturnia #saturnia #italy #tuscany

♬ original sound – jan.macarol.vrabec

Voda v Saturnii ni le topla; je živa. S temperaturo, ki stalno znaša okoli 37°C, je kot naročena za sproščujoče kopeli, ki pomagajo pri številnih težavah, od artritisa do kožnih bolezni. A zdravilni učinki vode niso edini razlog, zakaj ljudje množično obiskujejo to mesto. Je občutek miru, ki ga najdeš le tu, obdan z naravo, kjer se čas zdi, da se resnično ustavi.

Februarja resnično ni bilo nikakršne gneče in izjemno malo kopalcev, kar pa je redkost, saj je v turističnih mesecih tu izjemna gneča. Ob prihodu zvečer se nismo šli kopati, smo pa to opravili takoj naslednje jutro. Ob vsem naj dodam, da v Saturnii tudi zaradi temperature vode ni mrzlo, kljub nižjim jutranjim temperaturam nas ni zeblo. Na voljo pa so tudi tuši v bližini, kjer se lahko po termalnem kopanju na prostem stuširate.

Foto: envato

Sledil je prehod iz Toskane proti San Marinu, miniaturni republiki, ki te osupne s svojo veličino in zgodovino, preden smo se za konec dneva ustavili še v Riminiju in Cesenaticu, mestih, ki združujeta zgodovino z živahnim obmorskim življenjem. In seveda ponujata kar nekaj odličnih camper parkirišč.

Cesenatico / Foto: envato

7. dan: Cesenatico – Ljubljana

Zadnji dan, vračanje domov, je bilo sladko-grenko. Vsak prevožen kilometer je pustil vtis v naših srcih, vsaka fotografija je ujela delček naše duše, in vsak spomin je postal del naše zgodbe.

V 7 dneh smo prevozili približno 2000 kilometrov in na cesti preživeli skoraj 30 ur. A nismo čutili bremena vožnje, ker je bil to del dneva, kjer smo se na tak ali drugačen način zabavali ob italijanskih pesmih in družinskih pogovorih v avtomobilu, ki so vedno zabavni. Čas je minil hitro. Seveda je bilo vse skupaj lažje tudi zaradi odličnega avtodoma Robeta Helios, ki nas je navduševal z vsem udobjem in toploto. Moramo reči, da smo presenečeni, kako topli so tovrstni kakovostni  kombiji in koliko udobja nudijo družini. Tudi zato toplo priporočamo najem kombija pri Rovando Center – torej pri Robeti – proizvajalcu in ponudniku najemov, ki ima v floti tudi najboljši avtodom leta 2024 – Robeta Adomis.

Ta 7-dnevni izlet po Toskani z avtodomom ni bil le potovanje po zemljevidu, ampak potovanje skozi življenje, kjer je vsak dan prinesel novo doživetje, vsak ovinek odkril novo avanturo, in vsak sončni zahod obljubil, da bo jutri še lepši. Kot da bi brali knjigo, ki jo piše sam svet, smo stran za stranjo prelistavali to čudovito poglavje našega življenja, vedoč, da bodo te strani za vedno ostale med najdragocenejšimi v naši zbirki spominov.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.