fbpx

Živila, ki pospešujejo okrevanje in rast mišic po treningu

Foto: Cathy Pham / Unsplash
Zadnjič posodobljeno: :

Si želite oblikovati mišično maso? Vadite, a ni pravega uspeha? Ste pomislili, da je morda kriva vaša prehrana po vadbi? Ne, potem je čas, da spoznate, da je tako.

“Prava izbira hrane po treningu je nujna, da mišice hitreje rastejo, predvsem pa si opomorejo od naporov, ki so jim bile izpostavljene,” pravi Natalie Allen, profesorica biomedicinskih znanosti na Univerzi v Missouriju.

“Ko telovadite, vaše mišice porabijo zaloge glikogena. Ko končate vadbo, še posebej visoko intenzivno, se bodo vaše zaloge glikogena izpraznile in potrebovali boste ‘gorivo’. Če svojih mišic ne “napolnite” s pravimi hranili, se boste naslednjih nekaj ur počutili utrujeni.”

Vadba. Foto: Anastasia Hisel / Unsplash

Tudi med naporno vadbo se lahko poškoduje mišična masa. To se pogosto zgodi po vadbi, ki se osredotoča na izgradnjo mišic. Toda po besedah ​​prof. Allen, če boš za obrok po vadbi izbral pravo hrano, bo okrevanje veliko hitrejše.

Idealen obrok po vadbi mora vsebovati beljakovine in ogljikove hidrate. Beljakovine bodo pomagale mišicam hitreje okrevati po vadbi, ogljikovi hidrati pa bodo pripomogli k povečanju ravni glikogena.

Živila, bogata z ogljikovimi hidrati, ki jih je dobro jesti po treningu, so sladki krompir, kvinoja, ovseni kosmiči ali sadje, medtem ko so beljakovinske možnosti vključujejo jogurt, lososa ali jajca.

Zdravo prehranjevanje. Foto: Pablo Merchan Montes / Unspalsh

Če želite kar najbolje izkoristiti vsako živilo, je priporočljivo, da jeste pol ure po vadbi.

“Če je telovadnica, v kateri telovadite, daleč od vašega doma in potrebujete več kot pol ure, da pridete domov, po treningu popijte vsaj jogurt, preostanek obroka pa pojejte doma. Mišice vam bodo za to hvaležne,” svetuje prof. Allen.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!