fbpx

Lotus Eletre: eksotični električni križanec

Lotus Eletre

Foto: Lotus

Po letih čakanja, govoric je električni križanec znamke Lotus končno tu. In nosi ime Eletre. Po besedah ​​znamke beseda v nekaterih vzhodnoevropskih jezikih pomeni "oživeti". Podjetje poudarja, da bo model Eletre imel duh tradicionalnega športnega avtomobila Lotus, vendar s uporabnostjo križanca.

Lotus Eletre se vozi na platformi Lotus Electric Premium Architecture. Lotus zagotavlja, da bodo kupcem ponudili različne pogone, ter da bo Eletre ponudil do 600 konjskih moči (447 kilovatov). Pospešek do 0 do 100 kilometrov na uro, bo zmožen premagati v manj kot 3 sekundah, pri tem pa bo najvišja hitrost 260 km/h. Proizvajalec avtomobilov še ne razkriva teže križanca. Ta pa je pri Lotusu vedno med najboljšimi. Tako pričakujemo, da bo lahek v primerjavi s konkurenco.

Foto: Lotus
Lotus je tudi razkirl, da je zmogljivost baterije več kot 100 kilovatnih ur, kar omogoča ocenjeni doseg WLTP približno 600 kilometrov, oziorma realnih 400 kilometrov. Eletre bo mogoče polniti s hitrostjo do 350 kilovatov. To omogoča teoretično polnjenje dodatnih 400 kilometrov v le 20 minutah. Kot vemo, pa je to le teorija. V praksi bo to polnjenje drugačno in počasnejše. Križanec se vozi na zračnem vzmetenju z aktivnim nastavljanjem vozne višine. Prav tako je na razpolago krmiljenje zadnje preme in aktivni stabilizatorji.
Foto: Lotus
Spredaj Eletre povzema splošne oblikovne elemente športnega avtomobila Lotus Emira v pravo obliko križanca. V skladu s trenutnim trendom spredaj kraljujejo deljeni žarometi. Vozne luči so na sprednjem robu pokrova, glavne luči pa v spodnjem, zatemnjenem delu maske. Rešetka ima aktivno aerodinamiko z uporabo medsebojno povezanih trikotnih kosov, ki se odprejo, ko motorji, akumulator in zavore potrebujejo hlajenje. Zanimiv je tudi prikaz polnjenja baterije, ki se indicira z led črto nad zarometi.

Kar zadeva tehnologijo, je Eletre opremljen s štirimi namestiljivimi lidarskimi senzorji. Na strehi sta dva – ena nad vetrobranskim steklom in ena nad zadnjim steklom. Poleg tega ima vsaka stran karoserije napravo blizu sprednjega blatnika. V regijah, kjer je to dovoljeno, vozilo uporablja kamere kot stranska ogledala. To bo Lotusu Eletre omogočalo 2. stopnjo avtonomne vožnje. Lotus trdi, da je Eletre sposoben “avtonomne vožnje od začetka do cilja”. Tehnologija podpira brezžične posodobitve za prihodnje izboljšave sistema. kar pomeni, da se bo nadgrajevala.
Lotus bo Eletre izdelal v novi tovarni v Wuhanu na Kitajskem. Dobave prvim kupcem se začnejo leta 2023. Prvi od njih gredo na Kitajsko, Združeno kraljestvo in Evropo.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.