23 ciljev za dosego zdravih navad v letu 2021

Ohranjanje optimalnega zdravja ni dobro samo za splošno počutje, ampak tudi za dosego vseh drugih ciljev v življenju. Postanite najboljša različica sebe in uspeli boste v vsem, česar se boste lotili.

Ali so katere izmed navedenih zdravih navad že stalnica v vašem vsakdanu?

Dovolj spanca

Včasih se nam zdi, da v dnevu ni dovolj ur in da lahko preskočimo kakšno uro spanja, a to ni dobra zamisel, saj potrebujemo od 7 do 9 ur spanja. Tisti, ki spijo manj kot sedem ur, naj bi imeli 12 odstotkov več možnosti, da bodo utrpeli povišan krvni tlak ali slab spomin.

Ne jejte samo zelenjave

Vključite v svojo prehrano pusto meso in mlečne izdelke. Zaužijte več belega mesa kot rdečega. Belo meso je bogato z beljakovinami in vsebuje malo nasičenih maščob.

Vključite v svojo prehrano pusto meso in mlečne izdelke.
Vključite v svojo prehrano pusto meso in mlečne izdelke.

Brez alkohola, cigaret in drog

Pretirano pitje alkohola naj bi povečalo možnosti za razvoj bolezni, kot so rak in jetrne bolezni, ima negativen vpliv na učenje in spomin. Kajenje pa je na prvem mestu med vzroki umrljivosti.

Manj sladkarij

Vam po večerji zadiši nekaj sladkega? Krožnik zelenjave za marsikoga ni tako privlačen kakor skodelica sladoleda. Privoščite si sladice, a le občasno, ne vsak dan. Odličen in zdrav posladek je sadje, npr. jagode s smetano, se strinjate? Preveč sladkorja ima lahko številne škodljive posledice: od debelosti in sladkorne bolezni do visokega krvnega tlaka.

Vzemite si čas zase

Sprejmite svoje napake in spoznajte ovire v sebi, tako boste pripravljeni na stresne trenutke v življenju. Vzemite si vsaj 20 minut na dan za aktivnosti, ki vas sproščajo: poslušanje glasbe, branje, petje …

Vzemite si čas zase.
Vzemite si čas zase.

Zajtrkujte vsak dan

Zjutraj se vsem mudi, a vzemite si čas za svoje telo in ga napolnite z energijo. Zajtrk si pripravite dan prej. Je najpomembnejši obrok dneva, saj če imate pri zajtrku dovolj beljakovin, boste že zjutraj pospešili svoj metabolizem in si zagotovili energijo skozi ves dan, izboljšali koncentracijo in znižali raven holesterola.

Štejte korake

Standardni cilji so 10.000 korakov na dan, povsem preprosto pa jih naredite 15.000. Parkirajte malce stran od svoje pisarne, da boste morali hoditi dalj časa, pojdite na sprehod med kosilom, na primer do prijatelja, in govorite z njim, namesto da mu pišete ali ga kličete po telefonu. S hojo lahko med drugim izboljšate imunski sistem, znižate krvni sladkor in zmanjšate tveganje za koronarne bolezni.

Premor med aktivnostmi

Le en dan. Zakaj? Potrebujete namreč doslednost, da ohranite zagon in da cilje spremenite v navade, ne glede na cilj, na katerega se osredotočate, ali je to telovadba ali pa prehrana.

S hojo lahko izboljšate imunski sistem.
S hojo lahko izboljšate imunski sistem.

Pišite si dnevnik prehrane

Z njim boste dobili pregled nad tem, koliko dejansko pojeste čez dan. Morda vam vsak dan zadiši vrečka čipsa? Če veste za svoje navade, se jim lahko uprete in jih spremenite. Ne jejte iz dolgčasa.

Vključite se v skupine

Če tečete, se pridružite tekaški skupini, če želite na paleo dieto, se pridružite spletni skupini, ki sledi dieti in kjer si člani izmenjujejo mnenja, recepte. Včasih je za uspeh potrebna spodbuda enako mislečih ljudi, ki vas bodo spodbujali, ko boste imeli trenutke šibkosti.

Uspehe proslavite

Sledite svojemu napredku in vse želene mejnike na poti do cilja proslavite, saj boste tako lažje nadaljevali in premagovali nove izzive.

Uspehe proslavite.
Uspehe proslavite.

Odklopite se

Odložite telefon, računalnik in se pogovarjajte z drugimi, to je dobro za vaše duševno in telesno počutje.

Proučite zgodovino bolezni v družini

S tem spoznate, za katere imate večje tveganje. Preprečite jih in pojdite na preglede, preden nastopijo.

Ne pojejte vsega

Po navadi pojemo vse, kar je na krožniku, že zaradi prirojenega občutka krivde. Raziskave kažejo, da ljudje navadno pojedo 92 % vsega, kar dajo na krožnik. Pojejte samo 50 % ali pa si nanj naložite toliko manj hrane. Bodite pozorni na znake v telesu in ne čakajte, da vas zagrabi neustavljiva lakota.

Ne pojejte vsega.
Ne pojejte vsega.

Sprejmite svojo starost

Pravijo, da je starost le številka, a nekateri znaki vseeno opomnijo, da ni tako (gube, starostne pege). Vsi bi radi imeli tisto čudežno tabletko, ki bi ohranjala mladost. A s starostjo postajate srečnejši, saj ste manj pod stresom in bolj samozavestni kakor pri 20 letih. Sprejmite jo!

Poskrbite za svojo telesno dejavnost

Več se gibajte. Večina ljudi med delom sedi, s tem pa obremenjuje svoje telo in škoduje zdravju. Vsake pol ure vstanite, se pretegnite in naredite nekaj korakov. Tako boste spodbudili pretok krvi.

Zmanjšajte tveganje za bolezen

Nikoli ne zamudite preventivnih pregledov pri zdravniku, zobozdravniku, opravite rutinske preiskave. Ostanite korak pred boleznimi.

Sprejmite svojo starost.
Sprejmite svojo starost.

Prenehajte jesti zunaj

Preprosto je naročiti pico za večerjo ali kosilo, ampak to lahko na dolgi rok vpliva na vaše zdravje. Količina natrija in maščob v hitro pripravljeni hrani je po navadi “skrivnost”. Ko kuhate doma, lahko nadzorujete sestavo obrokov.

Načrtujte in si pripravite obroke

Načrtujte obroke za teden vnaprej. Pojdite v trgovino in kupite le tisto, kar potrebujete. S tem boste prihranili čas in imeli nadzor nad svojim prehranjevanjem.

Meditirajte

Nedvomno si lahko vsak dan vzamete od 15 do 20 minut in se sproščate v miru in tišini. To je lahko v kateremkoli delu dneva, pomembno je le, da tako premagate ali vsaj ublažite vsakodnevni stres.

Meditirajte.
Meditirajte.

Hodite, če je vaša obveznost v dosegu kilometra

S tem se boste razgibali, se nadihali svežega zraka in morda celo zmanjšali tveganja za bolezni. Pustite avtomobil doma in se sprehodite. Čim več boste hodili, tem boljše bo vaše zdravje.

Izobražujte se

Pridobite osnovna znanja o pomembnosti spanja, prehrani, telesni dejavnosti, vplivu hrane na metabolizem, načelih zdravega prehranjevanja.

Ostanite pozitivni

Nenehno se srečujemo z izzivi in s pozitivnim odnos se boste lažje spoprijeli s tem. Najdite v izzivih priložnost za osebno rast.

Ostanite pozitivni.
Ostanite pozitivni.

Vsaka izboljšava, ki jo boste naredili, bo vplivala na vaše telo. Izberite si cilje, zapišite si jih in jih začnite uresničevati, korak za korakom. Čez 6 mesecev spet poglejte na seznam in morda boste ugotovili, da ste jih dosegli še več, kot ste mislili, da jih boste. Čestitajte si!

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!

Več zgodb
Zakaj se tuširati z vročo in zakaj s hladno vodo?