fbpx

Popoldanski počitek: kako si v 15 minutah povrniti energijo

Foto: envato

Življenjski slog, ki je hiter in napolnjen s številnimi obveznostmi lahko še prehitro terja visok davek. Zato je izredno pomembno, da na stranski tir ne postavimo svojega zdravja, torej se prehranjujemo karseda kvalitetno, poskušamo zmanjšati stres, poskrbimo pa tudi za dovolj spanca. Kaj pa storiti v tednih, ko to ni mogoče? Takrat je vaša najboljša izbira, da si popoldne vzamete 15 minut za počitek.

Kaj se zgodi ob pomanjkanju spanca?

V popolnem svetu bi vsako noč prejeli med 7 in 9 urami kvalitetnega spanca in se vsako jutro zbudili polni energije in motivacije, seveda brez alarma.
A v resničnem življenju velikokrat žal ni tako- spanec nam lahko kratijo dolge ure, ki jih porabimo za delo ali učenje, naši otroci ali pa mi sami, ko si privoščimo nekaj dni socialnega življenja. V vsakem primeru pa se nekaj noči s premalo spanca zelo hitro pozna- ne samo na našem izgledu, ki ga kar naenkrat krasijo ogromni podočnjaki, ampak tudi na našem mentalnem zdravju.
Ob pomanjkanju spanja so naša čustva bolj izražena, počutimo se preobremenjene in vsako delo se nam zdi nekajkrat težje kot po navadi. Kako pa se s temi občutki spopasti?

Pomanjkanje spanja se vam lahko pozna zelo hitro Foto: Andrea Piacquadio / Pexels

Kako dolg naj bo popoldanski počitek?

Strokovnjaki priporočajo, da si privoščite 15-minutni popoldanski počitek. Ne samo, da se 15 minut v vašem dnevu ne bo poznalo, ampak zaradi tako kratkega spanca tudi ne boste imeli težav zaspati ponoči. Prav tako veliko ljudi poroča, da se ob daljšem počitku počutijo še bolj utrujene, njihove misli pa so bolj zmedene kot navadno.
15 minut spanca bo pozitivno vplivalo na vaš spomin, ustvarjalnost in sposobnost kritičnega razmišljanja ter soočanja z izzivi.
Kaj pa, če na popoldanski počitek niste navajeni? v tem primeru vam bo morda, ne glede kako utrujene se počutite, zaspati težje. Zato smo vam pripravili 3 nasvete, ki vam bodo pomagali zaspati hitreje ins e tudi pravočasno zbuditi.

15 minut je dovolj, da se zbudite polni energije Foto: Cottonbro / Pexels

1. Ustvarite rutino

Ker smo ljudje bitja navade, je pomembno, da jo ustvarite tudi za popoldanski počitek, sploh če je vaš življenjski slog po navadi zelo hektičen. To pomeni, da se vsak dan v posteljo odpravite ob isti uri.
Če se vaš urnik razlikuje od dneva do dneva, predlagamo, da greste spat takoj, ko se vrnete iz službe, torej preden se lotite kuhe, pospravljanja, klepeta s prijatelji…

2. Zatemnite sobo, v kateri spite

Kratki zimski dnevi počasi prihajajo h koncu in kmalu vas bo ob popoldanskem počitku začela motiti sončna svetloba. Zato je najbolje, da pred spanjem spustite rulete ali raztegnete zavese, za maksimalen učinek pa si lahko nadenete tudi spalno masko.
Marsikdo za spanje potrebuje tudi tišino. Zanjo boste poskrbeli tako, da zaprete okna in svoje elektronske naprave nastavite na tihi način. Če živite v bloku ali v bližini ceste, so dobra ideja tudi ušesni čepki.
Kaj pa, če vas moti ravno popolna tišina? Takrat je najbolje ugotoviti, ob kakšnem zvoku vam bi bilo zaspati najlažje. Na youtubu in mobilnih aplikacijah lahko najdete veliko opcij, na katere prisega marsikdo: to so zvoki morja in dežja, sproščujoča glasba,glasovi džungle…

Če potrebujete popolno temo, je odlična izbira spalna maska Foto: Cottonbro / Pexels

3. Ne pozabite na alarm

Če vam imate še ogromno dela, vi pa utrujeni padete v posteljo, je to zelo hitro lahko recept za katastrofo. Zato nikar ne pozabite nastaviti alarma, za katerega veste, da vas bo zagotovo zbudil.
Tudi če vam v prvem poskusu ne uspe zaspati, ne skrbite: tudi ležanje v postelji vam lahko zbistri misli, zmanjša raven stresa in na tak način poveča vašo produktivnost. Telesu boste tako tudi sporočili, kdaj je čas za počitek in tako vam bo naslednjič zaspati lažje.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!