fbpx

Lakota pred spanjem: hrana, ki si jo lahko privoščite tik pred spanjem

Foto: KoolShooters / Pexels

Vsi smo že slišali trditev, ki pravi, da pozno zvečer nikakor ne smemo jesti, saj se nam bodo na tak način takoj nabrali odvečni kilogrami. Toda to ni nujno res - mnogi strokovnjaki celo priporočajo, da ne greste spat s praznim želodcem, saj to lahko povzroči padec sladkorja v krvi. Po katerih vrstah hrane pa je najbolje poseči, če ste lačni tik pred spanjem?

Pozabite na mit, ki trdi, da se boste zagotovo zredili, če jeste po 18. uri zvečer. Če vam telo jasno sporoča, da za delovanje potrebuje gorivo, lahko brez skrbi sežete po prigrizku. Če greste spat lačni, se lahko celo zgodi, da vam pade krvni sladkor, v odgovor pa bo vaše telo v želji, da si povrne ravnovesje, začelo proizvajati različne hormone. Med njimi je tudi kortizol – hormon, ki je zadolžen za uravnavanje stresa. Presežek kortizola lahko moti vaš spanec, zniža njegovo kvaliteto in povzroči, da se ponoči ves čas zbujate.

Raziskave tudi potrjujejo, da se tisti, ki imajo kvaliteten spanec, prehranjujejo bolj zdravo in so manj nagnjeni k prenajedanju. To pomeni, da vam bo zdrav prigrizek pred spanjem pomagal, da se lažje uprete nezdravi hrani tekom dneva.

Lakota tik pred spanjem lahko zniža kvaliteto vašega spanca Foto: Cottonbro / Pexels

Hrana, ki se ji pred spanjem izogibajte

Prav tako kot lačni pa v posteljo ne smete leči preveč siti. Strokovnjaki svetujejo, da se izogibate obilnim in mastnim obrokom. Le-ti lahko prav tako poslabšajo kvaliteto vašega spanca ali celo povzročijo, da dolgo ne boste mogli zaspati.
Prav tako je priporočljivo, da se izogibate začinjeni in kisli hrani ter vsem jedem, za katere bo telo potrebovalo dlje časa, da jih prebavi. Med najtežje prebavljive vrste hrane spadajo čili, gobe, čokolada in jagodičevje in mlečni izdelki.
Če si ob prigrizku privoščite tudi napitek, je najbolje, da se izogibate alkoholu, kavi, črnemu čaju in gaziranim pijačam.

Namesto obilne večerje si privoščite grški jogurt Foto: Daria Shevtsova / Pexels

Prigrizki, ki jih lahko pred spanjem zaužijete brez skrbi

Strokovnjaki torej svetujejo, da namesto večje večerje posežete po lahkem in zdravem prigrizku. Najbolje je, da ga zaužijete pol ure pred spanjem, vsebuje pa naj približno 200 kalorij. Odlična izbira so različne kombinacije ogljikovih hidratov, beljakovin in zdravih maščob, ki vas bodo nasitile, ob čemer ne bodo motile vašega spanca.
Ideje za take obroke so polovica banane z arašidovim maslom, polnozrnati krekerji in sir ter majhna porcija grškega jogurta. Nič ni narobe, če si tak prigrizek privoščite tudi, če se lačni zbudite sredi noči. Ne pozabite, za zdravje in lepo postavo se vam ni treba stradati, ampak morate biti le pazljivi, kakšno hrano uživate.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!