fbpx

Trening z lastno težo ali z utežmi: kaj je bolj koristno?

Foto: envato

Ljubitelji telesne vadbe se znova in znova sprašujejo, katera vrsta rekreacije bi bili najboljša za dosego njihovih ciljev. Pogost predmet razprave je odločitev med treningi z lastno težo in utežmi: vsaka od možnosti ima namreč veliko koristi, hkrati pa tudi lastnosti, ki bi lahko marsikoga od nje odvrnile. Kaj menijo strokovnjaki: so bolj koristni treningi z lastno težo ali utežmi?

Poletje je že skoraj tu in marsikdo lovi še zadnje trenutke za izoblikovanje svojega telesa. Rekreacija je poleg tega izjemno koristna tudi za zdravje, zato je obisk telovadnice brez dvoma prava odločitev. Najprej pa morate seveda ugotoviti, kakšnih treningov se boste lotili: bo to vadba z lastno težo ali trening, pri katerem boste uporabljali uteži?

Vadba z lastno težo

Vadba z lastno težo obsega vaje, pri katerih boste svoje mišice okrepili s pomočjo teže lastnega telesa. To so sklece, trebušnjaki, počepi, izpadni koraki in še mnoge druge vaje.
Glavna prednost vadbe z lastno težo leži v tem, da zanjo ne potrebujete dodatnih pripomočkov, kot so uteži in fitnes naprave. Prav tako vam za izvedbo ni treba do telovadnice: lahko jo namreč opravljate kar doma, v parku, v gozdu… Tak način je večini ljubši, ker ne zahteva finančnega vložka.
Vaja z lastno težo je marsikomu bližja tudi zato, ker se je tovrstnih vaj že lotil in ker v večini primerov ne zahtevajo znanja na področju telesne vadbe. Vendar pa se prav tukaj skriva tudi njihova slabost: če se s treningi ukvarjate že nekaj časa, morda pogrešate tisto, kar bi vašo vadbo še nadgradilo. Marsikateri športnik vam bo povedal, da je do največjega napredka prišel preko vaj z utežmi.

Pri vadbi z lastno težo uporabljate težo svojega telesa Foto: The Lazy Artist Gallery / Pexels

Vadba z utežmi

Da, za vadbo z utežmi se morate najprej lotiti nakupa pripomočkov oz. se včlaniti v telovadnico. Vendar pa lahko tudi v tem najdete prednost: finančni vložek lahko marsikomu prepreči, da bi obupal in z rekreacijo odnehal. Prav tako vas lahko okolje, v katerem ste obkroženi s somišljeniki, napolni z dodatno motivacijo.
Slabost treninga z utežmi je tudi, da ob določeni vaji nadgradujete le en del telesa. Zato mnogi strokovnjaki trdijo, da je vadba z lastno težo koristnejša oz. da morate ob vadbi z utežmi paziti, da opravite več različnih vaj za različne dele telesa.
Kaj pa prednost? Pri vadbi z utežmi lahko svoje treninge nadgradite na enostaven način: tako, da preprosto povečate težo uteži. Napram vadbi z lastno težo, pri kateri bi morali več časa iskati nove vaje, je to veliko priročneje.

Z utežmi lahko nadgradite svoje treninge Foto: Li Sun / Pexels

Kaj izbrati?

Sami boste najbolje vedeli, kakšen pomen imajo za vas prednosti in slabosti obeh vrst vadbe. A kljub temu vam priporočamo, da se, če uvrščate med začetnike, najprej lotite vadbe z lastno težo. Ko bo rekreacija postala del vaše stalnice, pa vam svetujemo, da postopoma preidete na kombinacijo obeh vrst vadbe.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!