fbpx

4 najpogostejše napake pri prehrani in telesni vadbi

Foto: envato
Zadnjič posodobljeno: :

Že dolgo velja, da je najboljši recept za zdravo življenje kombinacija telesne aktivnosti in zdrave prehrane. Le tako boste na hiter način prišli do želene postave, izboljšalo pa se bo tudi vaše počutje. Vendar pa morate biti pozorni, da se boste prehranjevali pravilno. Za vas smo pripravili seznam 4 najpogostejših napak pri športni prehrani.

1. Ne načrtujete obroka pred treningom

Mnogi trenerji in strokovnjaki na področju športne prehrane radi uporabijo stavek: “Hrana je gorivo.” Tako je zato, ker morate imeti pri pripravi obrokov v mislih, da potrebujete dovolj energije za trening, ki je pred vami. Poleg tega morate biti pozorni tudi na sestavo hrane, ki jo zaužijete: nekatere hranilne snovi vam bodo namreč dale več energije kot druge.
Ko jeste manj kot eno uro pred vadbo, je vaša najboljša izbira prigrizek z veliko vsebnostjo ogljikovih hidratov– le-te telo namreč prebavi hitreje kot maščobe in beljakovine. Če pa si obrok pripravljate 2-3 ure pred vadbo, potem je najbolje, da je čimbolj uravnotežen– to pomeni, da je bogat z ogljikovimi hidrati in beljakovinami, vsebuje pa tudi malo maščob.
Uravnotežen obrok pred vadbo bo poskrbel za večjo vzdržnost ter zmanjšal možnost slabosti in bolečin v želodcu.

Pred vadbo si privoščite obrok, bogat z ogljikovimi hidrati Foto: Engin Akyurt / Pexels

2. Na obrok po vadbi pozabite

Poleg goriva pred vadbo je zelo pomemben tudi obrok, ki si ga pripravite po koncu treninga. Le-ta vam bo namreč zagotovil regeneracijo in tako zmanjšal bolečine v mišicah ter poskrbel za večjo kondicijo.
Strokovnjaki svetujejo, da jeste 1-2 uri po treningu, priporočajo pa hrano, bogato z beljakovinami in ogljikovimi hidrati. Če lakote takrat še ne občutite oz. ste nagnjeni k slabosti, potem si namesto obroka raje privoščite proteinski napitek ali čokoladno mleko.

3. Športne napitke mešate z vodo

Po mnenju strokovnjakov so energijski napitki zelo pomemben del treningov, sploh če se lotevate visoko intenzivnih vadb. Po 45-60 minutah naše telo namreč potrebuje hitre ogljikove hidrate, saj mu to omogoča ohraniti raven energije. Športne pijače vsebujejo hitro prebavljive ogljikove hidrate, ob tem pa nadomestijo tudi tekočino in elektrolite, ki ste jih med vadbo porabili.
Morda vas skrbi, da bi zaradi športnih pijač ostali žejni in jih zato mešate z vodo, vendar pa s takim ravnanjem dosežete prav nasprotno. Športne pijače namreč same vsebujejo optimalno raven ogljikovih hidratov, ki bo poskrbela za vašo regeneracijo. Zato vam predlagamo, da najdete pijačo, katere okus vam bo tudi brez dodane vode dovolj prijeten.

Za hidracijo med vadbo poskrbite s športnim napitkom Foto: Andrea Piacquadio / Pexels

4. Vlaknine zaužijete ob nepravem času

Če se trudite jesti čimbolj zdravo, potem verjetno veste, kako zelo pomembne so vlaknine. Vendar pa ta hranila niso priporočljiva pred treningom, sploh pred jutranjo in večerno vadbo.
Vlaknine namreč v telesu delujejo tako, da pospešijo prebavni cikel. V mirovanju je to koristno, med vadbo pa lahko vodi do občutka napihnjenosti, napenjanja in bolečin v želodcu. Zato vam predlagamo, da hrano, ki je bogata z vlakninami, zaužijete šele po treningu.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!